Sivu 1/1

Tuplavakaaja

Lähetetty: 15.8.2007 20:32
Kirjoittaja ss127
Tuli asennettua Pimppiäiseen tuplavakaaja. Tänään oli ensimmäinen roadtest. Alkuvaikutelma tuntui hyvältä kun kurvailin Veklahdentietä.Tosin nopeudet olivat "laillista" tasoa.Ohjaus muuttui aika radikaalisti. Pimppis tuntui ihan karting-autolta.Ohjauksesta tuli terävämpi ja tarkempi. Mitä huomioita muilla on tuplavakaajista?
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 15.8.2007 21:30
Kirjoittaja Soukka
Onko sulla perästä autoa jäykistetty mitenkään? Kaveri väitti että tulis puskeva jos laittas tuplavakaajan :?

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 15.8.2007 21:37
Kirjoittaja cassu
ss127 kirjoitti:Tuli asennettua Pimppiäiseen tuplavakaaja. Tänään oli ensimmäinen roadtest. Alkuvaikutelma tuntui hyvältä kun kurvailin Veklahdentietä.Tosin nopeudet olivat "laillista" tasoa.Ohjaus muuttui aika radikaalisti. Pimppis tuntui ihan karting-autolta.Ohjauksesta tuli terävämpi ja tarkempi. Mitä huomioita muilla on tuplavakaajista?
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.
Ollaanpas sitä myöhään liikkeellä kuvien kanssa, sillä kuvathan tulee perinteisesti napsia rakennusvaiheessa! (Lienee taas perinteisesti unohtunut kamera kotiin?) ;)

ziguli.hu:ssa mainitsevat (kuten sulle jo sanoinkin): "This modification gives you a gokart-like steering reaction, but unfortunately reduces oversteer, increases understeer - which we Lada-owners hate a little bit."

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 16.8.2007 15:49
Kirjoittaja IlkkaHe
Siis että muutokset on tällä radikaaleja?

Puskeminen vähenee huomattavasti? kyseistä ilmiöyä kun omassa tapahtuu järkyttävän paljon, sekä soralla että asfaltilla :?

Keveeneekö ohjaus muuten mitenkä? tuntuu ettei oman auton ratista jaksa kiinni pidellä pyörittelyssä...

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 16.8.2007 21:02
Kirjoittaja ss127
Siis ohjaus muuttui radikaalisti juuri siksi, että siitä tuli mikroautomainen. Nyt kun etupää ei pääse enää "keinumaan" niin paljoa niin ohjaus on terävämpi.
Soukka kirjoitti:
Onko sulla perästä autoa jäykistetty mitenkään? Kaveri väitti että tulis puskeva jos laittas tuplavakaajan

Tuohon vastaus: autossa on Motonetin myymät kaasuiskarit joka nurkalla sekä Sergyn myymät progressiiviset jouset lyhennettynä.

Alastaron ratapäivillä toimi ainakin hyvin mutta etupää oli aavistuksen levoton. Siksi asensin tuplavakaajan. Jos se ei tuo ratkaisua asiaan niin otan pois. Se on helppo homma.Kiinnityksestä otan kuvia vaikka huomenna.

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 17.8.2007 7:34
Kirjoittaja Soukka
Juu ota ihmeessä kuvia, kiinnostaa itseä tuo tuplavakaaja laittaa kun nytkin ladan etupää "vähän" levoton, mutta jos siitä sitten tulis puskeva niin ei sekään olisi hauskaa.

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 17.8.2007 21:04
Kirjoittaja ss127
Nyt on teamin sivuilla kuvia mun omasta ratkaisusta kiinnittää tuplavakaaja.

Eli täällä ---> http://www.ladat.org/VAZ-5/vaz-main-sho ... 5&gnum=537

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 28.8.2007 22:38
Kirjoittaja Teppo
Tää nyt on mun mielestä makuasia, mutta tuo vakaajan alkuperäinen kiinnitys taitaa olla aika suuresti vaikuttamassa ongelmaan... Itse korvaisin sen ensiksi päistään paremmin nivelletyksi, esmes tohon käyttiksen malliin:
http://fierostore.com/Product/images/57520.GIF, http://fierostore.com/Product/images/51132.jpg
n. 13 euroa parilta polyuretaaniset päät plus toiset 13 egeä korikiinnikkeisiin.

Vaatii vähän hitsausta ja kiinnikkeiden muokkausta, tuskin kuitenkaan niin kriittinen osa etteikö menisi "toisesta automallista" sovitettuna...

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 29.8.2007 10:37
Kirjoittaja mickey-69
Noi pystytapit on sitten ihan maailmanlopun systeemit... :shock: En ainakaan itse viitsi alkaa askartelemaan moisille kiinnityksiä, kun parempiakin ratkaisuja on jo olemassa.... :wink:

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 29.8.2007 11:43
Kirjoittaja markku
( EI SITTE HERNETTÄ) eikö puskemiseen ole muitakin keinoja ......... esim jos kerran viri/laitetaan lataa niin eikö sinne voi laittaa sen verran tehoa että kääntyy , hartia lukko eri asia Ps. tämä vain sellainen arvelu .

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 29.8.2007 20:43
Kirjoittaja ss127
Ei onnistu. Meinaan toi palkokasvin ahtaminen mun muutenkin isohkoon käkättimeen.
Ja tuosta puskemisesta. Ei puske. Tai ei ainakaan testilenkillä antanut mitään merkkiä siitä.
Voihan olla että jos mennään veren maku suussa mutkiin niin silloin tulee oireet.
Sen näkee....

Re: Tuplavakaaja

Lähetetty: 2.9.2007 0:18
Kirjoittaja Mara
Noniin! Nyt on sitten mullakin tuplavakaaja tossa käyttiksessä, eli ROOpessa.
Ekat testikilsat tuntu aika tavalliselta, mutta kun uskalsi alkaa ottamaan reilumminkin vauhtia, niin kas; sehän tosiaan tuntuu huomattavasti paremmalta! :)
Enää ei ulkokurvin puolelta ala etupyörä taittua alle mitenkään häiritsevästi eikä kori muutenkaan kallistele läheskään niin paljoa kuin ennen, siis tuntuu ihan hyvältä patentilta.

Itellä asennus aika yhteneväinen tohon ss127:n tekemään, paitsi mulla on päät yhdistetty toisiinsa vihreillä hydrauliputkikiinnikkeillä. Saa nähä jos vaikka myöhemmin tekis vähän paremman ratkaisun, mutta noilla mennään nyt aluksi.

Ja tosiaan, etupäässä kallistuksenvaimennin lisää puskemistaipumusta ja takana taas lisää yliohjautumista, mutta luulisin, että se on jonkinasteinen ongelma vasta liukkaalla pinnalla ja/tai kovissa nopeuksissa.