Sivu 1/1
Kylmäkäynnistys aivan kuralla
Lähetetty: 22.3.2004 7:40
Kirjoittaja NesteHukka
Weberin asennuksesta tuli takaisku. Nyt ei meinaa millään saada autoa kylmänä käyntiin! Ulkona oli päälle nollan, ja siltikin sain sahata ja kikkailla ryypyn ja kaasun kanssa pitkään.
Toivottavasti tuo korjaantuu vielä suuttimia vaihtelemalla!
Yksi syy voi kyllä olla sekin, että tuo ryyppy avaa liikaa kaasuläppää, eli jo 1/3 ryypyllä kierroksia on helposti joku 2500.
Täytyypä katsoa saako tuota ominaisuutta säädettyä jostakin, mutta vähän epäilen.
Jos kylmäkäynnistyvyys pysyy noin huonona, niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa Daaz takaisin.

samat ongelmat
Lähetetty: 22.3.2004 8:21
Kirjoittaja evo2
mul oli samat ongelmat silloin kun oli talvella ne kylmemmät säät. ei tiennyt pitääkö vetää ryyppyä vai ei. jos veti liikaa niin sai paksut ja sitte käynnistys oli tuskaa. pääsin eroon ongelmasta kun vaihdoin tulpan johdot, virranjakajan kannen, pyörijän ja kärjet. nyt on sellainen et saa vetää kylmällä säällä ryypyn täysille ja ei muuta kun starttaa käyntiin ja saman tien voi vähentää ryyppyä.
Lähetetty: 22.3.2004 8:29
Kirjoittaja NesteHukka
Mulla on nuo jutut laitettu jo kuntoon talvella.
Kyllä tämä johtuu kaasarista.
Daazilla lähti aina.
-
Lähetetty: 22.3.2004 8:53
Kirjoittaja evo2
miks sä vaihdoit sen daazin pois jos se toimi hyvin??
Re: -
Lähetetty: 22.3.2004 9:59
Kirjoittaja NesteHukka
evo2 kirjoitti:miks sä vaihdoit sen daazin pois jos se toimi hyvin??
Lisää tehoa nääs! ...ja on se alipainetoiminen kakkoskurkku suorastaan v*ttumaisen tuntuinen kaasujalkaan.
-
Lähetetty: 22.3.2004 10:48
Kirjoittaja evo2
mulla toi weeberi on ollu oikee kiertolainen. ekaks se oli escort moottorisessa maasto suzukissa (1.3 vakio) toimi loistavasti mut ei kestänyt kallistuksia joten vaihdoin siihen 1.3 mini metron SU kaasarin ja nyt toimii vaikka "katollaan". sitten laitoin sen webrun A-ryhmä viritteiseen 1.3 skodaan ja toimi siinäkin moitteetta. ja oli ihan mukavasti tehoa. nyt sitten se on tossa 1.3 ladassa ja toimii!!

Re: -
Lähetetty: 22.3.2004 11:22
Kirjoittaja NesteHukka
evo2 kirjoitti:mulla toi weeberi on ollu oikee kiertolainen. ekaks se oli escort moottorisessa maasto suzukissa (1.3 vakio) toimi loistavasti mut ei kestänyt kallistuksia joten vaihdoin siihen 1.3 mini metron SU kaasarin ja nyt toimii vaikka "katollaan". sitten laitoin sen webrun A-ryhmä viritteiseen 1.3 skodaan ja toimi siinäkin moitteetta. ja oli ihan mukavasti tehoa. nyt sitten se on tossa 1.3 ladassa ja toimii!!

Eli sen saa toimimaan Ladassakin. Onko sulla kylmäkäynnistyvyys kunnossa sillä?
Onko sekin tuo 32/36 DGV, vai mikä kaasari?
-
Lähetetty: 22.3.2004 11:55
Kirjoittaja evo2
en muista kumpi toi mun on näistä
DGV 32/36 DGV kurkut 26/27 mm.
DGV-HA 32/36 kurkut 23/24.
pitääpä tarkastaa kun seuraavan kerran sinne suuntaan vilkasee
kylmäkäynnistyvyys on hyvä. mä oon sitä mieltä et jos kaikki osa-alueet ovat kunnossa niin webru on niin yksinkertainen et sen saa toimimaan 1.3-2.0 moottoreissa.
Lähetetty: 22.3.2004 16:14
Kirjoittaja Misha
Oletan et puhutte yhdestä veeperistä... mites kahden asentaminen, minkälainen imusarja siihen pitää laittaa? Saako semmosia mistään?
Tää tuli mieleen ku selasin vanhaa MAX power lehtee ja siinä joku on asentanu vanhanmallisen VW poolon 1.3 moottoriin tuplaweberit. Makeeta
