Sivu 1/29
Madallus
Lähetetty: 23.3.2004 16:10
Kirjoittaja Jankos
Kellään muistikuvaa paljonko takapotku tippuu kun otetaan kierros pois jousesta? Eli tarkotus laskea rallipeliä tuonne ratapäiville aika paljonkin mutta ei jaksais montaa kertaa atupäätäkään purkaa eli vinkkiö olis kiva saada...
Lähetetty: 23.3.2004 16:20
Kirjoittaja J-P
Multa on omasta otettu edestä joku yli 2,5 kierrosta ja takaa semmonen kaks kiekkaa ja on sit meinaa hyvän korkunen kyseistä madallusta ei kannata tehdä jos meinaa laittaa isommat kummit alle
Jousto?
Lähetetty: 23.3.2004 17:20
Kirjoittaja Jankos
Miten paljon on kumeihin matkaa edessä/takana eli paljonko on vielä sisäänjoustoa?
Renkaiksi laitan 15" slicksit, joissa taitaa olla leveyttä 180mm (oikea pinnan leveys).
Lähetetty: 25.3.2004 11:33
Kirjoittaja Stefa
Aika hurjalta kuulostaa äkkiseltään jousten katkominen radalle tarkoitettuun autoon. Vielä kun paljon pudottaa rupeaa etupäässä olemaan tukivarsien kulmat aika mielenkiintoisia. Ajo-ominaisuuksien kannalta kannattaisi varmaan ottaa toisenlainen lähestymistapa asiaan.
Lähetetty: 25.3.2004 11:51
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ei niistä jousista kannata ottaa pois kuin korkeintaan yksikierros, niin menee mukavasti vaakasuoraan nuo alatukivarret. Enemmän jos ottaa menee tosiaan nuo kulmat aika huonoksi.
Radalle
Lähetetty: 25.3.2004 12:56
Kirjoittaja Jankos
Mikä sen tekee huonommaksi jos alatukivarsi kääntyy vaakasuorasta koriinpäin laskevaksi?
Mikä on se ajo-ominaisuuksien kannalta toinen lähestymistapa?
Etupään kulmat joutuu kuitenkin säätämään prikoilla kohdalleen.
Takapään linkit säädetään kutakuinkin kohdalleen ja mikäli radalla jos jaksaa niin säätää ne sitten paremmin.
Mitä oon ite pähkäillyt niin rallista kun muutetaan asfaltille alustaa, niin aika pitkälle riittää jousen jäykistäminen ja alkuperäisestä jousestahan tulee jäykempi kun sitä lyhennetään. Täytyyhän sinne lisätä ulosjouston rajoittimet ainakin taakse ettei jouset tipu välistä pois ja ehkä myös eteenkin että rajoittaa kallistumista.
Lähetetty: 25.3.2004 13:40
Kirjoittaja arpati
Lähetetty: 25.3.2004 13:40
Kirjoittaja J-P
Kieltämättä noi meikäläisen tukivarret on hieman extreme asennossa mut ei se normaali tiellä haittaa mut sitä en tiiä mihin kaheikkoon se radalla tärähtää, jos rengas kooksi tulee niin suuri niin en suosittele niin rajua muutosta
Lähetetty: 25.3.2004 13:50
Kirjoittaja lada 1200s
Saakos tollasen katkotuilla jousilla olevan ladan viellä leimallekin kun on nykyään kaiken mailman iskaritestit.
Lähetetty: 25.3.2004 17:39
Kirjoittaja suutari
nykyään jousten katkominen sallittua edellyttäen että jouset pysyy paikallaan

. Ulosjouston rajoittimet ei muistaakseni laillisia.
katastus
Lähetetty: 25.3.2004 17:43
Kirjoittaja Jankos
No eipä tuota siviililiikenteeseen katsasteta, vaan siihen suoritetaan kilpa-autokatsastus. Ja tarkoituksena on vaan tehdä jousipalikat joilla jotenkuten pystyisi harrastamaan asfaltillakin.
Ulosjouston rajoittimenahan on normaalisti iskari eli lyhyempiä iskareita kun käyttää niin saa ulosjouston rajoitettua.
Lähetetty: 25.3.2004 19:33
Kirjoittaja Vehje
saako muuten mistään jäykempiä ja matalampia jousia ja sitte jotain sportti-iskareita takatuuppariin.... että tulis niinku vähä jäykempi ja matalempi alusta

Lähetetty: 25.3.2004 21:08
Kirjoittaja lada 1200s
No ei siinä si mitään jos niitä kerran saa katkoa. Kaverillakin makaa takapää pohjaanlyöntikumien päällä.

Lähetetty: 25.3.2004 21:08
Kirjoittaja jta
lada 1200s kirjoitti:Saakos tollasen katkotuilla jousilla olevan ladan viellä leimallekin kun on nykyään kaiken mailman iskaritestit.
Tuo jousien katkominen tieliikenne käyttöön on kiellettyä. Moni on sitä yrittäny ja jos on katastus mies sen huomannu niin auto hylkyyn ja jousien vaihtoon. Eli jousia ei saa mennä katkomaan...
Lähetetty: 25.3.2004 21:30
Kirjoittaja hougan
http://hakkala.ath.cx/apartracing/galle ... mage70.htm
mersun jouset 4xlyhennetyt iskarit takana, lyhennetyt kaasut edessä. 205/40/17" kumit edes ja takan, 11cm etuaxelista maahan. muistaaxeni leikkasin 3 tai 4 kierrosta jousista. mesen jouset on jämptilleen saman pituiset ja levyset ku ladas vaan helvatisti paxummat. puslat edessä on tehty jääkiekoista. suttusta hommaa..

kone kuva on kans tolla sivulla.