Samaroista paras
Samaroista paras
Omat omistuskokemukseni Ladasta ovat kaikki takavetoisista. En ole omistanut yhtään Samaraa, vaikka joitain niistä joskus olenkin ajanut. Omien kokemusten puutteen takia kysynkin itseäni kokeneemmilta: onko jotain yleistä käsitystä siitä, mikä eri Samaran kori/mootori/vuosimalli, tms.malleista on ylitse muiden käytännössä ajettavuuden luotettavuuden yms. suhteen?
Kiitos mielipiteistä.
Kiitos mielipiteistä.
Re: Samaroista paras
Vähän outo kysymys, mutta ainakin Konelan esittelyautona ollut Samara oli hyvinkin laadukkaan oloinen, jos vertaa sitä "tavalliseen" Samaraan.
Ilmeisesti auto oli aika pitkälle läpikäyty Konelan toimesta, koska mm. ajotuntuma ja moottorin toiminta olivat normaalista selkeästi poikkeavat.
Ilmeisesti auto oli aika pitkälle läpikäyty Konelan toimesta, koska mm. ajotuntuma ja moottorin toiminta olivat normaalista selkeästi poikkeavat.
Re: Samaroista paras
Itsellä on ainakin hyvät kokemukset (11v) GM-ruiskusta vaikka parhaillaan onkin telakalla omasta välinpitämättömyydestä johtuen. On kestänyt kyllä pitkään kovaa ajoa ja huolimatonta huoltoa. En kyllä pelkäisi ostaa Boschin ruiskuakaan - siitä on taas hyviä kokemuksia 110:sta. Kaasarit ei ole kyllä taas minun juttu kun on tottunut ruiskun helppouteen. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samaroista paras
mun kokemuksen perusteella 1995-1999 ruiskusamarat GM ruiskulla on aika vahvoja ja luotettavia, jos vain ei ole mätä. 2000-2003 Bosch ruiskusissa enemmän ruiskun vikoja ja muitakin pikkuvikoja enemmän. 1992-1996 Axtec-kat kaasarimallit on epäluotettavia ja hankalia ja niissä on kai paljon laatuongelmia muutenkin, tässä luokassa tuntuisi kuitenkin olevan paljon tarjolla käytettyjä Sedan malleja, joilla jopa ajettu melkopaljon, olisiko kalliimmat mallit tehty laadukkaammin? 1986-1991 kaasutin Samarat on varmasti hyviä, mutta niitä alkaa olla vähän ja paremmin säilyneitä yksilöitä ei enää voi edes suositella normaali ajoon vaan lähinnä museoprojekteiksi, kaasutin auto tietysti vaatii enempi huoltoa kuin ruisku, osiakin pitäisi vielä saada, korjaaminen on perinteisempää kuin ruiskuautoissa.
korimalleista vielä, että kaasutin ja Bosch versiota ei ole Sedan korilla vain 3 ja 5 ovisena. Jos haluaa sedanin niin axtec tai GM-ruiskumalli on otettava.
moottoreista 1,1 litraista oli suomessa vain kolmioviseen koriin ja vain normaali kaasuttimella, tää city-malli ei kai ole mikään kovin taloudellinen, tehoton se on. 1,3 litraista ei ole ruiskulla kuin ehkä yksi tai kaksi suomessa, jos sellainen tulee käsiin, niin kannattaa laittaa museoon.
korimalleista vielä, että kaasutin ja Bosch versiota ei ole Sedan korilla vain 3 ja 5 ovisena. Jos haluaa sedanin niin axtec tai GM-ruiskumalli on otettava.
moottoreista 1,1 litraista oli suomessa vain kolmioviseen koriin ja vain normaali kaasuttimella, tää city-malli ei kai ole mikään kovin taloudellinen, tehoton se on. 1,3 litraista ei ole ruiskulla kuin ehkä yksi tai kaksi suomessa, jos sellainen tulee käsiin, niin kannattaa laittaa museoon.

Re: Samaroista paras
far angst kirjoitti:Kiitos asiallisista vastauksista outoon(?) kysymykseeni.
No musta tuo oli aika jännä kysymys, kun Samaraa on myyty suomessa vuodesta -86, eikä siinä ole oikeastaan muuta muutosta tapahtunut kuin polttoainejärjestelmä/moottorinohjaus on muutaman kerran vaihtunut, joten eroavaisuudet eri vuosimalleissa jää aika pieniksi......jotain yleistä käsitystä siitä, mikä eri Samaran kori/moottori/vuosimalli, tms.malleista on ylitse muiden käytännössä ajettavuuden luotettavuuden yms. suhteen?
Re: Samaroista paras
http://www.ladakerho.fi/info/samara/yleista.htm tietojen mukaan vaikuttaa permutaatioita Samaran moottorin tilavuuksista, korimalleista, ruiskuista, kaasareista, ovien ja vaihteiden määristä, kokoamispaikoista, sisustuksesta ja muista yksityiskohdista on aikamoinen liuta.
Mutta sama(ra)pa tuo, sain jo hakemani kokemukseen perustuvan tiedon ja sitähän hainkin, kiitos siitä.
Mutta sama(ra)pa tuo, sain jo hakemani kokemukseen perustuvan tiedon ja sitähän hainkin, kiitos siitä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samaroista paras
niin kokoamispaikasta puheen ollen jäi mainitsematta Eurosamara, ne on kaikki vain 5-ovisina ja niissä on "parempi" GM-ruisku ja lisäksi uudemmatkin on poikkeusluvalla ilman tyhmää ajonestolaitetta, niissä on sitten lisäksi mahdollisesti airbag kuljettajalle, ja sanotaan että korin maalaus yms on parempaa laatua, onhan se suomessa tehty. hinnatkin on sitten tuplaten verrattuna vastaaviin venäläisiin Samaroihin.

- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Samaroista paras
no jos ei oo pakko kaasaría ostaa niin osta ruisku vehje, ainakin 1.5i GM vs 1.3 kaasari on eroa ku yöllä ja päivällä, vaikka amatöörin silmin ulkoa (ja sisältä
) näyttääkin samalta, lisäksi kohtuu yksilöitä saa kohtuu halvalla...

Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Samaroista paras
Jussilta tuli melko selkeä selvitys. Itse ostin melko uuden kaasarisamaran mallia -89 1500 kone. Oli huoleton peli, jäähdyttäjän ylävesiletku murtui, bensapumppu nikotteli, välille ei jättänyt. Möin synnyinmaahansa ilmeisesti -96, silloin luisti vähän kytkin. Ajoin jotakin 130000 km.
warre 353w sedan,