Kannentiiviste

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pappa- igor

Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Kuten tuolla turbokoneen rakennus palstalla kerroin että kannentilke paloi... Niin onko mitään hyvää ratkaisua, jolla sais pahvin pitään hyvin... Ajattelin kokeilla VHT:n liimaa tiivisteen molemmin puolin, mutta mistä pirusta sais tuommosta liimaa??? jos vielä tämän jälkeen kannentiiviste palaa niin kai se on pakko tukirengas urat tehdä lohkonpäälle, naputella sinne 2mm hitsilanka, kasata ja kokeilla sillai :? onko muita hyviä ehdotuksia??
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Mäntä

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Hitsaa osa vesikanavista umpeen niin kuin turbiinilla :? Eikö silläkin kannentiivisteet kestänyt sen jälkeen??? Tosin taisi olla vähemmän puristuksia, kun sun Ladassa...
Turbiini varmaan kertoo itse miten sai ne tiivisteet kestämään?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
pappa- igor

mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä :? mistä mä sen liiman saan :?:
miksu

Viesti Kirjoittaja miksu »

onko sulla 1600 Kannetiiviste?
Tsipa

Viesti Kirjoittaja Tsipa »

pappa- igor kirjoitti:mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä :? mistä mä sen liiman saan :?:
Ite tilannu US-parts:lta VHT tuotteita joskus ja sieltä näyttäys löytyvän.
http://usparts.locomail.com/category.ph ... &brand=342
RuntuHerra

Viesti Kirjoittaja RuntuHerra »

Tsipa kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä :? mistä mä sen liiman saan :?:
erikeeperiä vaan... :lol: (elä luota muhu) :lol:
pappa- igor

miksu kirjoitti:onko sulla 1600 Kannetiiviste?
on..
pappa- igor

Tsipa kirjoitti:
kiitos!! taidanpa tilata tuolta 8)
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mulla on aito venäläinen 1700 kaasarikoneen tiiviste, hitsatulla kannella ilman mitään liimoja ja tukirenkaita. Pultteina toyotan L/2L eli 2.2/2.4 dieselin pultit momentilla 130Nm. Ennemin kun oli vakio kansi niin hieman tiivisteen kestoon auttoi locktite 547 (muistaakseni ehkä) kuitenkin semmoinen punainen kierreliimaksi tarkoitettu joka kuivuu kovaksi. Palanu mulla ei tiiveistettä vakiokannellakaan koskaan, se vain repesi ja työntyi vesitilaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
miksu

Viesti Kirjoittaja miksu »

pappa- igor kirjoitti:
miksu kirjoitti:onko sulla 1600 Kannetiiviste?
on..
No siinä on jo yksi hyvä syy miksei kannetiiviste kestä. Mulla on 1700i kannetiiviste ja hylomar kannetiiviste liima. ni tuntuu kestävän ihan hyvin 1.2bar ahtoja.
pappa- igor

joo, kokeilen vielä tolla vakiolla ja liimalla... mitä eroo tossa 1.7 tiivisteessä on 1.6 tiivisteeseen nähden, muuta kun reijän koko.. ei toi munkaan tiiviste paineiden takia menny vaan kun pääsi käymään jossain elämänsä vaiheessa vähän liian lämpösenä... :?
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

1700 tiivisteessä on pyöreät reiät, kun taas 1600 koneen tiiviste on venttilien kohdalta hieman muotoiltu. Lisksi liekkirengas muistaakseni on suurempi ja sylinterien väleistä tiiviste on kokonaan pellitetty. Tuo että lämmöistä olis menny kuulostaa oudolta, kun oma on kestäny vaikka välillä on sylkäissy kaikki jäähdytysnesteet pihalle.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
pappa- igor

Turbiini kirjoitti:1700 tiivisteessä on pyöreät reiät, kun taas 1600 koneen tiiviste on venttilien kohdalta hieman muotoiltu. Lisksi liekkirengas muistaakseni on suurempi ja sylinterien väleistä tiiviste on kokonaan pellitetty. Tuo että lämmöistä olis menny kuulostaa oudolta, kun oma on kestäny vaikka välillä on sylkäissy kaikki jäähdytysnesteet pihalle.
Se voip olla että.. pullahtanut tuo munkin tiiviste :shock: täytyypä hakea tommonen 1.7 tiiviste ja kokeilla sillä 8) deltan tavaraa varmaan?? vai onko jollain tampereen lähistöllä tommosta tiivistettä nurkissaan, voisin tulla lunastaan pois :o
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Yleensä syyllinen tuohon pullahtamiseen on nakutus.

Heikoimmasta vahvempaan pahvit:
1.6 tarvike => paksumpi (1.6mm yleensä) kuin orkkis
1.6 orkkis => ei pyöreä ja irtorenkuloilla (paksuus 1.0mm)
1.7 orkkis => 1.6 koneessa hyvä kun jää hiukan kauemmas sylinterireunasta niin ei lämpene ja on ohut (1 mm)

Vakio 1.5 konetta käytettiin viime talvena 1.5 ahdoilla jääradalla ja tehoa oli tarpeeksi, tässä 1.7 pahvi kesti erinomaisesti. Välillä hukkaportti ei toiminut ja ahdot kävi myös 2.5 asti ja silti kesti. Syynä megaruutta joka paineilla tiputti ennakoita riittävästi. Tehoa tuo laitos tuotti ihan mukavasti, enempää ei tarvinnut omistajan mukaan.
pappa- igor

joo, täytyy mennä deltasta hakeen 1.7 tiiviste... kun sen tohon taas levittää, niin ei sitä viitsis heti uudestaan taas tehdä.. no kyllä tää nykyinen tiiviste kesti melkein 1.5 vuotta ja n.50km :lol:
Vastaa Viestiin