Sivu 1/1

2107 kevennys...

Lähetetty: 25.10.2007 11:28
Kirjoittaja Jake-85
Eli siis tollasesta ladasta ois tarkoitus tehdä mahdollisimman kevyt ja vielä leimalle kelpaava. Varmaan ovien sisuskalut ja sisä pellit voi poistaa vai? Eli kysymys kuuluu, että mille voi näyttää rälläkkää ja mitä voi poistaa ilman, että leimalla tulee ongelmia? Mukavuudella ja näöllä ei ole tässä tapausessa merkitystä.

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 25.10.2007 19:00
Kirjoittaja iigorr
juu luukuista ylimääräset pois. paa jotku kevyemmät vanteet. pura äänieristys.

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 25.10.2007 19:45
Kirjoittaja rammracing
Moi!
Jos en väärin muista ni helpostee saa 100 kiloo eristyksistä ja massoista pois ja sisustasta!
T:A.Rämä RAMM RACING
Ps:Ja helposti :D

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 26.10.2007 11:00
Kirjoittaja materox
juu äänieristys ja puskurit pois niin tippuu jo paljon.

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 27.10.2007 13:01
Kirjoittaja Aapo89
Jätä auto katolleen muutamaksi vuodeksi, ja sitten hiekkapuhallus pohjaan niin johan kevenee :wink:

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 27.10.2007 14:03
Kirjoittaja Jake-85
Ei juuri millekään, siitä autosta tulisi aivan letku?![/quote]

Sillä ei ole minulle merkitystä jos autosta tulee "aivan letku", kunhan vaan ei lasit päsähtele kappaleiks rällätessä. :)

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 27.10.2007 19:09
Kirjoittaja lada_r
Mitäs tällä mahdottomalla kevennyksellä tavoitellaan?

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 27.10.2007 22:35
Kirjoittaja Jake-85
Ihan omaks huvikseni koitan miten kevyen siitä saa. Toki koneesta on myös tarkoitus yrittää saada voimaa irti. Ensin vapaasti hengittävänä ja jos ei riitä niin sitten ahdettuna. Taitaa olla vaan niin, että nälkä kasvaa syödessä ja se turbon laitto on todennäköistä. 8)

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 28.10.2007 9:40
Kirjoittaja Pavlovits
Helpoin tapa keventää, on jättää auto viikonlopuksi jonnekin pimeän tien reunaan. Kyllä kevenee.

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 28.10.2007 12:05
Kirjoittaja START
asiahan ei minulle kuulu mutta jos sitä voimaa ruvetaan hakeen lisää ja sitten vielä kevennetään autoa niin että siitä tulee ihan "letku" ei tarvii pahasti mällätä kun auto on peräluukkua myöten mytyssä

jos oikeesti rupeet hyvää ja kevyttä tekeen niin heitä ihmeessä jotkut turvakaaret sisään ja kevennä sitten kaikki ylimääränen pois ja loput jostain kevyestä aineesta (lasikuitua, alumiinia hiilikuitua yms.)

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 30.10.2007 8:39
Kirjoittaja Stefa
Tietty jos keventää siten, että laikkaa pohjalevyn ja katon pois, niin aika veteläksi menee, mutta pystyy tuota keventämään myös menettämättä jäykkyyttä. Toisaalta jos kolariturvallisuutta hakee, niin ehkä sitten on parempi pysyä kaukana takavetoladoista :lol:

Ovien sisukset, ikkunat ja hissit painaa paljon. Luukkujen jäykisteet, jatkossa kuituosia. Tosin huonosti tehty kuituosa painaa helposti enempi mitä peltinen... Moottorin lohkossa on ylimääräistä vaikka kuinka, pakosarja, pakoputkisto, perämurikka, penkit jne jne. Ei-kantavat pellit vaihtaa ohuempiin ja alumiinisiin.

Jos alat kevennellä, niin punnitse sitten kaikki mitä poistat :wink: Huomaat mikä kannattaa.

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 30.10.2007 17:47
Kirjoittaja lada 1300s
Lasit painaa jonkin verran sivulasit polykarbonaatista ja miksei vaikka takalasi. En tiedä kyllä yhtään mitä katastus setä siihen sanoo. Ladasta saa kyllä aika kevyen kun repii kaiken ylimääräisen irti mitä vaan keksii mutta se menee jo jääautoilun puolelle. Viritä konetta enemmän niin ei tarvii kevennellä niin paljoa.

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 14.2.2008 18:57
Kirjoittaja umas
niinmpä. sinne pannuhuoneeseen van fiiatin tc kone nii sit kulkee...

Re: 2107 kevennys...

Lähetetty: 14.2.2008 22:09
Kirjoittaja ladaracing pori
http://kuvablogi.com/nayta/827179/
http://kuvablogi.com/nayta/828627/

siinä pari paikkaa mistä voi ottaa normaalin keventämisen lisäksi.
Tosimies laittaa tuohon koriin alumiiniosat paikoilleen siis VFTS-palikat