Projekti: Niva -90 TC
- NesteHukka
Projekti: Niva -90 TC
Nonniin, taisi murjotus Nivan kanssa loppua, ja poistin sen myynnistä.
Tulin siihen lopputulokseen, että nyt siitä aletaan sitten tehdä 2.0 TC Niva!
Koneeksi on tallissa osina Chroma CHT kakslitrainen, jonka siis pitäisi tehojen puolesta kelvata muutoskatsastuksessa.
Jälkeenpäin siihen voi päivittää Chroman ruiskun, mikä sekin löytyy osista.
Kaipaisin kommentteja, että millaisia ongelmia on odotettavissa projektissa?
Tulin siihen lopputulokseen, että nyt siitä aletaan sitten tehdä 2.0 TC Niva!
Koneeksi on tallissa osina Chroma CHT kakslitrainen, jonka siis pitäisi tehojen puolesta kelvata muutoskatsastuksessa.
Jälkeenpäin siihen voi päivittää Chroman ruiskun, mikä sekin löytyy osista.
Kaipaisin kommentteja, että millaisia ongelmia on odotettavissa projektissa?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Re: Projekti: Niva -90 TC
muutama sanoo että menee aivan pilale kun vaihdetaan vääränmerkkinen koneNesteHukka kirjoitti:Kaipaisin kommentteja, että millaisia ongelmia on odotettavissa projektissa?
toiselta suunalta huudetaan että laita myös veeperi ja rälläköi tunkinkorvat pois
itse koneen vaihtoonhan pätee kaikki samat mitä niistä sivutolkulla on kirjoitettu eli moottorihan on samoin kuin takavetoisessakin
- NesteHukka
Minä kun harrastan sekä Ladaa että Fiattia, niin minun mielestäni se ei mene mitenkään pilalle 
Oisit vaan ostanut minulta tupliksen ja siihen sen tekniikan ei olisi tarvinnut kattia eikä päästöistä välittää .... mutta sanon että ei bolt homma "kokemusta on" .
- NesteHukka
Se sun laitos on liian harvinainen raiskattavaksi eteläsuomen suolateillä. Talviauton virkaa kun tämä Ladailu mulla ajaa.markku kirjoitti:Oisit vaan ostanut minulta tupliksen ja siihen sen tekniikan ei olisi tarvinnut kattia eikä päästöistä välittää .... mutta sanon että ei bolt homma "kokemusta on" .
Tarvii paremman kodin se.
Mulla on ollut pitkään haave tehdä tämä 2.0 TC konversio, niin kaipa se sitten pitää tehdä
Niva vaan on sellainen auto, että se oikein kiljuu sinne konepellin alle kaksilitraisen vääntöä!
Tartutaan nyt sitten tähän provoon.pressa kirjoitti:toiselta suunalta huudetaan että laita myös veeperi ja rälläköi tunkinkorvat pois
Tunkinkorvajuttuhan lähti muuten toiselta taholta, kun Weberi. Mutta niin se on, ettei niitä yleensä tarvi rälläköidä, muutamassa mun omassa ne on käytännössä irronneet ns. luontaisen poistuman kautta.
Hyvä huudella jostain pohjoisemmasta, täällä suolataan teitä niin, että riittää, jo monta kertaa tänäkin syksynä!
Ja nyt loppu OT.
Se Stefan juttu vinoTC:stä Ladaan kertoo jo paljon moottorin modauksesta, kuten varmaan tiedätkin.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Varaudu katin asennukseen kumminkin .... otan osaa henkisesti projektiin kun tiedän miten paljon se vie voimia kaikin tavoin .. mutta jos kysyttävää niin apua saa sen mitä meikäläinen osaa .
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Mulla olisi raiskattavaksi -74 2101 jossa ei mitään katteja tarvita eikä päästöjä nuuskita. Kilvissäkin on ja leimaa kuukaudeksi. Kone käy kolmella pytyllä ja vaihdelaatikon tarvitset jostain paremman (ellet avaa ja korjaa vanhaa).
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- NesteHukka
Mun mielestä ei pitäisi vaatia kattia, mutta olen kyllä siihenkin varautunut. Onneksi ne ei nykyään enää maksa juuri mitään, ja jos pitää valita 1600cc ilman kattia vs 2000cc katilla, niin otan jälkimmäisen. Aion kuitenkin sen koneen pitää aika vakiokunnossa.markku kirjoitti:Varaudu katin asennukseen kumminkin .... otan osaa henkisesti projektiin kun tiedän miten paljon se vie voimia kaikin tavoin .. mutta jos kysyttävää niin apua saa sen mitä meikäläinen osaa .
- ihkulainen
Katti tarvitaan jos auto on 1.7.-87 jälkeen ensirekisteröity. päästönormi R15/04 1.7.87-31.12.91
Mulla on myös vastaava projekti suunitteilla vm-87Nivaan. Tarkoitus olisi laittaa 2.0pysty-TC Nivaan. Moottori odottaa tallin lattialla kunnostettuna.

Mutta siitä sitten enemmän kun saan projektin startattua.
http://www12.asphost4free.com/baxdesign ... fiva2.html <--tuolla jonkun "Fiva"projekti englanniks.
Kumman meinasit laittaa, Fiatin vai Ladan vaihdelaatikon? Kumpikohan olis helpompi. Fiatin laatikko olis vissiin kestävämpi, mutta kooltaan korkeampi ja pidempi.
-riippuu toki katsastusmiehestä.8 § Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
3 momentti tarkoittaa mm. E15/04 -sääntöä. Ko. momentin tarkoittamissa moot-torinvaihdoissa tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten (esim. E15/04) täyttyminen (vaihtoehtoisesti bensiinikäyttöisen henkilö- tai pakettiauton moottorin tulee olla varustettu taikka se tulee varustaa moottorille sopivalla katalysaattorilla) ja autoa koskevien käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten tulee täyttyä.
Mulla on myös vastaava projekti suunitteilla vm-87Nivaan. Tarkoitus olisi laittaa 2.0pysty-TC Nivaan. Moottori odottaa tallin lattialla kunnostettuna.

Mutta siitä sitten enemmän kun saan projektin startattua.
http://www12.asphost4free.com/baxdesign ... fiva2.html <--tuolla jonkun "Fiva"projekti englanniks.
Kumman meinasit laittaa, Fiatin vai Ladan vaihdelaatikon? Kumpikohan olis helpompi. Fiatin laatikko olis vissiin kestävämpi, mutta kooltaan korkeampi ja pidempi.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Jos vaihdettava moottori on saman ikäinen tai uudempi kuin auto johon se asennetaan ei tarvi kattia. Eli jos moottori täyttää alunperin vähintään samat päästövaatimukset mitä autolta johon se tulee vaaditaan niin se riittää, tietty pitää olla mustaa valkoisella tästä asiasta.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- ihkulainen
Onko projekti edistynyt? Itte olen tässä lomalla sovitellut tota mu pysty TC:tä Nivaan.
Kyllä siinä tekemistä riittä.
Kyllä siinä tekemistä riittä.
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
-
ladaracing pori
ihkulainen kirjoitti: Kumman meinasit laittaa, Fiatin vai Ladan vaihdelaatikon? Kumpikohan olis helpompi. Fiatin laatikko olis vissiin kestävämpi, mutta kooltaan korkeampi ja pidempi.
Taitaa tulla ongelmia jakolaatikon kanssa tuolla fiiatin laatikolla,taitaa olla pitempi kuin ladan ja eikös se jakovaihteisto tullut kiinni laatikon perään?
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
- ihkulainen
siirtää jakolaatikkoa taaksepäin -> pidentää etukardaania ja lyhentää takakardaania-> kääntää taka-akselia pidentämällä kahta pitkittäistukea, ettei kardaanikulma niin suuri.
tollain mä aattelin tehdä...
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Näinhän se onnistuu,Kyl toi sileä kylkinen on eri maata kun toi oma laatikko.ihkulainen kirjoitti:siirtää jakolaatikkoa taaksepäin -> pidentää etukardaania ja lyhentää takakardaania-> kääntää taka-akselia pidentämällä kahta pitkittäistukea, ettei kardaanikulma niin suuri.tollain mä aattelin tehdä...
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01