Sivu 1/5
Lukkoperää
Lähetetty: 4.11.2007 22:45
Kirjoittaja rokrok
Olis meininki tehdä Ladaan lukkoperä hitsaamalla, joten kysyisin että miten se käytännössä tapahtuu?
Miten sellainen kestää normaalikäyttöä ja kuminpolttoa?
Se tulis nappikseen johon laitetaan ykskutonen kone jota on kevyesti piristetty
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 4.11.2007 22:51
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
rokrok kirjoitti:
Se tulis nappikseen johon laitetaan ykskutonen kone jota on kevyesti piristetty

Kevyesti

itekki ajattelin lukkoperää omaan 2105:seen mutta en tiedä jaksaako käydä hitsailemmaa.. tullee vaik koko pohja niskaa..
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 7:06
Kirjoittaja pappa- igor
rokrok kirjoitti:Miten sellainen kestää normaalikäyttöä ja kuminpolttoa?
eihän niitä voimia kestä mikään perä

paitsi kun vaihdat 155-leveet renkaat 135. leveisiin ja ajat vaan talvella

Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 14:26
Kirjoittaja onte
miten helposti sopii hiacen perä ladaan? sehän kestää vakiona runsaan 300hp tehot?
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 18:13
Kirjoittaja säätänä
ei wallius lukolla saa matopyörää rikki millään eikä vetareita poikki jos ajaa vain talvella. mulla olis samat suunnitelmat laittaa wallius lukko omaan rässiin talveksi
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 18:28
Kirjoittaja onte
wallius lukko??

Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 18:31
Kirjoittaja Pallokorva
onte kirjoitti:wallius lukko??

Ööö. Olisikohan tuo sama kuin kemppilukko, toteutettuna vain wallius-merkkisellä hitsauskoneella. Seuraavaksi joku voisi tehdä Telwin-lukon ja ihmetellä kun puskee ja hei kulje hetkeäkään ilman ohjastamista. On se muuta toista kuin kempinlukko.
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 19:14
Kirjoittaja iigorr
onte kirjoitti:miten helposti sopii hiacen perä ladaan? sehän kestää vakiona runsaan 300hp tehot?
hiluxin perä. joka on muuten sama mutta kapeempi. pari senttiä leveempi ladan akselia. sopii suht helposti. jousikupit ja tukivarren kiinnikkeet joutuu tekee.
kyllä sanoisin että lähemmäs tuplaten tuon verran kestää. sehän on sama kuin moparin perä.
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 23:12
Kirjoittaja uZu
rokrok kirjoitti:Miten sellainen kestää normaalikäyttöä ja kuminpolttoa?
Normaalikäyttö=liikenteessä ajaminen?
Ei pysty käsittään jos joku haluaa tehdä autostaan mutkissa kolmipyöräisen.
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 5.11.2007 23:27
Kirjoittaja Pallokorva
Kun olisikin pelkästään kolmipyöräinen mutta kun on nelipyöräinen joanka mikään pyörä ei ohjaa vaan mennä jupertaa suoraan.
Ratti ja varsinkin rallisellainen on tämän jälkeen täysin turha kapistus, käännökset tehdään kaasupolkimen avulla, eli varsin hieno peli ajettavaksi ja takuulla kestää hereillä puikoissa ollessa.
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 6.11.2007 0:05
Kirjoittaja uZu
Kuinka pahasti se muuten puskee eteenpäin? Kokemusta ei ikävä kyllä ole kempistä tullut, mutta olettaisi että ladan tapauksessa kevyt perä antaisi melko helpolla periksi(ja sit mentäskin kylki edellä).
Lukkohan on pirun kiva, mutta vain kun voi ajaa mutkaan ilman sitä ja pois sen kanssa.

Re: Lukkoperää
Lähetetty: 6.11.2007 11:21
Kirjoittaja Pallokorva
Tuollainen hitsattu lukko on varsin arvaamaton ajettava eli kuskin pitää olla kyllä terävänä varsinkin talvikelissä. Se puskee risteyksissä, suoralla jos vähääkään on tiekarhunjälkeä tms heittelee perää puolelta toiselle ja ohitukset liukkaalla ovat todella kieli keskellä suuta tehtäviä.
Jäärata-autoon soveltuu mutta ei tieliikenteeseen.
No onhan siinä hyviäkin puolia. Takajarrut on varmasti tasaiset ja liikkeelle pääsee huonommillakin renkailla.
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 8.11.2007 14:07
Kirjoittaja START
ei se puskeminen ainakaan jäällä ole ongelma vaan se ettei se tule suorassa metriäkään
ei sitä liikenne peliin kannata laittaa
siitä hiacen lperästä:
ainakin tojotiin ovat paljon tehneet niitä ja semmonen kutina että ainakin joistakin vanhemmista olisi käynyt jonkun normi pulttijaolla olevan tojon vetarit siihen ja sais modattua johonkin carinan tai vastaavan banjoon
en tosin ole varma
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 8.11.2007 16:02
Kirjoittaja onte
ajattelin meinaan kun yksi puolituttu ladailija puhu et se oli laittanu omaan turbo ladaansa hiacen perän kun ladan perät ei kestäny 10km enempää
Re: Lukkoperää
Lähetetty: 8.11.2007 19:41
Kirjoittaja iigorr
kyllähän lada perä voimaa kestää. repimällä sen saa hetkessä rikki.