Eyes free navigaattori
Eyes free navigaattori
Kun sitä kännykkää ei sitten saa käyttää autossa olman hands freetä, niin tuntuisi, että navigaattorin seuraaminen vaatii enemmän huomiota. Kuulemma kuuntelemallakin pärjää, mutta kun katselee noita mainoskuvia, niin kaiken tuon tiedon omaksuminen ei ainakaan minulta sujuisi ilman, että muun liikenteen tarkkailu herpaantuisi. En tiedä, kun ei ole kokemuksia kuin etupenkin navigaattorista, ja senkin kanssa toisinaan herpaantuu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Eyes free navigaattori
No ei sitä navia mun mielestä tartte kovinkaan usein kytätä. Ne muutamat kerrat kun olen gepsin kanssa ajellut, niin puheopastus on kyllä riittänyt aivan mainiosti. Minkäänlaista erehdyksen mahdollisuutta ei ole kyllä tuntunut olevan...
Mutta enhän minä näistä mitään tiedä, jatkakaa
Mutta enhän minä näistä mitään tiedä, jatkakaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Eyes free navigaattori
Tulee joskus turhan tarkkaan katseltua tuota navigaattorin ruutua, ei nyt vielä mitään vaaratilanteita ole sen takia tullut. Huoletta saa ajella vieraallakin seudulla kun kone sanoo jo ajoissa, "700 metrin päästä käänny oikeale...". Pahempi minusta tuo puhelin on liikenteessä kun navigaattori.
warre 353w sedan,
Re: Eyes free navigaattori
eikös nykyään navigaattorissa pidä olla mp3 soitin ja kuvien katselu mahdollisuus
eli navigaattori ääni ohjaukselle ja sitten joku humppa soimaan ja esitellä lomakuvia näytöltä
siinähän ei tule häiriötä ajamiseen
eli navigaattori ääni ohjaukselle ja sitten joku humppa soimaan ja esitellä lomakuvia näytöltä
siinähän ei tule häiriötä ajamiseen
Re: Eyes free navigaattori
Navigaattorin käyttö:
Ääni sanoo että kohta käännytään oikealle, tiedostat sen ja alat katsella risteystä ja oikeaa kaistaa, vilkaiset näytöltä vielä että olet kääntymässä oikeasta risteyksestä. Kädet ovat kokoajan käytettävissä siihen tärkeimpään (oli se sitten ajaminen, syöminen tms), ja nopea vilkaisu riittää jos on hankkinut kunnollisen navin (riittävän selkeä ja iso näyttö).
Puhelimen käyttö:
Tekstiviestiä naputellessa joudut käyttämäään puhelinta yhdellä kädellä jolloin puhelin saattaa helposti livetä kädestä -> polkimien väliin -> kolari.
Puhelimeen puhuttaessa joudut kokoajan pitämään puhelinta korvalla toisella kädellä ja jää vain yksi käsi oheistoimintaan (ajaminen, syöminen, sähköpostin kirjoittaminen kannettavalla).
Kumpi on vaarallisempaa: Vilkaista välillä navigaattorin näyttöä joka pitäisi olla asennettuna niin ettei tarvitse edes päätä kääntää vai puhelinluettelon karttasivujen kanssa suunnistaminen? Jälkimmäistä on tehty maailmansivu eikä sitä vieläkään ole kielletty?!
Ääni sanoo että kohta käännytään oikealle, tiedostat sen ja alat katsella risteystä ja oikeaa kaistaa, vilkaiset näytöltä vielä että olet kääntymässä oikeasta risteyksestä. Kädet ovat kokoajan käytettävissä siihen tärkeimpään (oli se sitten ajaminen, syöminen tms), ja nopea vilkaisu riittää jos on hankkinut kunnollisen navin (riittävän selkeä ja iso näyttö).
Puhelimen käyttö:
Tekstiviestiä naputellessa joudut käyttämäään puhelinta yhdellä kädellä jolloin puhelin saattaa helposti livetä kädestä -> polkimien väliin -> kolari.
Puhelimeen puhuttaessa joudut kokoajan pitämään puhelinta korvalla toisella kädellä ja jää vain yksi käsi oheistoimintaan (ajaminen, syöminen, sähköpostin kirjoittaminen kannettavalla).
Kumpi on vaarallisempaa: Vilkaista välillä navigaattorin näyttöä joka pitäisi olla asennettuna niin ettei tarvitse edes päätä kääntää vai puhelinluettelon karttasivujen kanssa suunnistaminen? Jälkimmäistä on tehty maailmansivu eikä sitä vieläkään ole kielletty?!
.