Sivu 1/5

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 5:50
Kirjoittaja samarai
Kerro nyt kerran itsekin, miksi ET aja Ladalla.

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 6:16
Kirjoittaja samarai
No ei Lada kyllä mikään finassimiesten auto olekaan. Parempi vaan kun ajelet Toyotalla edelleenkin. :)

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 8:31
Kirjoittaja ladamaster
Tässä linkki jo "wanhaan" edelleen paikkansa pitävään asiaan.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=samara

Samara edelleen liikenteessä. Tällä hetkellä mittarissa noin 135 tkm. Omistettu ko. vekotin viisi vuotta ja meno jatkuu.

Numerot puhukoon puolestaan.

Lähetetty: 11.11.2007 9:03
Kirjoittaja Jusu
Johan tätä Ladanajoa on riisimiehelle lukuisissa eri topikeissa yritetty kaikin tavoin perustella, mutta jankuttaminen se vaan jatkuu...
Onko sulla kenties dementia tai jotain?

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 9:22
Kirjoittaja Nonnis
Varma peli ja halpoja kilometrejä.

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 10:00
Kirjoittaja lada-juntti
Miksi ajan Ladalla? Katoppa tuota mun kuvaa, voisitko kuvitella tuon näköisen äijän mersun tai audin tai bemarin rattiin?
Jotenkin Lada tuntuu luonnolliselta valinnalta meikäläiselle.

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 10:40
Kirjoittaja Ukki
Iloista Isänpäivää toivottelen.
Syitä on paljon ja jokaisella on omansa Ladalla ajeluun tai sitten jollain muulla merkillä. Taitaa olla, että toinen tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä. Paljon on niitä jotka tykäävät Isästä :D :D :D

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 11:21
Kirjoittaja Pavlovits
Nonnis kirjoitti:Varma peli ja halpoja kilometrejä.
Siinä ne syyt!

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 12:04
Kirjoittaja Lada Scandinavia
JÄRKEÄ!
No Ladalla ajaminen se nimenomaan on.
Minulla kylläkin Lada harrastusautona.
Lada tehty ihmisille jotka eivät halua laittaa suuria summia liikkumavälineeseen.
Ladan valtit on, että se on rakennettu sellaisessa maassa, missä talvisin on pakkasta ja kunnolla, sekä tiet ovat toisinaan mitä ovat.

Idäm ihme, et ole vakuuttunut Ladan kokonaistaloudellisuuteen,
onko sinulla edes sen vertaa henkilökohtaista kokemusta, että näin voit sanoa.?
Minulla työautona VW Transportteri TDI, 2004 mallinen ja ajettu 41tkm. Nyt lämmityslaitteen moottori meni rikki.(hyytyi)
Aikaisemmin oli keskuslukituksessa vikaa.
Ei hyvältä näytä ja pitäisi olla laadukas auto.

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 12:46
Kirjoittaja markku
Ei se ainakaan varma peli ole , aina saa pelätä että pyörähtääkö startti vai kuuluuko "naks" ja ajoominaisuudet ovat 60 luvulta "puhun takavetoisista" ja eikä sitä tehoa ole ainakkaan jos 2 tai 3 on kyydissä 4 on jo liikaa ... nitinää ja natinaa kolinaa lasit huurussa kuin höyrysaunassa , eikä sopivaa lämpötilaa saa kirveelläkään ....no ei ne uudetkaan taida mitään loistavia olla .

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 13:04
Kirjoittaja Nonnis
Ei munkaan Ladat mitään huippuyksilöitä ole olleet, mutta ikinä ei oo matkanteko stopannut muuta kun bensan loppumiseen tai renkaanmenoon. Tai kerran loppui kytkin, mutta sekin juuri ja juuri riitti korjaamon nosturille asti. Jos startti sanoo naks niin ehkä kannattas vaihtaa solenoidi eikä vain ihmetellä?

Kyllä mä olen uskaltanut turvallisin mielin kulkea takavetoladalla 52 km työmatkaa aamuyöllä, kesällä ja talvella.

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 14:54
Kirjoittaja Jokari
Ajan Ladalla siksi että olen hullu vailla mitään järjen hiventä.

Takavetoisen Ladan omistaminen ja sillä ajaminen on masokismia parhaimmillaan.

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 15:10
Kirjoittaja tramppas
Jaa että miksi??

*Iso maavara
*traktorimainen ajoasento
*huumaava tuoksu sisätiloissa
*mahdollisimman vähän liikkuvia osia
*halpa
*varmatoiminen
*ei kiinnosta varkaita
*lämpöä riittää

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 15:59
Kirjoittaja Mara
Ajan Ladalla(kin), koska siinä on haastetta. Haastetta tehdä siitä sellainen, että voi murtaa harhakäsityksiä siitä, että se on bensarosvo, karmiva ajettava, tehoton ja muutenkin ihan hirveä. "..Ennen hyvä, tänään latteaa, eilisestä kunnon kiksit saa, entistä on nasta ehommaksi ehostaa.." 8)
Tuntui hyvältä, kun eräs kaveri sanoi, että "parempi tää on ajaa kun E30 Bemari. :D Ehkä bemussa oli jotain vikaa.. :wink:

Toinen asia on se, että positiivinen huomioarvo on paljon isompi, kun jossain thyyning-lasikuitupulkassa, johon on hakattu 10kE rahaa kiinni! 8)

Lisäksi yksi iso järkisyy on se, että osien hankinta on helppoa ja edullista ja käytännössä kaiken remontin voi tehdä itse.

Luotettavuus on myös iso osatekijä; ROOpessa ei ole ollut mitään virallista vikaa pariin vuoteen, paitsi startti, (johon lääkkeenä oli 3 päivää veivi ennen startin vaihtoa. :lol: ) on tehty vain ennaltaehkäisevää huoltoa kuten ristikot, etujarrut ja kytkimen työsylinteri. (Kaikissa pientä sanomista muttei haitannut ajoa.)
Nyt kyllä alkaa tulemaan jotain pikkujuttuja, kuten kytkimen pääsylinteri ja vesiventtiilin sekä etupyörän laakerin jouduinkin jo vaihtamaan.

Ja lopuksi: Lada on melko huoleton peli, maavaraa riittää, ei tarvi varoa pieniä töyssyjä tai kolhuja, kun aihiokaan ei ole ollut suorapeltinen edes tehtaalla. :lol:

Re: Miksi ajan ladalla?

Lähetetty: 11.11.2007 20:04
Kirjoittaja Mikojan
Idän Ihme 1 kirjoitti:Lyhyesti: Miksi ajan ladalla? Mikä siinä kiehtoo, että sellasella pitää/tykkää ajaa?
Aikakone. Lada 1200L on aikakone, jonka avulla voin aina halutessani palata takaisin 1970-luvun tunnelmiin, enkä nyt tarkoita poliittista 70-lukua vaan sitä 70-lukua, jolloin kuunneltiin Finnhitsejä ja Kasevaa ym. ja katsottiin telkkarista Cannonia, Rekkakuskeja, Koivuharjua, Rintamäkeläisiä ja sen semmoista. Ja jolloin olin vielä aika nuori ja tiesin maailman pahuudesta kovin vähän.

Tietysti myös Ladan -siis nappiksen- pelkistetty muotoilu ja kaikenlainen muukin yksinkertaisuus viehättää. Todellinen perusauto, jossa on vain välttämättömin tekniikka eikä mitään kalliita ja helposti vikaantuvia lisävarusteita, jotka tosin ovat toimiessaan mukavia mutta vikaannuttuaan aiheuttavat ylimääräistä vaivaa ja kustannuksia.

t. Mikko