Montako Pappa-Ladaa (1200L)...

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Montako Pappa-Ladaa (1200L)...

Viesti Kirjoittaja nivailija »

...Löytyy Suomen maalta? Kukaan ei varmaan tarkkaan tiedä, mutta jokin karkea arvio olisi kiva tietää. SIIS ne jotka on rekisterissä... Heittäkää vaikka mulla on, mulla on, jn :wink: e. Saisin siitä jonkinlaisen kuvan.

Anteeksi jos tekstini on tymhästi muotoiltu... :D
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

1200L 88 rekisterissä ja seisontavakuutuksessa odottaa sopivaa konetta....Eli rahaa :lol:

1200 -77 ei rek mutta tulee kesäpirssiksi/harrastepeliksi kunhan saan maalattua ym (ei peltivikaa juuri ollenkaan :D )

1200 -76 farkku eli 2102 ajossa jotenkuten eli uusi 1500 kone rakenteilla laakerivikaisen ja savuttelevan 1200 tilalle. Koneeseen on onneksi osat jo luullakseni kaikki kun kärjetön sytkäpaketti saapui tänään (kiitos RTJN).... :)
124/2101 practical beauty
P.I.M.P.

Viesti Kirjoittaja P.I.M.P. »

1200L -88 (Läpäisi noin kuukausi sitten katsastusmiehen "tiukan" seulan)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lähetään nyt alkuun siitä määritelmästä, että varsinainen perusmalli on Lada 1200 (2101) myyty 1971-1982 ja siitä paranneltu versio Lada 1300 (21011) myyty 1974-1980 ja yhdistämällä viimeisen kori ja varusteet sekä 1,2 moottori tuli Lada 1200 L (21013) jota myytiin 1977-1989. Lisäksi tota ns. nappis mallia oli 2101 malliin perustuva farmarimalli Lada 1200 Combi (2102) 1972-1985 sekä samainen paremmin varusteltu ja 1,5 moottorilla Lada 1500 Combi (21023) 1979-1985.

Tältä pohjalta jos tutkitaan tilastoa, jossa AKE on määritellyt edellä mainitut autot yhdeksi ja samaksi mallisarjaksi eli 2101/2102

31.12.2003 oli tätä mallisarjaa Suomen ajoneuvorekisterissä yhteensä 3596 kpl, edelliset vuodet 4409 kpl (31.12.2002) ja 5335 kpl (31.12.2001) eli poistumaa noin 1000 kpl vuodessa.

Harvinaisin noista varmaankin on malli Lada 1300 joita tilastokeskuksesta saamani tiedon mukaan oli 31.3.2002 suomessa rekisterissä yhteensä 53 kpl ja niissä oli mukana tuolloin omistamani raato joka ainakin on jo poistunut rekisteristä.

viimevuoden lopussa oli jo pelkästään vuosien 1971-1974 pappamalleja 74 kpl jotka jakautuu 1200 ja 1200 Combi mallien kesken. Uudempiin päin määrät lisääntyy ja Combi oli varsin pitkään vielä myynnissä.

melko varmasti pelkkiä 1200 L malleja on vuosina 1986-1989 käyttöön otettu 2101/2102 sarjan autot, joita on 2508 kpl eli valtaosa pappamalleista on siis tuota L mallia.

1088 kpl jää muiden mallien kesken jaettavaksi, joista siis noin 50 kpl 1300 malleja ja 1200 ja 1200 Combille 74 kpl (vuodet 1971-1974), noin 964 jakautuu siis vuosien 1975-1985 malleille 1200, 1200 L, 1200 Combi, 1500 Combi, joista omien havaintojen mukaan 1200 L yleisin, sen jälkeen 1200 Combi, 1200 ja ehkä vähimpänä 1500 Combi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Mistä sä Jussi oikein kaivat noita tilastotietoja?

Vois olla kivaa luettavaa vaikka ihan vain huvin ja urheilun kannalta... :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

AKE:sta sai tollasen autokanta taulukon kun tiedustelin sieltä. Se vaan on tuollainen suurin piirtein, että joutuu juuri tekemään tuollaisia päätelmiä pitkälti itse.

kysykää vaan rohkeesti, niin yritän selvittää noista mahdollisimman tarkkaa tietoa.

Tilastokeskuksesta sais 50-100 euron hintaan koko rekisteritilaston malleittain tarkemmin eriteltynä, mut enpä ole siihen lähtenyt panostamaan. Eihän se olis niin mukavaakaan kun kaikki olis valmiina tarjolla.

Mutta tuolloin 2002 keväällä sain sähköpostilla ilmaiseksi erittelyn omistamistani Lada malleista käyttöönotto vuosittain. Silloin tosiaan tota 1300 mallia oli 53 kpl ja 1500 SL mallia 15 kpl. Jos joku kyselee sieltä oman automallinsa osalta voisi ilmoittaa tiedot minulle, niin kootaan kaikki yksiin kansiin. kysymykseen kannattaa ottaa auton tyyppi rekisteriotteen mukaan. Ehkä oliskin parempi että yksi kysyy yhdestä mallista, voivat ihmetellä kun 50 kerholaista haluaa tietää montako 1200 L Ladaa on suomessa!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

ah unohdusta . siis asiaan kuulumaton huomaustus 1200 oli 8 eri mallia VAZ-2101/1971-1982
VAZ-2101-02/ 1978-1982
VAZ-21013/1977-1989
VAZ-2102/1972-1985
VAZ-2102-02/1978-1985
josta versio 1200 ls 1980
VAZ-21011/1974-1980
VAZ-21051/1982-1990 moottori sama mutta kori vaihtui tosin 1200 kuitenkin.

Tosin erot näillä oli enemminkin kosmeettisia kuin teknisiä tai ainakaan tekninen kehitys ei ollut mitään ylitse ammuskelevaa. paitsi tuo huonokeksintö kanttilampuista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

noh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

v.paasio kirjoitti:ah unohdusta . siis asiaan kuulumaton huomaustus 1200 oli 8 eri mallia VAZ-2101/1971-1982
VAZ-2101-02/ 1978-1982
VAZ-21013/1977-1989
VAZ-2102/1972-1985
VAZ-2102-02/1978-1985
josta versio 1200 ls 1980
VAZ-21011/1974-1980
VAZ-21051/1982-1990 moottori sama mutta kori vaihtui tosin 1200 kuitenkin.

Tosin erot näillä oli enemminkin kosmeettisia kuin teknisiä tai ainakaan tekninen kehitys ei ollut mitään ylitse ammuskelevaa. paitsi tuo huonokeksintö kanttilampuista.
tossa on vähän tulkintaa, 21013:sta oli LS versio vuonna 1980, mut se oli lähinnä maahantuojan koristelema L-malli. Ja toi -02 variaatio näyttää harvemmin olevan tyyppikilvessä, joten voidaan puhua enemmin ehkä Suomen vientimalleista. Vastaako täysin vastaavia venäläisiä -02 versioita? Suomessa oli kovat vaatimukset autotekniikalle, kun Saksan vastaavan ikäiset Ladat on perus varusteissaan ilman mitään -02 varusteita.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Aivan loistavaa!

Viesti Kirjoittaja nivailija »

:lol: Tää Lada kerho on maaaaaaaaaaaaaiiilman paras!!! Kiitos tiedoista!
Hyvä että hienoja ihmisiä ja autoja on olemassa.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Vastaa Viestiin