Näyttäys ihan kuin se olis joka "takavakaaja"


Joo, näinhän se on..., kyllä taka-akselin pitää keinua mahd. vapaasti... Kaksi pyörää kun vetää paremmin kuin yksi...ladaracing pori kirjoitti:On noita parempiakin versioita nähty,sellainen joka tulee myös akseliin kiinni.
Käyttötarkoitusta en vaan keksi sille näillä teillä,pitohan siitä häviää sisemmältä pyörältä jos ei lukkoa ole.
Noinhan se juuri menee, kun pito huononee niin perä irtoaa herkemmin ja auto yliohjaa. Eli driftinkihommia.ATS 8x13 kirjoitti:Meinaan kokeilla takavakaajaa omaan autoon. Lähinnä kiinnostaa se, että miten se vaikuttaa asfaltilla auton yli/ aliohjautuvuuteen. Kun on tuplavakaaja ja mersun jouset edessä niin oletan että takavakaajaa käyttämällä puskeminen vähenee kun perä irtoaa luisuun herkemmin. Soralla se kyllä saattaa heikentää pitoa, mutta muuttaa kyllä autoa aina yliohjaavaan suuntaan.
Ideanahan olisi saada kaikki pyörät pysymään mahdollisimman hyvin tiessä kiinni. Vakaajien kanssa vaan on se ongelma, että ne sitovat pyörät toisiinsa. Eli jos ajaa monttuun, niin pyörä irtoaa tiestä koska vakaaja ei anna seurata tietä. Tai jos ajaa toisen pyörän töyssyyn, niin toinenkin nousee irti tiestä. Mutta tosiaan moni asia vaikuttaa. Kuitenkaan ei ehkä kannata kokeilla mahdollisimman paljon eri ratkaisuja, vaan vähän fundeerata hommaa ensin tai kopioida jonkin muun ratkaisuATS 8x13 kirjoitti:Toisaalta jos autossa on vakaajat molemmissa päissä ja auto kääntyy hyvin mutkiin niin jousia löysäämällä voidaan ainakin jossain olosuhteissa saada lisää pitoa (kun kallistelu pysyy samalla kurissa). Mutta tässäkin jälleen kerran vaikuttaa kaikki kaikkeen, joten kannattaa kokeilla paljon eri ratkaisuja.
Näin on.Myös Wartburgissa oli erillisjousitus takana ja sillähän voitettiin pikkuluokan SM aikoinaan.Ei nyt hevosvankkureita aleta verrata Autoihinladaracing pori kirjoitti:Kannatta nyt otaa selville asioita ennenkuin huutelee niitä,lue ajatuksella tuo fiat foorumin alusta topic.
P.s. Jos mitsun otat vertailukohdaksi niin siinä on erillisjousitus perässä EI OLE JÄYKKÄ AKSELI kuten ladassa.