Projekti Neukku-Niva -87
Lähetetty: 10.12.2007 20:21
Laitan nyt tän mun Niva-rojektin tänne, ku oon vihdoin saanu jotain aikaseks. Projekti etenee hitaasti johtuen opiskelusta ja siitä, että auto 25km:n päässä kotoa.
Eli vuoden -87 Niva. Neuvostoliittolaatua... Ostin ton kesällä yheltä tutulta edullisesti, ku iski Nivakuume. Myin asteekki-2105:sen poies.
Tehty/tekeillä:
-Pohjan ruostepaikkojen hitsaus. Pahin oli kuskinpuoleinen taka-akselin pitkittäistuen korikiinnityspiste. Vaihdelaatikon kiinnitys oli myös pettänyt molemmin puolin. Kuskinpuolella joku olikin jo yrittänyt hitsata tota. Täytynee vahvistaa! (kuva)
-Sisusta purettu. Lattiat putsattu. Ruosteenestopohjamaali + betonilattiamaali + alustamassaa + bitumihuopaa 2-4mm (kesken) Bitumihuopaa liimailen myös esim. oviin, sisäpelteihin, tulipeltiin ja pyöränkoteloiden sisäpuolelle. Tarkoitus olisi saada hiljaiseksi. Vois jotain villaaki laittaa, mutta ne imee vettä :/ Ton sisäkaton verhoilun koitan maalata jollain.
-Korotus ja renkaat. Edessä mersun jouset 32cm. Pohjaamiskumeista otettu reilusti pois. Kääntyvyyttä rajotettu prikoilla Takana Fiat 131 etujouset + 2,5cm vesivanerikiekot. Tällä hetkellä vielä orkkis iskarit. Siirrän iskarin kiinnityspaikkaa ja/tai vaihdan pitemmät iskarit. Renkaat edessä 235/75-15 ja takana 30/9,5-15 Colway c-traxi MT:t Suzukin vanteilla. Hiukan ottaa kaariin kiini ilman avarrusta. Panhardista teen säädettävän mahd. pian.
-Lisävalot. Puskurissa 2kpl 16cm pyöreitä sumareita ja katolla 2kpl kantikkaita. katolle tulossa vielä 2kpl lisää eteen ja 2kpl taakse.
-Sit oon tehnyt kaikkee pientä perusremonttia.
Tulevaa:
Vinssi eteen, ja ehkä taakse. 6000-12000lbs. Helmoihin rautaa. Pohjapanssarit. Kaarilevikkeet. Koko vehkeen maalaus. Uudet etupenkit. Sisustan siistiminen.
Moottorin vaihto. Tallissa odottaa rempattu Fiatin 2litrainen pysty TC.
Jotain kuvia:
mesen jouset vs. orginal
ennen korotusta 205/75-16 hakkapeliitat alla.
jälkeen
colwayt alla
vaihdelaatikon kiinnitys
ei noita turhaan kehoteta vahvistamaan...
"ramppi"
öljypohjasta maahan n.1,8metriä
Oli kyl mukava pestä alusta, ruiskuttaa kotelosuojat ja paikata pohjaa...
sain onneks lainaks ison lämpimän tallin jousien vaihto-operaatioon...
TC
Jee! kohta joululoma. Pääsee näpertelemään
Tehty/tekeillä:
-Pohjan ruostepaikkojen hitsaus. Pahin oli kuskinpuoleinen taka-akselin pitkittäistuen korikiinnityspiste. Vaihdelaatikon kiinnitys oli myös pettänyt molemmin puolin. Kuskinpuolella joku olikin jo yrittänyt hitsata tota. Täytynee vahvistaa! (kuva)
-Sisusta purettu. Lattiat putsattu. Ruosteenestopohjamaali + betonilattiamaali + alustamassaa + bitumihuopaa 2-4mm (kesken) Bitumihuopaa liimailen myös esim. oviin, sisäpelteihin, tulipeltiin ja pyöränkoteloiden sisäpuolelle. Tarkoitus olisi saada hiljaiseksi. Vois jotain villaaki laittaa, mutta ne imee vettä :/ Ton sisäkaton verhoilun koitan maalata jollain.
-Korotus ja renkaat. Edessä mersun jouset 32cm. Pohjaamiskumeista otettu reilusti pois. Kääntyvyyttä rajotettu prikoilla Takana Fiat 131 etujouset + 2,5cm vesivanerikiekot. Tällä hetkellä vielä orkkis iskarit. Siirrän iskarin kiinnityspaikkaa ja/tai vaihdan pitemmät iskarit. Renkaat edessä 235/75-15 ja takana 30/9,5-15 Colway c-traxi MT:t Suzukin vanteilla. Hiukan ottaa kaariin kiini ilman avarrusta. Panhardista teen säädettävän mahd. pian.
-Lisävalot. Puskurissa 2kpl 16cm pyöreitä sumareita ja katolla 2kpl kantikkaita. katolle tulossa vielä 2kpl lisää eteen ja 2kpl taakse.
-Sit oon tehnyt kaikkee pientä perusremonttia.
Tulevaa:
Vinssi eteen, ja ehkä taakse. 6000-12000lbs. Helmoihin rautaa. Pohjapanssarit. Kaarilevikkeet. Koko vehkeen maalaus. Uudet etupenkit. Sisustan siistiminen.
Moottorin vaihto. Tallissa odottaa rempattu Fiatin 2litrainen pysty TC.


Jotain kuvia:
mesen jouset vs. orginal
ennen korotusta 205/75-16 hakkapeliitat alla.
vaihdelaatikon kiinnitys
"ramppi"

TC

Jee! kohta joululoma. Pääsee näpertelemään
