Voiko tämän saman efektin toteuttaa rajoittamalla keskipakoennakon toimintaa eli estää niiden liike joka aiheuttaisi liiallisen sytytysennakon. Jakajan sisällähän on eräänlaiset nuijat jotka ajautuvat ulkokehälle keskipakovoiman vaikutuksesta kierrosten noustessa. Eli keskipakovoima voittaa jousivoiman jolla nämä "nuijat" palautuvat sitten takaisin alkuperäiseen asentoon kierrosten pienentyessä. Nyt siis ajatuksena olisi estää näiden nuijien liikettä siten että maksimi ennakko olisi esim 20 astetta. VAkiojousia käyttäen liike olisi ainakin lineaarinen. Joskus olen vastaavan muutoksen tehnyt vaparikoneeseen jonka tarkoituksena oli estää yläennakon meno yli 36 asteen.
Ja toinen kysymys eli kyssäri tähän perään. Paljon kestää Ladan vakio kaasutin painetta turbokäytössä ennenkuin alkaa paikat ratkeamaan. Käytössä on vm-80 mallinen eli mekaanisesti molemmat kurkut levälleen kaasutin. Ja millainen sen toiminta on paineistettuna. Näissä karvahattu turbotuksessa on kuuleman mukaan käytetty myös volvon strömberiä eli sitä juuttuvakurkkuista, kestää hyvin painetta ihan sellaisenaan ja lisärikastus on helppo toteuttaa pienellä vivustolla jolla pudotetaan suutinputkea alemmas, eli ryyppyä päälle.
Näillä kysymyksillä jos millä munaan itseni mutta eipähän ole ensimäinen kerta
