
Raitisilmasuodatin ilmanottokanavaan:
Mikäli ei halua käyttää siellä vaikeasti vaihdettavaa paperisuodatinta, voi karkeasuodattimen tehdä esim rosteriverkosta. Siitä ei mene läpi koivunsiemenet eivätkä lehdet. Kanavat, puhallin ja kenno pysyvät puhtaampana. Suodatin kannattaa rakentaa konehuoneen puolelle oikeaan päätyyn lämmityslaitteen kanavaan. Eli kohtaan josta ilma otetaan sisälle. Tuossa kohtaa suodatin ei pääse tukkeutumaan koska sen tulopuolen kotelon voi huuhdella vedellä.
Messinkinen lämmityslaitteen kenno:
Messinkinen kenno on paremmin lämpöä johtava kuin alumiininen ja nostaa lämmitystehoa. Lisäksi se on vahvempi kun päädyt ovat juotetut ja messinkiset. Ei ala vuotamaan päätyjen välistä kuten orkkis! Vasemmalla original ja oikealla messinkinen.
Kiertovesipumppu lämmityslaitteen kennolle
Aihetta käsitelty toisessa aiheessa => http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =3&t=20144
Tässä kuva minun toteutuksesta. Ohjauksen pumpulle saa helposti kun käyttää sisäilmankierrätyksen kytkintä ja johtimia (mikäli sisäilman kiertoa ei ole). Kojelautaan tulee valmiit johdot kyseiseen kytkimeen. Itse tein lisäksi ledistä valon joka palaa kun pumppu on päällä. Jarrupääsylinterin säiliön tasokytkimen johtoihin on teipattu sen johdot konehuoneen puolella ja sieltä saa maadoituksen kytkimen kautta pumpulle ja toisesta johdosta katkotun (napa 15) jännitteen.
Kanavien parantaminen
Ohje on "löydetty netistä" ja ei minun skannaama tietenkään. Siinä kerrotaan kuvin kuinka voi parantaa kanavia. Kirjoitan lisää aiheesta kun toteutan tuon. Sen verran tutkin että kojelaudan yläosan joutuu purkamaan. Samalla aion tutkia kanavien suunnittelua ja tarkoitus on saada enemmän jälkatila puhallusta etenkin eteen.
Näillä ohjeilla vähennetään keskikonsolin, mittariston ja hanskakotelon lämmitystä ja lämpö ohjataan sinne missä sitä tarvitaan.


Lämpötilasäätimen säätäminen
Kojelaudan lämpötilasäätimessä on kupeessa ruuvi josta voi säätää automaattiasentojen haluttua lämpötilaa kuumemmalle tai kylmemmälle. Kannattaa kääntää oman maun mukaan pikkasen kuumempaan niin saa kuumimman automaattiasennon ja "täysillä" asennon eroa pienennettyä.
Penkinlämmittimet
Eivät varsinaisesti liity lämmityslaitteeseen mutta mukavaa on talvella istua kylmään autoon kun perse ei jäädy!

Näitä saa alkuperäisenä sarjana venäjältä ja helpot asentaa alkuperäisten istuinverhouksien alle ja kojelautaan omalle paikalle tulee kytkin mukana.