Minne katosi Hi-Fi?
Minne katosi Hi-Fi?
Viihde-elektroniikka on kehittynyt viime vuosina valtavasti. Tavallinen digi TV-kuva ei enää kelpaa, vaan kuluttajat ??? vaativat tetäväpiirtoa. Musiikin kuuntelussa on mielestäni kuitenkin menty tekniikan kehityksen nimissä äänenlaadussa taaksepäin. Pienillä nappikuulokkeilla kuunnellaan pakattua bittimössöä. Autoissa pääasia on mahdollisimman suuri wattiteho ja takakontin täyttävä subbari. Tuloksena on ääni, joka vaikuttaa siltä, kuin joku yrittäisi murtautua sieltä kontista lekan kanssa ulos.
30 vuotta vanhasta vinyylisoittimesta, hyvästä vahvistimesta ja kunnon kaiuttimista saa edelleenkin luonnollisen sointista musiikkia, jonka laatua eivät nykyiset digi-ihmeet pysty ylittämään.
30 vuotta vanhasta vinyylisoittimesta, hyvästä vahvistimesta ja kunnon kaiuttimista saa edelleenkin luonnollisen sointista musiikkia, jonka laatua eivät nykyiset digi-ihmeet pysty ylittämään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Minne katosi Hi-Fi?
Hi-Fi? Nykyäänhän kaikki on hifiä. Kun laittaa autoon kuusysit hattuhyllylle, se on hifiä. Kun huudattaa subbareita niin kovaa että lasit meinaa irrota, se on hifiä. Ihan mistä tahansa lähtee ääntä, on hifiä. Hifistä on tehty markkinointisana, muuta virkaa sillä ei nykyään ole. Täytyy jo puhua High Endistä jos haluaa saada vanhaa Hi-Fiä 

Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Eipä lie ollut kelpaamisista kysymys digihuuhaassa..Pavlovits kirjoitti:Viihde-elektroniikka on kehittynyt viime vuosina valtavasti. Tavallinen digi TV-kuva ei enää kelpaa, vaan kuluttajat ??? vaativat tetäväpiirtoa.
Kuinka moni oikeasti halusi mitään digiuudistusta ja miksi?
Ei ainakaan luotettavia yhteyksiä vielä(kään) taida olla ja onko se kuvanlaatu nyt niiiin paljon parempi,
että kannatti taipua lobbaajien puheisiin ja ostaa kaikkea kertakäyttöelektroniikkaa isolla(?) rahalla?
Ton Hi-Fi-sanan väärinkäytön allekirjoitan kyllä.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- larssi21074
On totta että musiikin kuuntelussa on menty takapakkia nykyisin kaiken maailman mp3 pakkauksien takia! Eihän se haittaa ei jos kuuntelee jotain räppiä ja jou jou musiikkia mutta oikea musiikki ei kuulosta mp3 muodossa miltään! Ainut oikea vaihtoehto on vinyylit tai c-levy!
Välillä oikein vtuttaa jos joutuu kuuntelemaan huonolaatuista mp3 musiikkia!

Välillä oikein vtuttaa jos joutuu kuuntelemaan huonolaatuista mp3 musiikkia!

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Mua taas ottaa kaaliin nykyajan tapa kompressoida musiikki. Joillakin CD-levyillä kaikki äänet soi täysillä, ei sellainen puuro kuulosta hyvältä missään! En ymmärrä mikä tarkoitus sillä on.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- veli alexei
- Moderaattori
Näin se tapahtuu.AI kirjoitti:Mua taas ottaa kaaliin nykyajan tapa kompressoida musiikki. Joillakin CD-levyillä kaikki äänet soi täysillä, ei sellainen puuro kuulosta hyvältä missään! En ymmärrä mikä tarkoitus sillä on.
http://www.youtube.com/watch?v=92c_YOjdprs
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
liero ei ole hi-fi harrastaja , mutta olen pyrkinyt ostamaan suht laadukkaita kojeita , kotona AINA kun cd soi niin vahvistimen (direct) nappula on pohjassa ja surround pois päältä...
autossa on tällähetkellä 6x9 , ja vielä takana!!! = hanurista...
kunhan inostun niin laitan khyllä autoonkin blaukkarin kaveriksi tallissa wanhoilta ajoilta jemmatut alpinen 2x35w vahvarin ja boston acoustic 6.5 erill sarjan eteen ,ja ne on sitten sen kojeen ainoat kajarit ...
kotona tuppan kuuntelemaan musiikkia ne pelkät pääkajarit (dali 606) päällä ja se direct nappula pohjassa , hyvin äänitettyä musiikkia alkuperäisenä (dire straits ,ac/dc ,pink floyd, ym), huoneesta valot pois ,sohvalla jalat pöydällä naatiskellen...
siinä sielu lepää
tuota mp3 bulkkimusaa poltan mielijohteesta kyllä autoon ja kotio, mutta musiikki on erikseen...
autossa on tällähetkellä 6x9 , ja vielä takana!!! = hanurista...
kunhan inostun niin laitan khyllä autoonkin blaukkarin kaveriksi tallissa wanhoilta ajoilta jemmatut alpinen 2x35w vahvarin ja boston acoustic 6.5 erill sarjan eteen ,ja ne on sitten sen kojeen ainoat kajarit ...
kotona tuppan kuuntelemaan musiikkia ne pelkät pääkajarit (dali 606) päällä ja se direct nappula pohjassa , hyvin äänitettyä musiikkia alkuperäisenä (dire straits ,ac/dc ,pink floyd, ym), huoneesta valot pois ,sohvalla jalat pöydällä naatiskellen...
siinä sielu lepää

tuota mp3 bulkkimusaa poltan mielijohteesta kyllä autoon ja kotio, mutta musiikki on erikseen...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Kuka hullu pistää 15.000Euroa autoon, kun samalla rahalla saa ihan hyvät kaiutin kaapelit...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- larssi21074
En älynny mitä tuolla tarkoitat mutta on tosiaan joillakin c-levyillä todella perseestä ääni! Hyvänä esimerkkinä teddy and the tigersien uusi tuplalevy jossa ääni on jotain karmeeta. Siinä on hirveet passojytinät eikä edes laulu meinaa kuulua! Eipä ole tullu paljon kuunneltua! Miksi kuuntelisin kun kaikki teddy & the tigersien levyt löytyy lp-levyinä!AI kirjoitti:Mua taas ottaa kaaliin nykyajan tapa kompressoida musiikki. Joillakin CD-levyillä kaikki äänet soi täysillä, ei sellainen puuro kuulosta hyvältä missään! En ymmärrä mikä tarkoitus sillä on.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Just tuota se kompressointi tekee, hirveää meteliä!larssi21074 kirjoitti:En älynny mitä tuolla tarkoitat mutta on tosiaan joillakin c-levyillä todella perseestä ääni! Hyvänä esimerkkinä teddy and the tigersien uusi tuplalevy jossa ääni on jotain karmeeta. Siinä on hirveet passojytinät eikä edes laulu meinaa kuulua!
Tuolla noi tarkoittamani levyt taitaa ollakin miksattu!veli alexei kirjoitti:Näin se tapahtuu.
http://www.youtube.com/watch?v=92c_YOjdprs
Pitää kuunnella hyvälaatuista mp3-musiikkia!larssi21074 kirjoitti:Välillä oikein vtuttaa jos joutuu kuuntelemaan huonolaatuista mp3 musiikkia!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Tämä oli vuonna 1980 HiFi:ä
Viritin:Harman Kardon
Kaiuttimet:Radiotehnika
Levysoitin:Tehnics
Levy:Suorakaiverruslevy Bachin Sonata ja Fuuga uruilla soitettuna
Talonmies:ovella

Viritin:Harman Kardon
Kaiuttimet:Radiotehnika
Levysoitin:Tehnics
Levy:Suorakaiverruslevy Bachin Sonata ja Fuuga uruilla soitettuna
Talonmies:ovella

Radiotehnikaa myydään edelleen Suomessa. Olen suunnitellut sen kaiutinsarja ostamista kotitetteriin, onko laatu nykyään kuinka Hi-Fiä, siitä en tiedä, mutta ainakin ovat ehdat Radiotehnikat.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Ihan hyvät bassoelementit, kun rakentaa jakosuotimet uusiksi ja vaihtaa keskiääni ja diskantti elementit niin saa aika tasapainoiset. Melkoisia boom bokseja ne ainakin vielä 90-luvulla olivat.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- lada-juntti
Joo, mulla ei oo autossa minkäänlaisia "musiikki" vehkeitä, kun auto on tosi huono paikka harrastaa HIFI:ä.
Mulla on kuunteluhuoneessa OR:n lippulaivat vm. 1991 ( miehenkorkuuset) ja ne toistaa kyll hyvin. Vahvarina on kenvoodin keskitason vahvari ja äänilähteenä CD ja vinyyli. Kyllä vinyyli on aika rajoittunut taajuusalueeltaan, mutta voittaa MP3:sen , jotka mä vedän vessanpöntöstä viemäriin.
Mulla on kokemusta siitä, miltä musan pitäis oikeesti kuullostaa, kun olen heavy-rockista iskelmään kahlannut soittajana. On tullut säestettyä Jamppaa, Raineria, Mikkoa,Reijoa jne. Siis, mä yritän sanoa, että tiedän miltä musiikki oikeasti kuullostaa. Ja jos se jostakin syystä unohtuu, mä menen poikien treenikämpälle ja kolisuttelen rumpuja ja soittelen skittaa, bassoa, synaa. Siitä saa todellista vertailupohjaa.
Jos haluaa kuunnella musiikin irvikuvaa, valitse radio nova.Siitä saat esimerkin, kuinka äänentoisto pilataan kompressoimalla ja taajuusalueita vääristelemällä. Ja kikatetaan päälle " nyt on ihku fiilis, ja soita meille ja ihanaa ja sitten soimaan miljoonannen kerran daddy cool ja ihanaa"
Mulla on kuunteluhuoneessa OR:n lippulaivat vm. 1991 ( miehenkorkuuset) ja ne toistaa kyll hyvin. Vahvarina on kenvoodin keskitason vahvari ja äänilähteenä CD ja vinyyli. Kyllä vinyyli on aika rajoittunut taajuusalueeltaan, mutta voittaa MP3:sen , jotka mä vedän vessanpöntöstä viemäriin.
Mulla on kokemusta siitä, miltä musan pitäis oikeesti kuullostaa, kun olen heavy-rockista iskelmään kahlannut soittajana. On tullut säestettyä Jamppaa, Raineria, Mikkoa,Reijoa jne. Siis, mä yritän sanoa, että tiedän miltä musiikki oikeasti kuullostaa. Ja jos se jostakin syystä unohtuu, mä menen poikien treenikämpälle ja kolisuttelen rumpuja ja soittelen skittaa, bassoa, synaa. Siitä saa todellista vertailupohjaa.
Jos haluaa kuunnella musiikin irvikuvaa, valitse radio nova.Siitä saat esimerkin, kuinka äänentoisto pilataan kompressoimalla ja taajuusalueita vääristelemällä. Ja kikatetaan päälle " nyt on ihku fiilis, ja soita meille ja ihanaa ja sitten soimaan miljoonannen kerran daddy cool ja ihanaa"
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Noita teräväpiirtotelkkareita mainostetaan ahkerasti. Yle ei aio siirtyä teräväpiirtotekniikkaan ainakaan ennen vuotta 2016.
Siinä ehtii käyttää lopuun ainakin yhden taulutelkkarin, myyjienkin mukaan niiden käyttöikä on selvästi putkivempaimia lyhyempi.
Joku viisas perusteli littutöllön ostoa säästöllä: Koska sellainen vie asunnosta tilaa X neliömetriä vähemmän kuin putkivempain ja Helsingin keskustassa asuntoneliö maksaa Y €, säästää littutelkan ostaja Z €.
Jotain samankaltaista matematiikkaa kuin niillä hehkulampun kieltäjillä.
Siinä ehtii käyttää lopuun ainakin yhden taulutelkkarin, myyjienkin mukaan niiden käyttöikä on selvästi putkivempaimia lyhyempi.
Joku viisas perusteli littutöllön ostoa säästöllä: Koska sellainen vie asunnosta tilaa X neliömetriä vähemmän kuin putkivempain ja Helsingin keskustassa asuntoneliö maksaa Y €, säästää littutelkan ostaja Z €.
Jotain samankaltaista matematiikkaa kuin niillä hehkulampun kieltäjillä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.