jälkikäynnistä eroon?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Mun kulmarauta 2105 -95 1500S ei meinaa sammua toisinaan ihan niinkun pitäisi. Tai siis sammuu melkeen kokonaan ku kääntää avaimesta virrat pois, mutta sitten taas hörähtää ja sammuu melkeen kokonaan, hörähtää... Ajotus on säädetty merkkiin, tulpat ja tulpanjohdot on uudet. Kone ja Lada toimii muuten erittäin hyvin. Mikä neuvoksi?
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Onko kenkää annettu riittävästi? Pykälää kylmemmät tulpat (esim. NGK BP7ES niinkuin asteekkiin kuuluukin)?

Vesisumutus vois tepsiä mahdolliseen karstaan ja ysikasia kannattaa koittaa myös (vaikkei se mikään ratkaisu olekkaan) :shock:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Mieluummin sitä vettä kuin ysikasia!Kuitenkin ehotan vähintään 5 km kaheksaakymppiä kakkosella.
Sydämeen se käy,mutta ken vitsaa säästää,se Ladaa vihaa!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Siis ilmeisesti karstaa koneessa, reippaalla menolla asia hoituu, (Timo Mäkinen tyyliin)
warre 353w sedan,
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Unohtu tosiaan sanoa, että moottorissa ei varmasti ole karstaa, niin sydämellä se on kenkää saanut. Ysikasiakin olen kokeillu useamman tankillisen kerrallaan, ei taida vika olla sielläkään..
Kyseessä ei siis asteekki vaan ihan perus kaasarikone.

Timo mäkinen tyyliin.. hehheh, aika hyvä..
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Tyhjäkäynti 800-900 rpm ja Nesteen bensaa, pitäis sammua kerralla.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Tyhjäkäynti täsmää, nykyisin olen tosin tankkaillu milloin missäkin. Teen seuraavaksi täsmäiskun Nesteelle!
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Jälkikäynti ei välttämättä tarkoita, että jossain olisi jotakin vikaa, karstaa tms. Erityisesti talvilaatuinen bensiini syttyy melko herkästi kuumassa palotilassa.

Ruiskukoneet sammuvat aina avaimesta, koska polttoainesyöttö katkeaa sähköisesti.

Samasta syystä on monessa kaasuttimessa sähköventtiili tyhjäkäyntipiirissä, veikkaisin, että Sinunkin autossasi on. (En valitettavasti tunne ko. kaasutinta.) Vuotaako venttiili vanhuuttaan?

Joskus jälkikäyvä moottori sammuu kiltisti, kun kaasun painaa pohjaan samalla, kun virta katkaistaan. (Palotilan seinämälämpö ei riitä kuumentamaan suurta ilma-bensiiniseosmäärää syttymispisteeseen asti.)

Ja jos ei muuten sammu, niin sitten vaihteella ja kytkimellä.

Bensiinin oktaaniluvulla ei ole juurikaan vaikutusta (kyse ei ole nakutuksesta), eikä bensiiniyhtiön merkillä sitäkään vähää.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Tein syksyllä kaasarirempan, eli kaikki suuttimet, tiivisteet ja kalvot on uusia. Kaasari oli sieltä simppelimmästä päästä. Vanhat kalvot oli hajalla, joten kone alkoi luonnollisesti toimimaan ihan eri tavalla (lue paremmin). Samassa yhteydessä sai vanhat tulpat ja niiden johdot vaihtua uusiin. Jälkikäyntiongelmaan ei kuitenkaan näillä ollut juuri vaikutusta. Ongelmaa ei myöskään esiinny joka kerta sammutettaessa, vaan vika on ajoittaista (tulee ja menee miten huvittaa).

WTF?
Vauhti korjaa virheet
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja jaasu »

minullaki oli jälkikäyntiä vähäaikaa sitte tossa 1200. säädin hieman sytyä ja kaasaria ni nyt pelaa moitteetta.
autoton.. vielä
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Toveri Sladimir kirjoitti:Tyhjäkäynti 800-900 rpm ja Nesteen bensaa, pitäis sammua kerralla.
Tuo tyhjäkäynti juuri siksi, että solenoidin sulkiessa tyhjäkäyntipiirin moottori ei saisi ainetta muuta kautta. Aikoinaan huomasin polttoaineen merkillä olevan vaikutusta jälkikäyntiin. Nämä karstatutkimukset osoittivat Nesteen polttoaineen paremmuuden. Korjaamohommissa huomasin, että Nesteen polttoaineeseen siirtyminen lopetti asiakkaan valituksen jälkikäynnistä. Jälkikäynti valittajilla oli lähes sataprosenttisesti eräs tietty polttoaineketju, mutta kokeilu Nesteen bensalla lopetti jälkikäynnin. Onko näillä laaduilla nykyään mitään eroa, sitä en osaa sanoa. Eipä tuo kokeilu paljoa maksa. Tulipa kerran vastaan eräs Englannin ihme, joka ei sammunut muutakuin vaihteella. Jälkikäynti oli sen verran voimakasta, että röhinää riitti ainakin minuutin verran. Sen jälkeen oli uskottava ja sammutettava vaihteella. Epäiltiin jo, että tulppiin tulee jonkinlainen kipinä, mutta kaikkien tulpanhattujen roikkuessa lohkoa vasten oli sekin epäilys poistettu. Kone vain jatkoi höristelyään. Eipä tähän auttanut Nesteen Bensakaan.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Toveri Sladimir kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:Jälkikäynti valittajilla oli lähes sataprosenttisesti eräs tietty polttoaineketju, mutta kokeilu Nesteen bensalla lopetti jälkikäynnin.
ST1 llä olen tankkaillu kun se on tossa vieressä.. Liekö aika vaihtaa huoltamomerkkiä..
Vauhti korjaa virheet
Avatar
jta
Viestit: 4433
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja jta »

Mulla on itellä kans sama ongelma. Jälkikäyntiä esiintyy satunnaisesti. Katkojankärkiväli on oikea ja sytkän ajotuskin on oikea. Virranjakajakin on viime kesänä vaihdettu ja venttiilivälyksetkin säädetty muutama tuhat kilsaa sitten. Loppunu kyllä ideat jo että missä vika piilee eikä oo jaksanu enää ees yrittää ettiä vikaa. Karstanen kone tuskin on kun kierrätetty on välillä ja reilusti. Niin 95 shellin bensaa käytän kun ei oo varaa 98/v-poweriin. Tosin 98/v-powerilla ei jälkikäyntiä kyllä koskaan ilmennyt että liekkö tuo tuosta sitten kiinni.

Mutta eikös vm-95 pitäisi kuitenkin tuo axtec kaasari olla? Kun vähäpäästöinenhän tuon pitäisi olla vai ootkos vaihtanu siihen toisen kaasarin?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mullakin oli jälkikäynnin kanssa pirusti ongelmia vielä silloin kun auto oli orkkiskunnossa. Mikään ei tuntunut auttavan, ei vesisumutukset, polkemiset, sytkäennakon säädöt tms. 98 kyllä vähensi jälkikäyntiä, muttei kyllä poistanut ongelmaa kokonaan.

Sen jälkeen kun investoin uuteen weeperin kaasariin ja kunnolliseen kärjettömään sytkään, niin ei ole jälkikäyntejä esiintynyt KERTAAKAAN 8) Ei minkäänlaisia yskähdyksiä edes ysivitosella jota pääasiassa käytän. Bensaa on tullut ostettua Teboililta, Shelliltä, Ritoililta, Nesteeltä, ST1:ltä yms. enkä ole huomannu mitään eroja ominaisuuksissa.
Ja mitään sähköisiä tyhjäkäyntisuuttimia ei ole jos joku niin luuli.

Tää ei sitten ollut weeperi-mainos vaan oma ratkaisuni asiaan, joka on osoittautunut erittäin toimivaksi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: jälkikäynnistä eroon?

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mulla auttoi jälkikäyntiin tulppien vaihto kutosista seiskoihin.
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin