Jos haluat lisää tehoa niin tee nyt alkuun no perushommat kuntoon siitä eli lue tämä vanha keskustelu ensin:
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=94
Eli laitat nämä siitä 1500 koneesta ensin:
1. Kansi virtaamaan ja puristuksia ylös, samalla imusarjan kohdistus
2. Joku kevyt hiottu nokka 280 astetta 10mm nostoa.
3. vakiokaasari kuntoon ja suuttimet kohdalleen
4. Pakoputkisto läpivirtaavaksi halkaisija enintään 2"
Nämäkin tulee maksamaan 100-200 euron välissä, mutta euroa kohti saat näin parhaan hyödyn.
Peltisarja ja tuplat on käytännössä turhat niin kauan kun kansi ei virtaa kunnolla ja ei ole kunnon nokkaa.
Lisäksi vakiokaasarilla kuluu puolet vähemmän bensaa kuin tuplilla eli rahaa säästyy vaikka ajamiseen ja hyvään moottoriin.
Kylillä puhutaan suuria asioita tuplakaasareista, mutta mikäli on rajallinen määrä rahaa käytössä niin kannattaa se sijoittaa ennemmin noihin perusjuttuihin kuin tuplakaasareihin/yms.
Jos joskus kunnon konetta halajat niin tässä on mun arvio kohtuullisen hyvästä koneesta takavetoon:
Koska silloin pitää koneeseen laittaa lähes kaikki uutta:
Männät/renkaat 100-200e
lohkosta siivu pois 80-100e
hiottu nokka 100e
isommat venttiilit 100e
kisaventtilijouset 50-100e
tuplakaasarit 40mm(alimittaiset) 200e / 45mm (riittää) 350
peltisarja käytetty/itsetehty 100e /tehdas 250e
säädettävä nokkapyörä itsetehty ? / tehdas 100e
bensapumput 2kpl 150e
kärjetön jakaja (joutuu muokkaamaan) 50e
bensapaineensäädin 30e
+ näiden lisäksi vielä ehjä lukematon määrä muuta (koneistuksia, tasapainotuksia, tiivisteitä ja ehjä toimiva kone).
Eli pikaisesti laskettuna 1000 euroa riittää kun teet kohtuullisen koneen, tietysti noista voi olla jo jotain valmiina mutta kallista se silti on (kokemusta löytyy).