Sivu 1/2
Kaasarin vaihto?
Lähetetty: 8.4.2004 15:56
Kirjoittaja mika
Mä oon vaihtamassa Ladaani (1300) niin tuota 1500 konetta, niin että musta alko tuntuun et siinä oli PALJON enemmän johtoja ku mun tuossa ladassa (letkuja yms).. eli tässä saattaa olla tämä Axtec kaasari

?? niin minun pienet harmaat aivo solu(t) ei tajuu nuista mitään eli menettääköhän tehoo hirveesti jos laitan tästä mun entisestä koneesta kaasarin? vai onko tuo Axtec kaasarin laitto kova operaatio?

Lähetetty: 8.4.2004 16:43
Kirjoittaja lada-racing
mie ku vaihoin 1500 koneen ni ostin motonetistä 1500 kaasarin korjaussarjan jossa on suuttimet mukana ja vaihon ne 1200 kaasariin hyvin on ainakin tähn asti toiminu!
Lähetetty: 8.4.2004 17:40
Kirjoittaja RTJN65
Voipi olla että on helpompi laittaa se vanha kaasari siihen 1500 koneeseen. Korkeintaan suuremmat suuttimet että saa enemmän soppaa.
Sittenhän voit myydä ton asteekin vaikka.... mulle tosi edullisesti.
Lähetetty: 8.4.2004 19:14
Kirjoittaja mika
Joo paljo maksat? onkohan kurkuissa suuri ero?
Lähetetty: 8.4.2004 19:51
Kirjoittaja RTJN65
Kurkkujen eroa en tiedä mutta sen saat selville mittaamalla (sullahan on molemmat kaasarit). Luulempa ettei suurempia eroja ole. Axteekin hinnasta... Mielestäni se 20Eur on käypä hinta. Tosin voihan mulla olla jotain mikä kiinnostaa vaihdossa. Mitä tarvitset.
Lähetetty: 8.4.2004 20:42
Kirjoittaja Stefa
Laita samantien weberi, tai vaikka parikin

öh
Lähetetty: 8.4.2004 20:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
seoskurkut
kaasutinmalli - ensimmäinen - toinen
Solex 21053-1107010-62 - 32 mm - 32 mm
Ozon 2105-1107010 - 28 mm - 36 mm
Weber 2101-1107010 - 32 mm - 32 mm
Lähetetty: 8.4.2004 20:43
Kirjoittaja mika
tuplien imu sarja... peltisatsi, kireää nokkaa... tarvitsisin.. 30 euroo, mulla ei oo viel sitä koko autoo mut pääsiäisenä varmaanki...

Lähetetty: 8.4.2004 21:28
Kirjoittaja RTJN65
Vai että viriosia... Siihen vastausta pääsiäisen jälkeen. 30 Ekee kaasuttimesta on musta aika kova hinta. Koko auton saa noin 100 Eur
( ja nyt tieto puhuu). Siihen on saatava jo ohjain mukaan. Ja lamda.
Mites olis ralliratti. Kolmepuolainen. Ehjä ja takavetoiseen käypä.
Lähetetty: 8.4.2004 21:42
Kirjoittaja mika
minkä auton saa 100 eurolla? se hinta riippuu et mitä siihen tulee mukaan... ja mulla on jo ralliratti, hyvä sellanen! mitsubisin..
Lähetetty: 8.4.2004 22:04
Kirjoittaja RTJN65
Kyllä saa: Ladan. Yleensä noin 100-120 tkm ajetun. Pikkuvikaisen mutta leimaa jäljellä. Vuosimalli 91 - 95. Kaikin puolin ehjiä. Pitänee tulla näyttämään tota 120 Euron Ladaa sunnuntaina.
Lähetetty: 8.4.2004 22:07
Kirjoittaja mika
jaa no ei kyl mitään hyvää ainakaan..

Oisko täälä kellään mitään viri osia?
Lähetetty: 8.4.2004 22:14
Kirjoittaja RTJN65
Kyllä ne ihan siistejä pelejä on. Toisella olen ajellu noin 3000 km ja toisella nyt 1200 km. Tohon 95 malliin on nyt vaihdettu sisustaa ja peilejä, ratti yms (vähän tuunaus versio). Viri osaa kyselen kun käyn tuolla rajan takana. Pitää yrittää löytää joku paikka missä niitä siellä on.
Viritys
Lähetetty: 8.4.2004 23:33
Kirjoittaja Jankos
Jos haluat lisää tehoa niin tee nyt alkuun no perushommat kuntoon siitä eli lue tämä vanha keskustelu ensin:
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=94
Eli laitat nämä siitä 1500 koneesta ensin:
1. Kansi virtaamaan ja puristuksia ylös, samalla imusarjan kohdistus
2. Joku kevyt hiottu nokka 280 astetta 10mm nostoa.
3. vakiokaasari kuntoon ja suuttimet kohdalleen
4. Pakoputkisto läpivirtaavaksi halkaisija enintään 2"
Nämäkin tulee maksamaan 100-200 euron välissä, mutta euroa kohti saat näin parhaan hyödyn.
Peltisarja ja tuplat on käytännössä turhat niin kauan kun kansi ei virtaa kunnolla ja ei ole kunnon nokkaa.
Lisäksi vakiokaasarilla kuluu puolet vähemmän bensaa kuin tuplilla eli rahaa säästyy vaikka ajamiseen ja hyvään moottoriin.
Kylillä puhutaan suuria asioita tuplakaasareista, mutta mikäli on rajallinen määrä rahaa käytössä niin kannattaa se sijoittaa ennemmin noihin perusjuttuihin kuin tuplakaasareihin/yms.
Jos joskus kunnon konetta halajat niin tässä on mun arvio kohtuullisen hyvästä koneesta takavetoon:
Koska silloin pitää koneeseen laittaa lähes kaikki uutta:
Männät/renkaat 100-200e
lohkosta siivu pois 80-100e
hiottu nokka 100e
isommat venttiilit 100e
kisaventtilijouset 50-100e
tuplakaasarit 40mm(alimittaiset) 200e / 45mm (riittää) 350
peltisarja käytetty/itsetehty 100e /tehdas 250e
säädettävä nokkapyörä itsetehty ? / tehdas 100e
bensapumput 2kpl 150e
kärjetön jakaja (joutuu muokkaamaan) 50e
bensapaineensäädin 30e
+ näiden lisäksi vielä ehjä lukematon määrä muuta (koneistuksia, tasapainotuksia, tiivisteitä ja ehjä toimiva kone).
Eli pikaisesti laskettuna 1000 euroa riittää kun teet kohtuullisen koneen, tietysti noista voi olla jo jotain valmiina mutta kallista se silti on (kokemusta löytyy).
Lähetetty: 9.4.2004 9:24
Kirjoittaja mika
Paljonko suunilleen tulee tehoo ku tekee nämä?:
""
1. Kansi virtaamaan ja puristuksia ylös, samalla imusarjan kohdistus
2. Joku kevyt hiottu nokka 280 astetta 10mm nostoa.
3. vakiokaasari kuntoon ja suuttimet kohdalleen ""
putki on jo tehty... kannattaako laskea kantta vai ottaa lohkosta siivu pois?