Jatkokoulutukseen minne?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Eli ysiluokka menossa ja yhteishaku ensiviikolla, eikä oikeen tiedä mihin sitä hakisi ykkösvaihtoehtona.
Tiedän kaikki hakutoiveeni, mutta kahden ensimmäisen järjestys on vielä auki.

1./2. Ajoneuvoasentaja
1./2.Autonkuljettaja

Eli jos täällä on kyseisten alojen hommissa olevia, niin kertokaa ammattinne hyviä ja huonoja puolia!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

En oo kumpikaan, mutta tunnen molempia.
Asentaja:
+Päivätyö
+Ei ole niin yksinäistä, kun päivittäin samat työkaverit
-vieraalla työskenneltäessä palkkaus ei oo hääviä

Kuljettaja:
+Maisemat vaihtuu
-Saattaa vapaat olla vähän miten sattuu

Eli eri asioista tykkääville eri työt.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Veikkaisin, että asentajana pääset helpommalla, saat asialliset työajat ja opit jotain harrastuksen kannalta hyödyllistä.

Ja mä olen siis kuorma-autonkuljettaja.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Käyt autoasentajalinjan ja perustat koulun jälkeen pienkonekorjaamon. Jossa huollat, korjaat ja teroitat kaikki pienkoneet, saksit, veitset, jääkairat, luistimet. Kaikki lasten ja mummujen ja ukkien korjausta vaativat veleheet, vaikkapa leluauto. Kehitä itsestäsi sellainen jokapaikan Pertti, meinaan Ekspertti, niin hommia kyllä riittää. Tuossahan tuli jo 1:si vinkki ja tässä toinen, joka on kaikista tärkein palvelualan yrittäjille. Lapset ovat kaikista tärkeimmät asiakkaat, heidän on tultava aina, siis aina ensimmäisenä ja parhaalla mahdollisella tavalla kohdelluiksi. He ovat tulevia parhaita asiakkaita.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
rotsi4

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Rekkakortin voi saada armeijassakin, ei sitä välttämättä tarvi kolmea vuotta opiskella, ja silläkin pääsee kuskiksi.

Asentajan taidoista on hyötyä jokapuolelle, ja on mahkuja päästä töihin aika laajasti.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Itse pohdiskelin aikoinaan samaa, mitään erikoista kiinnostusta mihinkään ammattiin ei silloin ollut, mutta kun jotain piti valita, niin valkkasin noista kahdesta aikoinaan kuljetuksen lähinnä siksi, että siihen sisältyi myös ajo-opetus. Asentajakandidaatit sen sijaan joutuivat tavallisen autokoulun penkille maksamaan maltaita ja mansikoita plus alvin.

Ammatin risuista ja ruusuista en jaksa ryhtyä satuilemaan, kun ne vaihtelee melkoisesti sen mukaan, mitä lähtee rahtaamaan.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

itse oon ajoneuvoasentaja.... välillä v*tuttaa se paskassa rypeminen pienellä palkalla, mutta kuten on joka hommassa: toisinaan siitä pitää ja toisinaan söis mieluummin vaikka pieniä kiviä kun tekis työtänsä... Ja eihän sitä hommaa ole pakko alkaa tekeen mihin on saanut koulutuksen :? mutta muuten oon ihan tykänny koko pienen ikäni pelata kaiken näköisten moottoreiden ja muuten pärisevien laitteiden kanssa :lol: ammattikoulu aika oli kyllä h*lvetin hienoo!!!! :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Mara »

rotsi4 kirjoitti:Rekkakortin voi saada armeijassakin
Asentajan taidoista on hyötyä jokapuolelle, ja on mahkuja päästä töihin aika laajasti.
Ei saa enää intistä korttia, loppui siviiliin siirto n. muutama vuosi sitten.
Asentajan koulutuksesta samaa mieltä.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Uusien EU-direktiivien takia ei pian pääse kuskiksikaan mikä tahansa pelle ilman mitään kuljetusalan koulutusta ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Mara kirjoitti:Ei saa enää intistä korttia, loppui siviiliin siirto n. muutama vuosi sitten.
Ootkos nyt ihan varma :shock:

Itse olen menossa kyllä vahvastin ajamaan kuorma-auto korttia inttiin Heinäkuusta :arrow:
ison E:n ajaisin, jos olisi nyt C-kortti (BC-kortti riittää mulle henkilöautopuolella). Itse kylläkin saanut sellaista infoa, että kyllä sieltä kortin saa ja jonkun kuljettajatutkintopaperin (kuljetuspuolella 8-12kk palvelusaika) :? näin muistelisin...
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Itse sain viime viikolla suoritettua intissä E-kortin inssin ja kirjalliset, kyllä ne vielä siirtävät kuulemma sen siviiliin. Ensi vuonna tulee jotenkin lisää vielä tuota kuljetuskoulutusta kuulemma.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja START »

itse en ole kumpikaan mutta on niissä molemmis hyviä ja huonoja puolia, asenus puolesta on hyötyä harrastuksissakin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Uusien EU-direktiivien takia ei pian pääse kuskiksikaan mikä tahansa pelle ilman mitään kuljetusalan koulutusta ;)
onko sekin huhu totta, että jos on silmälasit niin ei enää saa kuorma-auto korttia? aika erikoinen juttu, mutta jotkut näin väitti silloin kun sain tossa syksyllä lasit.

eikös tulevaisuuden kannalta molemmat ole vähän huonoja aloja. Tieliikennekuljetukset joudutaan lopettaa öljynpuutteen ja luonnon tuhoutumisen takia toisaalta auton asentajia ei enää tarvita kun siirrytää kertakäyttöautoihin, mitäs koulutusta johonkin öljynvaihtohuoltoihin enää tarvitaan, nykyään autot on ihan huoltovapaitakin. Lisäksi ympäristö ja öljysyistä ei kohta voi enää autoillakaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Mara »

lada combi kirjoitti:
Mara kirjoitti:Ei saa enää intistä korttia, loppui siviiliin siirto n. muutama vuosi sitten.
Ootkos nyt ihan varma :shock:
No...en enää... :oops:
Aikoinaan Haminassa ajoin E-kortin siviiliin (-01) ja sanoivat, että onnistuu enää muutaman vuoden.
Voi toki (toivottavasti )olla, että oli paikallinen juttu tai tornihuhu.
2102 16V ex.
2103 -75
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Asennuspuolesta on kokemusta,unohda se suosiolla. Pas*aa hommaa huonolla palkalla.
rutisevia rekkakuskeja jotka vahtii perseentakana jokaista hommaa.
Lue itsesi koneenkuljettajaksi,tienaavat enemmän pelkällä istumisella kuin me asentajat kädet pa*kassa.

Pieni esimerkki viime viikolta:
Asiakkaalta meni kuormurin kannesta ventiili poikki,ei ollut pitänyt mitään ääntä ensin.
No ranskan pojat tarvivat printin moottorinohjaus boxin tiedoista joista huomattiinkin että oli käynyt moottori ylikierroksilla ja syy löytyi sieltä eli asiakkaan piikkiin meni korjaus.

Kyseessä oli maitoauto joten kiire oli kova,3 päivää annoimme arvioksi työlle.
päivä purkuun,päivä koneistamolla ja päivä kasaamiseen.
Omistaja tuli joka saat*nan aamu kello 9 hallille rutisemaan joko pian olisi valmista.
Kun sitä vihdoin alettiin kasamaan kolmantena päivänä ilmoitti omistaja että 12 päivällä tulee kuljettaja ja ottaa auton ajoon että siihen malliin auto kuntoon.
työnjohto ilmoitti että tervetuloa vaan mutta ottaa hinurin mukaan jos silloin auton tarvitsee.

No työ valmistui neljäksi ja asiakas sai autonsa ja lähti töihinsä autolla.
Kului muutama tunti ja hälypuhelin soi,omistaja huusi suu vaahdossa ettei autosta oltu korjattu sitten sähkösäätöistä peiliä joka oli rikki.
NO MISTÄ VIT*STA ME TIEDETÄÄN ETTÄ PEILIKIN PITI KORJATA KUN AUTO OLI KANSIREMONTTIIN TUOTU.
Näitä tälläisiä tyyppejä riittää useampiakin kuljettajien valiojoukoissa.
P.s. tämä sama kaveri soitti viime juhannuksena hälypuhelimeen,mankka ei toiminut ja olisi pitänyt lähteä tienpäälle sitä korjaamaan.
Vastaa Viestiin