Jatkokoulutukseen minne?
Jatkokoulutukseen minne?
Eli ysiluokka menossa ja yhteishaku ensiviikolla, eikä oikeen tiedä mihin sitä hakisi ykkösvaihtoehtona.
Tiedän kaikki hakutoiveeni, mutta kahden ensimmäisen järjestys on vielä auki.
1./2. Ajoneuvoasentaja
1./2.Autonkuljettaja
Eli jos täällä on kyseisten alojen hommissa olevia, niin kertokaa ammattinne hyviä ja huonoja puolia!
Tiedän kaikki hakutoiveeni, mutta kahden ensimmäisen järjestys on vielä auki.
1./2. Ajoneuvoasentaja
1./2.Autonkuljettaja
Eli jos täällä on kyseisten alojen hommissa olevia, niin kertokaa ammattinne hyviä ja huonoja puolia!
Re: Jatkokoulutukseen minne?
En oo kumpikaan, mutta tunnen molempia.
Asentaja:
+Päivätyö
+Ei ole niin yksinäistä, kun päivittäin samat työkaverit
-vieraalla työskenneltäessä palkkaus ei oo hääviä
Kuljettaja:
+Maisemat vaihtuu
-Saattaa vapaat olla vähän miten sattuu
Eli eri asioista tykkääville eri työt.
,_,/ukka
Asentaja:
+Päivätyö
+Ei ole niin yksinäistä, kun päivittäin samat työkaverit
-vieraalla työskenneltäessä palkkaus ei oo hääviä
Kuljettaja:
+Maisemat vaihtuu
-Saattaa vapaat olla vähän miten sattuu
Eli eri asioista tykkääville eri työt.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Veikkaisin, että asentajana pääset helpommalla, saat asialliset työajat ja opit jotain harrastuksen kannalta hyödyllistä.
Ja mä olen siis kuorma-autonkuljettaja.
Ja mä olen siis kuorma-autonkuljettaja.
Reippaina käymme rekkain alle 

Tervehdykset toivottelen.
Käyt autoasentajalinjan ja perustat koulun jälkeen pienkonekorjaamon. Jossa huollat, korjaat ja teroitat kaikki pienkoneet, saksit, veitset, jääkairat, luistimet. Kaikki lasten ja mummujen ja ukkien korjausta vaativat veleheet, vaikkapa leluauto. Kehitä itsestäsi sellainen jokapaikan Pertti, meinaan Ekspertti, niin hommia kyllä riittää. Tuossahan tuli jo 1:si vinkki ja tässä toinen, joka on kaikista tärkein palvelualan yrittäjille. Lapset ovat kaikista tärkeimmät asiakkaat, heidän on tultava aina, siis aina ensimmäisenä ja parhaalla mahdollisella tavalla kohdelluiksi. He ovat tulevia parhaita asiakkaita.
Käyt autoasentajalinjan ja perustat koulun jälkeen pienkonekorjaamon. Jossa huollat, korjaat ja teroitat kaikki pienkoneet, saksit, veitset, jääkairat, luistimet. Kaikki lasten ja mummujen ja ukkien korjausta vaativat veleheet, vaikkapa leluauto. Kehitä itsestäsi sellainen jokapaikan Pertti, meinaan Ekspertti, niin hommia kyllä riittää. Tuossahan tuli jo 1:si vinkki ja tässä toinen, joka on kaikista tärkein palvelualan yrittäjille. Lapset ovat kaikista tärkeimmät asiakkaat, heidän on tultava aina, siis aina ensimmäisenä ja parhaalla mahdollisella tavalla kohdelluiksi. He ovat tulevia parhaita asiakkaita.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Rekkakortin voi saada armeijassakin, ei sitä välttämättä tarvi kolmea vuotta opiskella, ja silläkin pääsee kuskiksi.
Asentajan taidoista on hyötyä jokapuolelle, ja on mahkuja päästä töihin aika laajasti.
Asentajan taidoista on hyötyä jokapuolelle, ja on mahkuja päästä töihin aika laajasti.
Itse pohdiskelin aikoinaan samaa, mitään erikoista kiinnostusta mihinkään ammattiin ei silloin ollut, mutta kun jotain piti valita, niin valkkasin noista kahdesta aikoinaan kuljetuksen lähinnä siksi, että siihen sisältyi myös ajo-opetus. Asentajakandidaatit sen sijaan joutuivat tavallisen autokoulun penkille maksamaan maltaita ja mansikoita plus alvin.
Ammatin risuista ja ruusuista en jaksa ryhtyä satuilemaan, kun ne vaihtelee melkoisesti sen mukaan, mitä lähtee rahtaamaan.
Ammatin risuista ja ruusuista en jaksa ryhtyä satuilemaan, kun ne vaihtelee melkoisesti sen mukaan, mitä lähtee rahtaamaan.
- pappa- igor
itse oon ajoneuvoasentaja.... välillä v*tuttaa se paskassa rypeminen pienellä palkalla, mutta kuten on joka hommassa: toisinaan siitä pitää ja toisinaan söis mieluummin vaikka pieniä kiviä kun tekis työtänsä... Ja eihän sitä hommaa ole pakko alkaa tekeen mihin on saanut koulutuksen
mutta muuten oon ihan tykänny koko pienen ikäni pelata kaiken näköisten moottoreiden ja muuten pärisevien laitteiden kanssa
ammattikoulu aika oli kyllä h*lvetin hienoo!!!! 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Ei saa enää intistä korttia, loppui siviiliin siirto n. muutama vuosi sitten.rotsi4 kirjoitti:Rekkakortin voi saada armeijassakin
Asentajan koulutuksesta samaa mieltä.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Uusien EU-direktiivien takia ei pian pääse kuskiksikaan mikä tahansa pelle ilman mitään kuljetusalan koulutusta 

Reippaina käymme rekkain alle 

- lada combi
Ootkos nyt ihan varmaMara kirjoitti:Ei saa enää intistä korttia, loppui siviiliin siirto n. muutama vuosi sitten.

Itse olen menossa kyllä vahvastin ajamaan kuorma-auto korttia inttiin Heinäkuusta

ison E:n ajaisin, jos olisi nyt C-kortti (BC-kortti riittää mulle henkilöautopuolella). Itse kylläkin saanut sellaista infoa, että kyllä sieltä kortin saa ja jonkun kuljettajatutkintopaperin (kuljetuspuolella 8-12kk palvelusaika)

-
Itse sain viime viikolla suoritettua intissä E-kortin inssin ja kirjalliset, kyllä ne vielä siirtävät kuulemma sen siviiliin. Ensi vuonna tulee jotenkin lisää vielä tuota kuljetuskoulutusta kuulemma.
21013 2300tic
- START
- Lada kerhon jäsen
itse en ole kumpikaan mutta on niissä molemmis hyviä ja huonoja puolia, asenus puolesta on hyötyä harrastuksissakin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Lada-Jussi
onko sekin huhu totta, että jos on silmälasit niin ei enää saa kuorma-auto korttia? aika erikoinen juttu, mutta jotkut näin väitti silloin kun sain tossa syksyllä lasit.Nonnis kirjoitti:Uusien EU-direktiivien takia ei pian pääse kuskiksikaan mikä tahansa pelle ilman mitään kuljetusalan koulutusta
eikös tulevaisuuden kannalta molemmat ole vähän huonoja aloja. Tieliikennekuljetukset joudutaan lopettaa öljynpuutteen ja luonnon tuhoutumisen takia toisaalta auton asentajia ei enää tarvita kun siirrytää kertakäyttöautoihin, mitäs koulutusta johonkin öljynvaihtohuoltoihin enää tarvitaan, nykyään autot on ihan huoltovapaitakin. Lisäksi ympäristö ja öljysyistä ei kohta voi enää autoillakaan.

No...en enää...lada combi kirjoitti:Ootkos nyt ihan varmaMara kirjoitti:Ei saa enää intistä korttia, loppui siviiliin siirto n. muutama vuosi sitten.

Aikoinaan Haminassa ajoin E-kortin siviiliin (-01) ja sanoivat, että onnistuu enää muutaman vuoden.
Voi toki (toivottavasti )olla, että oli paikallinen juttu tai tornihuhu.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
-
Asennuspuolesta on kokemusta,unohda se suosiolla. Pas*aa hommaa huonolla palkalla.
rutisevia rekkakuskeja jotka vahtii perseentakana jokaista hommaa.
Lue itsesi koneenkuljettajaksi,tienaavat enemmän pelkällä istumisella kuin me asentajat kädet pa*kassa.
Pieni esimerkki viime viikolta:
Asiakkaalta meni kuormurin kannesta ventiili poikki,ei ollut pitänyt mitään ääntä ensin.
No ranskan pojat tarvivat printin moottorinohjaus boxin tiedoista joista huomattiinkin että oli käynyt moottori ylikierroksilla ja syy löytyi sieltä eli asiakkaan piikkiin meni korjaus.
Kyseessä oli maitoauto joten kiire oli kova,3 päivää annoimme arvioksi työlle.
päivä purkuun,päivä koneistamolla ja päivä kasaamiseen.
Omistaja tuli joka saat*nan aamu kello 9 hallille rutisemaan joko pian olisi valmista.
Kun sitä vihdoin alettiin kasamaan kolmantena päivänä ilmoitti omistaja että 12 päivällä tulee kuljettaja ja ottaa auton ajoon että siihen malliin auto kuntoon.
työnjohto ilmoitti että tervetuloa vaan mutta ottaa hinurin mukaan jos silloin auton tarvitsee.
No työ valmistui neljäksi ja asiakas sai autonsa ja lähti töihinsä autolla.
Kului muutama tunti ja hälypuhelin soi,omistaja huusi suu vaahdossa ettei autosta oltu korjattu sitten sähkösäätöistä peiliä joka oli rikki.
NO MISTÄ VIT*STA ME TIEDETÄÄN ETTÄ PEILIKIN PITI KORJATA KUN AUTO OLI KANSIREMONTTIIN TUOTU.
Näitä tälläisiä tyyppejä riittää useampiakin kuljettajien valiojoukoissa.
P.s. tämä sama kaveri soitti viime juhannuksena hälypuhelimeen,mankka ei toiminut ja olisi pitänyt lähteä tienpäälle sitä korjaamaan.
rutisevia rekkakuskeja jotka vahtii perseentakana jokaista hommaa.
Lue itsesi koneenkuljettajaksi,tienaavat enemmän pelkällä istumisella kuin me asentajat kädet pa*kassa.
Pieni esimerkki viime viikolta:
Asiakkaalta meni kuormurin kannesta ventiili poikki,ei ollut pitänyt mitään ääntä ensin.
No ranskan pojat tarvivat printin moottorinohjaus boxin tiedoista joista huomattiinkin että oli käynyt moottori ylikierroksilla ja syy löytyi sieltä eli asiakkaan piikkiin meni korjaus.
Kyseessä oli maitoauto joten kiire oli kova,3 päivää annoimme arvioksi työlle.
päivä purkuun,päivä koneistamolla ja päivä kasaamiseen.
Omistaja tuli joka saat*nan aamu kello 9 hallille rutisemaan joko pian olisi valmista.
Kun sitä vihdoin alettiin kasamaan kolmantena päivänä ilmoitti omistaja että 12 päivällä tulee kuljettaja ja ottaa auton ajoon että siihen malliin auto kuntoon.
työnjohto ilmoitti että tervetuloa vaan mutta ottaa hinurin mukaan jos silloin auton tarvitsee.
No työ valmistui neljäksi ja asiakas sai autonsa ja lähti töihinsä autolla.
Kului muutama tunti ja hälypuhelin soi,omistaja huusi suu vaahdossa ettei autosta oltu korjattu sitten sähkösäätöistä peiliä joka oli rikki.
NO MISTÄ VIT*STA ME TIEDETÄÄN ETTÄ PEILIKIN PITI KORJATA KUN AUTO OLI KANSIREMONTTIIN TUOTU.
Näitä tälläisiä tyyppejä riittää useampiakin kuljettajien valiojoukoissa.
P.s. tämä sama kaveri soitti viime juhannuksena hälypuhelimeen,mankka ei toiminut ja olisi pitänyt lähteä tienpäälle sitä korjaamaan.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r