onko kellään radiotehnica stereoita
onko kellään radiotehnica stereoita
No neuvostoliittolaiset rytkyttimet hommasin kaverilta joku aika sitten oisko ollunna s-90 järkyttävät möly toosat mutta mistä noihin saa diskantteja noi onb ilmeisesti yli 20 v kajarit
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Re: onko kellään radiotehnica stereoita
Mistä noihin saa diskantteja? Siis tarkoitatko diskantti-elementtejä vai mitä sinä tarkoitat? Noiden radiotehnikoiden ominaisuus oli että niissä ei juuri korkeita ääniä ollut ollenkaan vaan pelkkää kumisevaa bassotoistoa, joka ei edes ihan alas toistanut vaan oli sellaista kumisevaa mössöä.
siis ihan elementtejä tarkotin kun yks sai hiukan siipeensä
Aikoinaan TM:n testissä 35 AC-1 pärjäsi hyvin.Esimerkiksi kondensaattorit olivat parhaita paperi/folio kondensaattoreita.Komponentit oli muutenkin sitä laatua että vastaavia länsimaisia hankittaessa olisi samaan hintaan saanut pelkät komponentit.Testeissä 35AC-1 kesti puhtaasti 150W:n musiikkitehon.Yksi tapa rikkoa diskantit on huudattaa niitä alitehoisella vahvistimella liekkautumispisteeseen...savuhan sieltä nousee.Toinen virhe on laittaa suuri kaiutin lattialle nurkkaan jolloin bassotoisto korostuu.PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Mistä noihin saa diskantteja? Siis tarkoitatko diskantti-elementtejä vai mitä sinä tarkoitat? Noiden radiotehnikoiden ominaisuus oli että niissä ei juuri korkeita ääniä ollut ollenkaan vaan pelkkää kumisevaa bassotoistoa, joka ei edes ihan alas toistanut vaan oli sellaista kumisevaa mössöä.
Eikös nuo TM:n testit olekkaan asenteellisten ja ammattitadottomien toimittajien kyhäelmiä, niinkuin täällä on monesti haukuttu?Jaska HKI kirjoitti:Aikoinaan TM:n testissä 35 AC-1 pärjäsi hyvin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
...ne oli kuule sokkotestejä,tuskin se ryssänhaju verhon takaa lemusi.Jos kaksi 35AC-1:tä painaa 70kg niin kyllä ne nykyiset muoviset linnunpöntöt peittoaa mennen tullen,_,/ukka kirjoitti:Eikös nuo TM:n testit olekkaan asenteellisten ja ammattitadottomien toimittajien kyhäelmiä, niinkuin täällä on monesti haukuttu?Jaska HKI kirjoitti:Aikoinaan TM:n testissä 35 AC-1 pärjäsi hyvin.
,_,/ukka

Jotakin tekniikanmailman hifi tietämyksestä kertoo "testi" noista mun Audes AC-130(meniköhän tyyppi oikein?) kajareista. Kehuja tuli "hintaluokassaan ylivoimaiset" jne jne.
HiFi lehti testasi alle 3000mk:n kaiuttimia vuotta myöhemmin ja nuo sai yks ja puoli tähteä viidestä
No mulle riittää, toistaa kuitenkin puhtaammin ja taajuusvaste on parempi kuin velipojan entisissä radiotechnikoissa. Jos taas vertaa johonkin hifi 12/2:n niin ääni kuulostaa siltä kuin kaiutin ois vaatekaapissa. Ikinä en ole oikein ymmärtänyt miksi tehon kesto pitää ottaa kaiutin keskusteluihin mukaan, kun kotikuuntelussa kuitenkin tärkeämpää on että minkälainen äänenlaatu on, sekä isolla että pienellä kuunneltaessa.
,_,/ukka
HiFi lehti testasi alle 3000mk:n kaiuttimia vuotta myöhemmin ja nuo sai yks ja puoli tähteä viidestä

No mulle riittää, toistaa kuitenkin puhtaammin ja taajuusvaste on parempi kuin velipojan entisissä radiotechnikoissa. Jos taas vertaa johonkin hifi 12/2:n niin ääni kuulostaa siltä kuin kaiutin ois vaatekaapissa. Ikinä en ole oikein ymmärtänyt miksi tehon kesto pitää ottaa kaiutin keskusteluihin mukaan, kun kotikuuntelussa kuitenkin tärkeämpää on että minkälainen äänenlaatu on, sekä isolla että pienellä kuunneltaessa.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Entäpä jos katselet joistakin muista kaiuttimista olisiko niissä ylimääräisiä diskanttielementtejä. Esim. sellaisista kajareista, joista on bassokartiot tökitty ruuvarilla paskaksi. Ei kai niiden diskanttien tarvitse olla juuri samaa merkkiä? Kuuntelin yksillä Hifi-messuilla Radiotehnikoita ja ovat ne hiukan kehittyneet siitä entisaikojen kumisevasta bassomönjän toistosta.
niin nyt on auto diskantit kiinni nois kajareissa.En kyl ole huomannut kumisevaa bassoa hyvin noi soi verrattuna tollasiin telkän pönttöihin
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Varmaan ääntä on enemmän kuin telkänpöntöissä mutta kumpaa kuuntelee mieluummin seuraavat neljä vuotta?
no kyllä mieluummin noita kuuntelen kuin telkänpönttöi ja pienillä voluumeilla noi on parhaat siis normikuuntelijan korvalla
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Olen kyllä täysin eri mieltä. Käy kuuntelemassa esim. Tannoy Fusion 2 telkänpönttöjä. Hintaa on 299 euroa keskimäärin ja on varmasti hintansa nähden parhaimpia kaiuttimia. Kun hankkii laatukaiuttimet niin vanhojakin levyjä alkaa kuuntelemaan uudestaan ihan uusilla korvilla. Ensimmäiset itse asentamani autostereot olivat muuten Yamahan nuppiradio, johon oli liitetty vanhojen Teleton-merkkisten kaiuttimien keskiäänielementti. Virrat stereoille tuli vedettyä kaiuttimen johdoilla. Oli muuten ehkä maailman paskimmat soundit mutta eipä ollut rahaa muuhunkaan silloin.
Turhaa noista kaiuttimista alkaa tappeleen, ihmiset arvostaa kuitenkin niin eri asioita. Toiselle watit ja kilot on tärkeitä, joillekkin koko ja ulkonäkö, myös kuuntelu olosuhteet asettaa omat vaatimukset, lisäksi pitää löytää omalle lompakolle sopiva vaihtoehto ja ompa jopa korvissa eroa, se mikä yhdelle on hifiä on toiselle säröä. Jos jollekkin kelpaa radiotechnikat, niin minä ainakin olen väärä henkilö valintaa moittimaan, vaikkei mulle kelpaakkaan.
Ihan kuin vertais kuorma-autoa ja kyykkypyörä
,_,/ukka
Ihan kuin vertais kuorma-autoa ja kyykkypyörä

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Enpä ole testannut miltä kaiuttimet kuuluvat vaatekaapissa,_,/ukka kirjoitti:Jotakin tekniikanmailman hifi tietämyksestä kertoo "testi" noista mun Audes AC-130(meniköhän tyyppi oikein?) kajareista. Kehuja tuli "hintaluokassaan ylivoimaiset" jne jne.
HiFi lehti testasi alle 3000mk:n kaiuttimia vuotta myöhemmin ja nuo sai yks ja puoli tähteä viidestä![]()
,_,/ukka

Jaska HKI kirjoitti:Enpä ole testannut miltä kaiuttimet kuuluvat vaatekaapissa,_,/ukka kirjoitti:Jotakin tekniikanmailman hifi tietämyksestä kertoo "testi" noista mun Audes AC-130(meniköhän tyyppi oikein?) kajareista. Kehuja tuli "hintaluokassaan ylivoimaiset" jne jne.
HiFi lehti testasi alle 3000mk:n kaiuttimia vuotta myöhemmin ja nuo sai yks ja puoli tähteä viidestä![]()
,_,/ukkaMitä mieltä on kuunnella musikkia jollakin 3W:n teholla
...siinähän kärsii dynamiikka.Miltä kuuluu tykinlaukaukset ja patarummut kyseisellä teholla
.Entä Pekka Pohjolan "talking Bass"
![]()
![]()
Haluan nähdä kun kuuntelet kaiuttimillasi 150W jatkuvalla teholla. Pistetäänkö vaikka 10kHz aaltoa tulemaan?
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.