Olen aikeissa laittaa turbon ladaani (vm.80 1200).Turbon ostin joten hakusessa olisi vielä bensapumppu,paineensäädin,painekaasari(t) ja ehkä väli-ja öljyjäähyt.Ajattelin kysäistä että olisiko jollain asennuskuvia/ohjeita sun muuta faktaa tähän hommaan?Käytin hakua mutta tietoa oli laajasti ja osa soti toisiaan vastaan mutta kyllä niistäkin jotain irti sai joten kiitos ja kumarrus kuuluu asentajille !!
Eli mikä kaasari ja muut osat eli mistä autoista saisi??
Tarjota voi myös maililla kyseisiä turbottamiseen tarvittavia ehjiä osia.
Vielä tuli mieleen että tarviiko tankki loiskelevyt ja paluuletkut?
ladaracegroup kirjoitti:Olen aikeissa laittaa turbon ladaani (vm.80 1200).Turbon ostin joten hakusessa olisi vielä bensapumppu,paineensäädin,painekaasari(t) ja ehkä väli-ja öljyjäähyt.Ajattelin kysäistä että olisiko jollain asennuskuvia/ohjeita sun muuta faktaa tähän hommaan?Käytin hakua mutta tietoa oli laajasti ja osa soti toisiaan vastaan mutta kyllä niistäkin jotain irti sai joten kiitos ja kumarrus kuuluu asentajille !!
Eli mikä kaasari ja muut osat eli mistä autoista saisi??
Tarjota voi myös maililla kyseisiä turbottamiseen tarvittavia ehjiä osia.
Vielä tuli mieleen että tarviiko tankki loiskelevyt ja paluuletkut?
Garrett+Lada=BoosterLada
Paluulinja pitää ainakin viedä säätimeltä tankkiin
Minkäs laisia hukkaportteja on porukat käyttänyt turbo Ladoissa, itsellä olisi juuri koneistuksen jakso koulussa ja voisi yrittää jotain sen tapaista vääntää mutta tota säätämistä olen miettinyt että onko se hukkaportin jousi työntö vai veto jousi?? Itse olisin työntö jousen kannalla mutta en vielä oo keksinyt mitenkä tekisi tuohon ton jousen kireyden säädön?? Oiskos kellään ideoita tai sivua missä näkys hukkaportin halki leikkaus, auttas melkoisen paljon.
Helpoimmalla pääsee kun käyttää sisäisellä hukkaportilla olevaa turboa.
esim volvoista löytyy pitkälti yli 200 tehoihin piisaavia mitsun ahtimia joissa on hukkis ja bypass intekroituna. Hukkis nyt on suurimpaan osaan henkilöautoihin tarkoitetuis ahtimis vakiona, joten jos alle 400 hepan tehot piisaa niin ei tarvitse mennä työkone/kuormuri osaston ahtimiin joissa ei yleensä hukkista ole.
Turbomynthon kirjoitti:Minkäs laisia hukkaportteja on porukat käyttänyt turbo Ladoissa, itsellä olisi juuri koneistuksen jakso koulussa ja voisi yrittää jotain sen tapaista vääntää mutta tota säätämistä olen miettinyt että onko se hukkaportin jousi työntö vai veto jousi?? Itse olisin työntö jousen kannalla mutta en vielä oo keksinyt mitenkä tekisi tuohon ton jousen kireyden säädön?? Oiskos kellään ideoita tai sivua missä näkys hukkaportin halki leikkaus, auttas melkoisen paljon.
Mutta perskeles kun en oikeen oo varma miten tekisin ton hukkaportin säädön.. Jos joku ystävällinen asiasta tietävä kehtaisi vähän valoittaa miten toi jousen säätö systeemi toimii.....
Micco aukeeko sulla toi venttiili ulos vai sisään päin???
No minä en kummemmin tiedä mutta, voisko sen kireyden säädön tehä sillee et jousen "yläpäähän" laitetaan ruuvi ja sen päässä joku "lautanen" ja sit se jousi tulee siihen lautaseen ja kun ruuvia kiristää niin jousi menee pienenpään tilaan ja näin ollen se jäykisyy???
Turbomynthon kirjoitti:Mutta perskeles kun en oikeen oo varma miten tekisin ton hukkaportin säädön.. Jos joku ystävällinen asiasta tietävä kehtaisi vähän valoittaa miten toi jousen säätö systeemi toimii.....
Micco aukeeko sulla toi venttiili ulos vai sisään päin???
Tuo venttiili aukee sisäänpäin eli siis kuvassa ylöspäin. Hukkiksen yläpäässä on jousi joka painaa venttiiliä kiinni ja kuvassa näkyy säätöruuvi jolla jousen esijännitystä ja täten myös ahtopainetta säädetään.
No sitähän minäkin, tänään kävin hakemassa romuttamolta ilmaiseksi yhden venttiilin oli ihan karstassa oli ihan mukavan kokoinen 48mm
jos ens viikolla pääsis sorvaa itelle, tai siis yrittämään saas nähä mitä tuleee
No jo on perkeles jousetonta porukkaa hukkis ois kohta valmis huomenissa sorvaan viimeiset hilut siihen, taittaa tulle melko massiivisen painoinen tein 90mm terästangosta painoa n:5kg eli jousista vähän tietoa kun ei ihan summassa kehtaa lähtee ettimään tuolta kaupungilta...