PIRKKA-NIKSIT ROMUKOPPAAN

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
LEPAKKO-LADA

PIRKKA-NIKSIT ROMUKOPPAAN

Viesti Kirjoittaja LEPAKKO-LADA »

Okei, unohdetaan sitten pirkka-niksit. Tuol ois myydään palstalla virinokka myynnissä Cent cams LA4 (306/105 11.11mm) sadalla eurolla, mutta eikö tuo ole liika kireä tällaiseen matala viritteiseen 1200mc koneeseen (ois sit tarkotus laskea kantta ja tehdä uus p.putki).

Sit missä pääkaupunkiseudun tuntumast löytys hyvä/halpa kansipaja, vai kannattasko antaa ammattikouluun oppilastyöksi (onko kokemusta, varmasti halvempi). Entäs imu/pakoventtiilien suurennus? Unkarin poikain sivujen perustunauksessa neuvovat suurentamaa imun d=34 ja paon d=28.5 mm:iin. Onko tuo kovin hyödyllistä, kun ei ole ollut täällä liiemmin juttua ja ottavatko kiinni 1200mc koneen mäntiin(lohkon tasossa)? Entäs mistä uudet venttiilit ja paljonko nuo mahtaa kustantaa?

Vielä siitä pakoputkistosta 1 3/4" on varmasti riittävä paksuus ja huonekaluputkea, vai onko halvempaa? Mites taivutus? Hiekkaa sisään ja lämmitetään sen tiedän, mutta voisko joku kertoa hieman yksityiskohtaisemmat ohjeet. Entäs montako jokkisvaimentajaa pitää putkeen laittaa, että äänet katsastusmiehen tykkäämällä tasolla (onko halvempaa ostopaikkaa kun MopoSport?).

Tuli aikamoinen pläjäys kyssäreit, mutta toivottavasti jollakulla riittäs kärsivällisyys vastaamiseen, noviisi kiittää :D . Tiedän, et joitain on jo sivuttu foorumissa. Kysyn uudestaan koska nyt kyseessä 1200mc, eikä 1500mc jota suurin osa viriohjeista koskee.

P.S. Tarkotus pitäytyä 1200mc moottorissa, et älkää ehdottako uuden koneen ostoa.

KIITOKSIA VASTAUKSISTA JO NÄIN ETUKÄTEEN!
Liepuska

Viesti Kirjoittaja Liepuska »

Halvasta kansipajasta en tiedä, mutta HYVÄ on gt-motor Pitskussa, takkatiellä.

Pakoputkeen kannattaisi hakea matskua Motonetistä. Valmiita mutkia (mielestäni) sopivaan hintaan. Itse taivuttamalla saa tietysti halvemmalla, mutta itse en alkaisi väsäämään, ellei olisi ihan pakko. Vaimentimia löytyy monenlaisia Motonetistä, uskoisin että on halvempaa kuin Moposportissa...

Kuitenkin periaatteessa putkentaivutus kotikonstein menee näin:
1) Ota reilun kokoinen putki
2) Hitsaa toinen pää umpeen
3) Tunge väkisin hiekkaa täyteen
4) Hitsaa toinenkin pää umpeen
5) Lämmitä ihan mahottoman lämpimäksi
6) Taivuta sopiva kulma (vaikka ruuvipenkissä =) )
7) Pätki putki sopivan kokoiseksi

Tietysti sitten useampaa mutkaa varten välillä jäähdyttelyt ja uutta lämmitystä -> mutkaa...
Liepuska

Viesti Kirjoittaja Liepuska »

Ammattikoulussa tehtävät hommat on mitä on, joten itse en aio koskaan viedä sinne yhtään mitään. Riippuu tietysti kuka tekee, mutta aina on vaarana että siellä joku Tohtori Sykerö tekee jotain mitä ei osaa. Omakohtaista kokemusta on noista ammattikoulun "asentajista", vaikkakaan en ole mitään sinne vienyt. Ehkä kohdalleni sattui sitten jotain ihan tunareita, mutta silti mielipiteeni on tämä. :lol:
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Joo tuo laatu on vähän mitä on ammattikoulussa... Ite en vie kyllä koskaan autooni sinne mutta ite ku on autopuolella niin näkee hyvin että mitä se touhu on... Mutta tuo että jos kannesta ottaa vaan lastua pois niin yleensä onnistuu...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä meillä ainakin ope piti kansihommia silmällä. Itekin pari kantta tullu amiksessa laitettua ilman kauheempia tuhoja, kai... 8)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jaa no teillä onkin sitten ollu pätevämpi opettaja... Meillä ei tuo opettaja pahemmin kattele... Nyt ku kaks kansi hommaa tehny peräkkäin niin eipä paljoo opettaja katellu että mitä teen... Hyvä että ees neuvo ekassa kansi hommassa...
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Siellä amiksessa on myös Asentaja-Koneistaja linja (allekirjoittanut) jossa opetellan asennusta ja metallin työstöä. Voit kiikuttaa kannen myös sinne jolloin varmasti ammattitaitoinen koneistaja tekee homman. Vaikeutena on vain se että ohjeet mitoituksesta ja muusta teknisestä infosta täytyy tulla sulta.

Kyllä oli Autoamis pojilla huuli pyöreenä kun allekirjoittanut esitteli Volvo B20B virikantta. Kantta en laskenut mutta kaikki muu muutettiin. Jopa keinuvivut kevennettiin,hiottiin,tasapainoitettiin,kiillotettiin ja kaikki oli vielä 1 g heiton sisällä saman painoiset. Ei pystyneet autopojat tähän.
Lada rules
Vastaa Viestiin