kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
ei tainnut vielä tällaista aihetta olla, vaikka hajanaisia axtec kirjoitteluja löytyy. Mutta Ladidos Tampereen testiin tullut edullinen Axtec 1500S (21053) pani miettimään asioita.
auto on 88tkm ajettu, lievästi kolhittu ja vähän rupinen yksilö, jota on kuitenkin huollettu säännöllisesti. Huollosta kertoo mm. se, että ilmansuodattimena on vähän käytetty alkuperäisen mallinen aktiivihiilisuodatin, joita ei mahda saada kuin Delta-autosta ja on kuitenkin pakollinen osa polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmää (SUPT). Ladidos treen huoltopäällikkö teki pienen puhdistushuollon kaasuttimelle ja sen jälkeen auto käy todella hyvin.
Nähtävästi päästöt ei voi olla kohdallaan, koska ominaisuuksiin kuuluvaa ryytymistä ja nykimistä yms. ei juurikaan ole. Ainakin tuollaisenaan axtec toimii kuten mikä tahansa kaasutin Lada. Liikkeelle lähdöissä kaasu reagoi jotenkin erikoisesti, tai sitten kytkin on jotenkin outo, pitää luistattaa että lähtee nykimättä liikkeelle, silti meinaa nykiä. osa testi ryhmästä syytti ensin kuskia, mutta sitten kun itse hyppäsivät rattiin niin sama nykiminen jatkui taas ajossa auto käy ja kulkee tasaisesti ja voimaa tuntuu olevan, vaikka 1,5 litran koneessa on vain 67 hv, kun axtec systeemi vie 8 hv pois. automaattiryyppykin toimii hienosti, hienosti kaasua käyttämällä löytyy oikea kierrosluku kylmänäkin ja auto lähtee aina käyntiin vain avainta kääntämällä.
itsellä on ollut aina käsitys, että axtecit ei voi toimia ja että ne tosiaan nykii ja nylkkää ja kaasu hirtttää ja sen jälkeen kansipahvi palaa ja kaikkea muuta. mutta ilmeisesti kaikki nämä yksilöt on ollut niin huonolla huollolla ja/tai niitä on tuunailtu tai systeemiä yritetty "parantaa" parempien tehojen toivossa, eikä sitä räpellyksen jälkee ole saatu toimimaan sitäkään vähää. Tosin Tuulilasi-lehden kestotesti vuodelta -92 ja auton ohjekirjan välissä oleva varoituslappu auton erikoisesta käyttäytymisestä antaa myös aihetta ennakkoluuloille. Pitäisi vielä saada varmuus onko tuossa päästöt kohdillaan ja toimiiko auto vielä yhtä hyvin sitten kun päästöt on katsastuskunnossa.
auto on 88tkm ajettu, lievästi kolhittu ja vähän rupinen yksilö, jota on kuitenkin huollettu säännöllisesti. Huollosta kertoo mm. se, että ilmansuodattimena on vähän käytetty alkuperäisen mallinen aktiivihiilisuodatin, joita ei mahda saada kuin Delta-autosta ja on kuitenkin pakollinen osa polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmää (SUPT). Ladidos treen huoltopäällikkö teki pienen puhdistushuollon kaasuttimelle ja sen jälkeen auto käy todella hyvin.
Nähtävästi päästöt ei voi olla kohdallaan, koska ominaisuuksiin kuuluvaa ryytymistä ja nykimistä yms. ei juurikaan ole. Ainakin tuollaisenaan axtec toimii kuten mikä tahansa kaasutin Lada. Liikkeelle lähdöissä kaasu reagoi jotenkin erikoisesti, tai sitten kytkin on jotenkin outo, pitää luistattaa että lähtee nykimättä liikkeelle, silti meinaa nykiä. osa testi ryhmästä syytti ensin kuskia, mutta sitten kun itse hyppäsivät rattiin niin sama nykiminen jatkui taas ajossa auto käy ja kulkee tasaisesti ja voimaa tuntuu olevan, vaikka 1,5 litran koneessa on vain 67 hv, kun axtec systeemi vie 8 hv pois. automaattiryyppykin toimii hienosti, hienosti kaasua käyttämällä löytyy oikea kierrosluku kylmänäkin ja auto lähtee aina käyntiin vain avainta kääntämällä.
itsellä on ollut aina käsitys, että axtecit ei voi toimia ja että ne tosiaan nykii ja nylkkää ja kaasu hirtttää ja sen jälkeen kansipahvi palaa ja kaikkea muuta. mutta ilmeisesti kaikki nämä yksilöt on ollut niin huonolla huollolla ja/tai niitä on tuunailtu tai systeemiä yritetty "parantaa" parempien tehojen toivossa, eikä sitä räpellyksen jälkee ole saatu toimimaan sitäkään vähää. Tosin Tuulilasi-lehden kestotesti vuodelta -92 ja auton ohjekirjan välissä oleva varoituslappu auton erikoisesta käyttäytymisestä antaa myös aihetta ennakkoluuloille. Pitäisi vielä saada varmuus onko tuossa päästöt kohdillaan ja toimiiko auto vielä yhtä hyvin sitten kun päästöt on katsastuskunnossa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Pojallahan tuo on ollut 4,5 vuotta...mainettaan parempi,kuten Ladat ylensäkin.Harmi vain että Lahosi käsiin.Siis Venäläistä,ei niin hyvää kuin Neuvostoliittolaista.
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Eli siis jo etukäteen himoitsemani ARVOTAVARA on siis mennyt noiden amatöörien käsiin.
No, odotellaan seuraavaa josta tehdään suoraan -> suomen nopein ASTEK lada .
No, odotellaan seuraavaa josta tehdään suoraan -> suomen nopein ASTEK lada .
Lada rules
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
silloin axtec on kunnossa kun tyhjäkäynti on pikkuisen ontuvaa. kun ladassa on solenoidisuuttimet joita lamda tyhjäkäynnillä ohjaa ja kone menee vuorotellen laihalle ja rikkaalle. josta johtuu tämä hieno käymti. eli jos ladasi käy tasasesti tyhjäkäyntiä ei se ilmeisesti mene päästöistä lävitse..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
1000 km ajettu ja uutena häiritsevänä tekijänä on huomioitu automaattiryyppy, kun lähtee kaupungissa liikenteeseen kylmänä, ei ryyppy alkuun rauhoitu vaan liikennevaloissa huudatetaan konetta vähän liikaa. väljemmissä olosuhteissa joissa ei tarvitse pysähdellä, ongelmaa ei tule, tietysti esilämmityksellä lämpenemis aika saataisiin nopeammaksi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Eikö se ryyppy hellitä kun polkasee vähän kaasua?
Reippaina käymme rekkain alle
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
ei hellitä silloin kun kone on aivan kylmä, polkimen käyttö auttaa kyllä sitten kun vähän on saatu lämpöä koneeseen, mutta se ei auta jos heti ekassa kadun kulmassa seistään valoissa ja 200 m päästä taas uudestaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Mun mielestä toi kuulostaa ihan normaalilta automaattiryypyn toiminnalta, ei se kylmänä mene pois päältä eikä pidäkkään mennä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
joo sehän se ongelma automaattiryypyssä, manuaaliryyppy ei ole pelkästään on tai off
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1654
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Tuoretta kokemusta on äskeittäin hankitusta Axtec Ladasta.
Ajoin Axteekin kotiin yli 100 kilometrin päästä.
Tasasella vauhdilla nykii tasasesti ja kun ylämäki edessä, niin vauhti hiipuu. Kaasupolkimen kun painaa pohjaan, niin lähtee kiihtymään hirveesti. Ylämäen jälkeen piti kaasupoljinta taas hellätä, ettei ylinopeutta olisi liikaa.
Salon jälkeen tuli kohtalaisen tasaisesti ja kun Turkuun menevä moottorie aukeni eteen, hanat auki ja ohitin rekan. Nopeutta oli noin 130km/h ja väkisin joku ökymersun piti mennä ohi.
Hiljalleen hiljensin 100 nopeuteen ja jotta olisi taas kulkenut tasaisesti satasta, piti kaasupolkimella hakea se vauhti.
Aikas hankala oli.
Eilen olin ajelulla noin 20km päässä ja lunta kun oli tiellä aika paljon, niin pitikin olla tarkkana, kun perä lähti alta aina risteyksen jälkeen ja jopa kiihdyttäessäkin.
Tämän aiheutti juuri tuo oikukas kaasun toiminta. Takarenkaiden sutimista ei pystynyt välttämään.
Oikukas Axtec Lada ei sovi heikkohermoisille.
Ajoin Axteekin kotiin yli 100 kilometrin päästä.
Tasasella vauhdilla nykii tasasesti ja kun ylämäki edessä, niin vauhti hiipuu. Kaasupolkimen kun painaa pohjaan, niin lähtee kiihtymään hirveesti. Ylämäen jälkeen piti kaasupoljinta taas hellätä, ettei ylinopeutta olisi liikaa.
Salon jälkeen tuli kohtalaisen tasaisesti ja kun Turkuun menevä moottorie aukeni eteen, hanat auki ja ohitin rekan. Nopeutta oli noin 130km/h ja väkisin joku ökymersun piti mennä ohi.
Hiljalleen hiljensin 100 nopeuteen ja jotta olisi taas kulkenut tasaisesti satasta, piti kaasupolkimella hakea se vauhti.
Aikas hankala oli.
Eilen olin ajelulla noin 20km päässä ja lunta kun oli tiellä aika paljon, niin pitikin olla tarkkana, kun perä lähti alta aina risteyksen jälkeen ja jopa kiihdyttäessäkin.
Tämän aiheutti juuri tuo oikukas kaasun toiminta. Takarenkaiden sutimista ei pystynyt välttämään.
Oikukas Axtec Lada ei sovi heikkohermoisille.
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Olen minäkin ajanut kyseisellä autolla.Poika ajoi sillä taitavasti 60 000km ilman kolareita.Olihan tuo vähän outoa kun löysäsi kaasua niin auto kiihtyi ja kun kiihdytti täysillä niin kiihtyi huonommin kuin puolikaasulla.Peräpään sutimiseen voi olla syynä myös nuo Barum-renkaat.Lada Scandinavia kirjoitti:Tuoretta kokemusta on äskeittäin hankitusta Axtec Ladasta.
Ajoin Axteekin kotiin yli 100 kilometrin päästä.
Tasasella vauhdilla nykii tasasesti ja kun ylämäki edessä, niin vauhti hiipuu. Kaasupolkimen kun painaa pohjaan, niin lähtee kiihtymään hirveesti. Ylämäen jälkeen piti kaasupoljinta taas hellätä, ettei ylinopeutta olisi liikaa.
Salon jälkeen tuli kohtalaisen tasaisesti ja kun Turkuun menevä moottorie aukeni eteen, hanat auki ja ohitin rekan. Nopeutta oli noin 130km/h ja väkisin joku ökymersun piti mennä ohi.
Hiljalleen hiljensin 100 nopeuteen ja jotta olisi taas kulkenut tasaisesti satasta, piti kaasupolkimella hakea se vauhti.
Aikas hankala oli.
Eilen olin ajelulla noin 20km päässä ja lunta kun oli tiellä aika paljon, niin pitikin olla tarkkana, kun perä lähti alta aina risteyksen jälkeen ja jopa kiihdyttäessäkin.
Tämän aiheutti juuri tuo oikukas kaasun toiminta. Takarenkaiden sutimista ei pystynyt välttämään.
Oikukas Axtec Lada ei sovi heikkohermoisille.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
toi mun testaama axteekki kyllä kulkee ripeesti kaikissa kaasupolkimen asennoissa, jotenkin vaikea edes huomata että siinä olisi 8 hv vähemmän kuin tavallisessa 1,5:ssa. Peräpää lähtee tollakin luistoon todella helposti, sunnuntai iltana jäätyneellä moottoritiellä pienikin kaasun painallus sai perän luistamaan, autoa sai tosissaan pidellä suorassa. Perässä ei ollut mitään painoja ja renkaat on jonkinlaiset.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1654
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Eilen olin taas Axteecilla liikkeellä ja kävin päiväkahvilla siskoni luona.
Kahvin jälkeen siskoni mies (eläkeläinen) tuli katsomaan Axtec Ladaa.
Kurkkasimme takaluukkuun ja tiiviste oli vähän pois paikaltaan ja laitoin sen takaisin niin, kuin se kuuluiskin olla. Sitten painoin takaluukun kiinni mutta pompahti takaisin auki. Yritin 3 kertaa painaa vähän voimakkaammin mutta ei pysynyt luukku kiinni.
Siskoni mies sanoi, nyt se meni rikki.
Sanoin, ei toki.
Siirsin tiivistettä takaisin pois paikaltaan, mitä se oli ja heti kevyellä painauksella meni luukku kiinni.
Siskon mies hörähti nauramaan ja sanoi, onpa tarkat toleranssit.
Olen hiukan ylpeä Axtec Ladastani ja vielä kun sen kohtuuhinnalla sain ostettua.
Kahvin jälkeen siskoni mies (eläkeläinen) tuli katsomaan Axtec Ladaa.
Kurkkasimme takaluukkuun ja tiiviste oli vähän pois paikaltaan ja laitoin sen takaisin niin, kuin se kuuluiskin olla. Sitten painoin takaluukun kiinni mutta pompahti takaisin auki. Yritin 3 kertaa painaa vähän voimakkaammin mutta ei pysynyt luukku kiinni.
Siskoni mies sanoi, nyt se meni rikki.
Sanoin, ei toki.
Siirsin tiivistettä takaisin pois paikaltaan, mitä se oli ja heti kevyellä painauksella meni luukku kiinni.
Siskon mies hörähti nauramaan ja sanoi, onpa tarkat toleranssit.
Olen hiukan ylpeä Axtec Ladastani ja vielä kun sen kohtuuhinnalla sain ostettua.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
nyt jo 90tkm auton mittarissa ja Ladidos Tampereen käytössä noin 3000 km ja kyllä on yllättävän positiivinen kokemus, auto toimii ja kulkee hyvin ja on tehokkaan oloinen. Pitkään päällä oleva ryyppy vähän häiritsee, mutta muutoin ok. Kesärenkailla meno oli vieläkin tasaisempaa, pieni pyöräkoko (165/70-13) aiheuttaa mittarivirhettä +7km/h 80 km/h mittarinopeudessa. Mutta tuolla välityksellä kulkee kivasti vitosella vaikka koko päivän, eikä voimansiirto ole kovilla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta
Mistäs lähtien Jussi on ruvennut vitosta käyttään?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™