kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei tainnut vielä tällaista aihetta olla, vaikka hajanaisia axtec kirjoitteluja löytyy. Mutta Ladidos Tampereen testiin tullut edullinen Axtec 1500S (21053) pani miettimään asioita.

auto on 88tkm ajettu, lievästi kolhittu ja vähän rupinen yksilö, jota on kuitenkin huollettu säännöllisesti. Huollosta kertoo mm. se, että ilmansuodattimena on vähän käytetty alkuperäisen mallinen aktiivihiilisuodatin, joita ei mahda saada kuin Delta-autosta ja on kuitenkin pakollinen osa polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmää (SUPT). Ladidos treen huoltopäällikkö teki pienen puhdistushuollon kaasuttimelle ja sen jälkeen auto käy todella hyvin.

Nähtävästi päästöt ei voi olla kohdallaan, koska ominaisuuksiin kuuluvaa ryytymistä ja nykimistä yms. ei juurikaan ole. Ainakin tuollaisenaan axtec toimii kuten mikä tahansa kaasutin Lada. Liikkeelle lähdöissä kaasu reagoi jotenkin erikoisesti, tai sitten kytkin on jotenkin outo, pitää luistattaa että lähtee nykimättä liikkeelle, silti meinaa nykiä. osa testi ryhmästä syytti ensin kuskia, mutta sitten kun itse hyppäsivät rattiin niin sama nykiminen jatkui taas :lol: ajossa auto käy ja kulkee tasaisesti ja voimaa tuntuu olevan, vaikka 1,5 litran koneessa on vain 67 hv, kun axtec systeemi vie 8 hv pois. automaattiryyppykin toimii hienosti, hienosti kaasua käyttämällä löytyy oikea kierrosluku kylmänäkin ja auto lähtee aina käyntiin vain avainta kääntämällä.

itsellä on ollut aina käsitys, että axtecit ei voi toimia ja että ne tosiaan nykii ja nylkkää ja kaasu hirtttää ja sen jälkeen kansipahvi palaa ja kaikkea muuta. mutta ilmeisesti kaikki nämä yksilöt on ollut niin huonolla huollolla ja/tai niitä on tuunailtu tai systeemiä yritetty "parantaa" parempien tehojen toivossa, eikä sitä räpellyksen jälkee ole saatu toimimaan sitäkään vähää. Tosin Tuulilasi-lehden kestotesti vuodelta -92 ja auton ohjekirjan välissä oleva varoituslappu auton erikoisesta käyttäytymisestä antaa myös aihetta ennakkoluuloille. Pitäisi vielä saada varmuus onko tuossa päästöt kohdillaan ja toimiiko auto vielä yhtä hyvin sitten kun päästöt on katsastuskunnossa.

Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pojallahan tuo on ollut 4,5 vuotta...mainettaan parempi,kuten Ladat ylensäkin.Harmi vain että Lahosi käsiin.Siis Venäläistä,ei niin hyvää kuin Neuvostoliittolaista.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Eli siis jo etukäteen himoitsemani ARVOTAVARA on siis mennyt noiden amatöörien käsiin.

No, odotellaan seuraavaa josta tehdään suoraan -> suomen nopein ASTEK lada :D .
Lada rules
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

silloin axtec on kunnossa kun tyhjäkäynti on pikkuisen ontuvaa. kun ladassa on solenoidisuuttimet joita lamda tyhjäkäynnillä ohjaa ja kone menee vuorotellen laihalle ja rikkaalle. josta johtuu tämä hieno käymti. eli jos ladasi käy tasasesti tyhjäkäyntiä ei se ilmeisesti mene päästöistä lävitse.. :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1000 km ajettu ja uutena häiritsevänä tekijänä on huomioitu automaattiryyppy, kun lähtee kaupungissa liikenteeseen kylmänä, ei ryyppy alkuun rauhoitu vaan liikennevaloissa huudatetaan konetta vähän liikaa. väljemmissä olosuhteissa joissa ei tarvitse pysähdellä, ongelmaa ei tule, tietysti esilämmityksellä lämpenemis aika saataisiin nopeammaksi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eikö se ryyppy hellitä kun polkasee vähän kaasua?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei hellitä silloin kun kone on aivan kylmä, polkimen käyttö auttaa kyllä sitten kun vähän on saatu lämpöä koneeseen, mutta se ei auta jos heti ekassa kadun kulmassa seistään valoissa ja 200 m päästä taas uudestaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mun mielestä toi kuulostaa ihan normaalilta automaattiryypyn toiminnalta, ei se kylmänä mene pois päältä eikä pidäkkään mennä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo sehän se ongelma automaattiryypyssä, manuaaliryyppy ei ole pelkästään on tai off
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tuoretta kokemusta on äskeittäin hankitusta Axtec Ladasta.
Ajoin Axteekin kotiin yli 100 kilometrin päästä.
Tasasella vauhdilla nykii tasasesti ja kun ylämäki edessä, niin vauhti hiipuu. Kaasupolkimen kun painaa pohjaan, niin lähtee kiihtymään hirveesti. Ylämäen jälkeen piti kaasupoljinta taas hellätä, ettei ylinopeutta olisi liikaa.
Salon jälkeen tuli kohtalaisen tasaisesti ja kun Turkuun menevä moottorie aukeni eteen, hanat auki ja ohitin rekan. Nopeutta oli noin 130km/h ja väkisin joku ökymersun piti mennä ohi. :?
Hiljalleen hiljensin 100 nopeuteen ja jotta olisi taas kulkenut tasaisesti satasta, piti kaasupolkimella hakea se vauhti.
Aikas hankala oli.
Eilen olin ajelulla noin 20km päässä ja lunta kun oli tiellä aika paljon, niin pitikin olla tarkkana, kun perä lähti alta aina risteyksen jälkeen ja jopa kiihdyttäessäkin.
Tämän aiheutti juuri tuo oikukas kaasun toiminta. Takarenkaiden sutimista ei pystynyt välttämään.
Oikukas Axtec Lada ei sovi heikkohermoisille.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lada Scandinavia kirjoitti:Tuoretta kokemusta on äskeittäin hankitusta Axtec Ladasta.
Ajoin Axteekin kotiin yli 100 kilometrin päästä.
Tasasella vauhdilla nykii tasasesti ja kun ylämäki edessä, niin vauhti hiipuu. Kaasupolkimen kun painaa pohjaan, niin lähtee kiihtymään hirveesti. Ylämäen jälkeen piti kaasupoljinta taas hellätä, ettei ylinopeutta olisi liikaa.
Salon jälkeen tuli kohtalaisen tasaisesti ja kun Turkuun menevä moottorie aukeni eteen, hanat auki ja ohitin rekan. Nopeutta oli noin 130km/h ja väkisin joku ökymersun piti mennä ohi. :?
Hiljalleen hiljensin 100 nopeuteen ja jotta olisi taas kulkenut tasaisesti satasta, piti kaasupolkimella hakea se vauhti.
Aikas hankala oli.
Eilen olin ajelulla noin 20km päässä ja lunta kun oli tiellä aika paljon, niin pitikin olla tarkkana, kun perä lähti alta aina risteyksen jälkeen ja jopa kiihdyttäessäkin.
Tämän aiheutti juuri tuo oikukas kaasun toiminta. Takarenkaiden sutimista ei pystynyt välttämään.
Oikukas Axtec Lada ei sovi heikkohermoisille.
Olen minäkin ajanut kyseisellä autolla.Poika ajoi sillä taitavasti 60 000km ilman kolareita.Olihan tuo vähän outoa kun löysäsi kaasua niin auto kiihtyi ja kun kiihdytti täysillä niin kiihtyi huonommin kuin puolikaasulla.Peräpään sutimiseen voi olla syynä myös nuo Barum-renkaat.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi mun testaama axteekki kyllä kulkee ripeesti kaikissa kaasupolkimen asennoissa, jotenkin vaikea edes huomata että siinä olisi 8 hv vähemmän kuin tavallisessa 1,5:ssa. Peräpää lähtee tollakin luistoon todella helposti, sunnuntai iltana jäätyneellä moottoritiellä pienikin kaasun painallus sai perän luistamaan, autoa sai tosissaan pidellä suorassa. Perässä ei ollut mitään painoja ja renkaat on jonkinlaiset.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Eilen olin taas Axteecilla liikkeellä ja kävin päiväkahvilla siskoni luona.
Kahvin jälkeen siskoni mies (eläkeläinen) tuli katsomaan Axtec Ladaa.
Kurkkasimme takaluukkuun ja tiiviste oli vähän pois paikaltaan ja laitoin sen takaisin niin, kuin se kuuluiskin olla. Sitten painoin takaluukun kiinni mutta pompahti takaisin auki. Yritin 3 kertaa painaa vähän voimakkaammin mutta ei pysynyt luukku kiinni.
Siskoni mies sanoi, nyt se meni rikki.
Sanoin, ei toki.
Siirsin tiivistettä takaisin pois paikaltaan, mitä se oli ja heti kevyellä painauksella meni luukku kiinni.
Siskon mies hörähti nauramaan ja sanoi, onpa tarkat toleranssit.
Olen hiukan ylpeä Axtec Ladastani ja vielä kun sen kohtuuhinnalla sain ostettua.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt jo 90tkm auton mittarissa ja Ladidos Tampereen käytössä noin 3000 km ja kyllä on yllättävän positiivinen kokemus, auto toimii ja kulkee hyvin ja on tehokkaan oloinen. Pitkään päällä oleva ryyppy vähän häiritsee, mutta muutoin ok. Kesärenkailla meno oli vieläkin tasaisempaa, pieni pyöräkoko (165/70-13) aiheuttaa mittarivirhettä +7km/h 80 km/h mittarinopeudessa. Mutta tuolla välityksellä kulkee kivasti vitosella vaikka koko päivän, eikä voimansiirto ole kovilla.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mistäs lähtien Jussi on ruvennut vitosta käyttään? :shock: :? :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin