Valokuvaus
- Teemu Kankaanpää
Valokuvaus
Nojoo, kun täällä näitä Shell Lada -kuvia & ABC lada kuvia, tms liikuskelee niin harrastaako kukaan valokuvaamista?
Itse nyt jossain määrin tuota harrastan, kuvatuksia löytyy täältä.
Kamerana on Samsung Digimax S630, tarpeeks tarkkaa saa jos osaa/jaksaa, alustaa ei ole, enkä nyt tarviikkaan peltoradan varteen, tai sitä rataa, kun lennosta näitä kuvia melkein ottaa.
Pienoismalleistahan tämä lähti, kun noista pitää ottaa suhtkoht tarkkoja kuvia, niin aloin kuvaamaan maisemia ja muutakin.
jatkuu..
Kamerana on Samsung Digimax S630, tarpeeks tarkkaa saa jos osaa/jaksaa, alustaa ei ole, enkä nyt tarviikkaan peltoradan varteen, tai sitä rataa, kun lennosta näitä kuvia melkein ottaa.
Pienoismalleistahan tämä lähti, kun noista pitää ottaa suhtkoht tarkkoja kuvia, niin aloin kuvaamaan maisemia ja muutakin.
jatkuu..
-
Re: Valokuvaus
Huonompiakin harrastuksia vois olla,että menestystä kuvien ottoon.
- START
- Lada kerhon jäsen
isoveli sitä tuntuu harrastavan suorastaan tosissaan. justiin tilas itelleen canoni digitaali järjestelmä kameran ja parilla putkella. hintaakaan ei kuulemma kertynyt kun reilu tonni....
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Lada-Jussi
mikä lasketaan kuvauksen harrastamiseksi? ite olen kyllä vuodesta 1985 eli 9 vuotiaasta lähtien kuvannut kaikkialla missä olen liikkunut, viime vuosina tosin lähinnä enempi auton raatoja. koskaan en kuitenkaan ole sijoittanut kallliisiin ja laadukkaisiin kalustoon tai että yleensä kuvaus tekniikasta mitään tajuisin. Mutta kuvaan kuitenkin enemmän kuin ne jotka ostaa kameran jotain sukujuhlaa varten, että saa sieltä räpsittyä muutaman kuvan muistoksi.

Tulihan sitä joskus kuvattu kokoontumisissa. Ennenkö kamerat hajos. Onhan kansio missä on n. 350 paperikuvaa kokoontumisista varmaan sata laittamatta, mut ei ole kyllä kaikki minun ottamia. (täytyis varmaan rupee raahaan sitä, taas mukana kokoontumisissa) Voi mulle kyllä toimittaa paperikuvia kokoontumisista tai Ladoista yleensäkin, voi inspiroida raahaan sitä kansioo mukana.
Joskus tuli harrasteltua, Zenitin järkkärillä. Pimiövermeetkin löytyy. Nykyään jää dikikameralla turhien kuvien räpsimiseksi. Dikijärkkäri oli haaveissa.
Reippaina käymme rekkain alle 

Että Zenitillä. Ja suurennoskone lienee mallia Opemus? Ihailtavaa linjakkuutta.Nonnis kirjoitti:Joskus tuli harrasteltua, Zenitin järkkärillä. Pimiövermeetkin löytyy.
-
Kokakolakameroilla on kuvattu.Vanhempana poikamiehenä ostin huutokaupasta puolivahingossa Zenitin.Menin naimisiin ja lainasin valokuvauskirjan ja totesin Zenitin toimivan.Vaimolla ja itselläni oli pieniä mustavalkokuvia lapsuusajoilta.Rakensin Zenitille pöytätelineen,jemmassa oli 150W elohopeahöyrytyövalo,lainasin 150W hehkulankaspotin ja ostin kaksi filmirullaa.
Kuvasin kymmentä pikkukuvaa vaihdellen etäisyyksiä,valotusaikoja jne.
Sain kaikista suurempia,silloin ajateltuna "nykyaikaisia" kuvia joista muutamia on vieläkin olohuoneen seinällä.Harrastus loppui siihen ja annoin Zenitin muistaakseni työpaikan pilkkikilpailun palkinnoksi!
Kuvasin kymmentä pikkukuvaa vaihdellen etäisyyksiä,valotusaikoja jne.
Sain kaikista suurempia,silloin ajateltuna "nykyaikaisia" kuvia joista muutamia on vieläkin olohuoneen seinällä.Harrastus loppui siihen ja annoin Zenitin muistaakseni työpaikan pilkkikilpailun palkinnoksi!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Noin tuhat kuvaa vuodessa tulee räpsittyä. En kuitenkaan valokuvausta ole mihinkään harrastelistaani laittanut. Nykyään kameroina on Canon Powershot A570 ja Nikon Coolpix L-10 (mallit saatoivat jopa mennä oikein) digipokkarit. Mitään järjestelmäkameraa en jaksa mukana kyllä raahata.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Itekin tulee näpsäyteltyä aika paljon mutta en kehtaa sanoa harrastavani valokuvausta koska tulokset ovat usein verrattain kehnoja. Tällä haavaa on käytössä Panasonic Lumix DMC-FZ8 12xOptical zoom. Paljon on toimintoja, pitäis vaan osata käyttää.
Lähinnä autoja ja kelkkailua kuvailen. Joskus myös maisemakuvia. Mutta nuissa linkin takaa löytyvissä kuvissa häiritsi vinossa oleva horisontti. Eli jollain kuvankäsittelyohjelmalla itse kääntäisin horisontin suoraan, niin olisi mukavampi katsella kuvia. Muuten ihan hienoja otoksia.Teemu Kankaanpää kirjoitti:Nojoo, kun täällä näitä Shell Lada -kuvia & ABC lada kuvia, tms liikuskelee niin harrastaako kukaan valokuvaamista?
Ja kaikille harrastelijakuvaajille vinkiksi, että netti on pullollaan ohjeita niin englanniksi kuin suomeksikkin kuinka tehdä perus kuvankäsittelyä, eli värejä kohdalleen, rajausta, kuvan kiertoa (eli kääntää se horisontti suoraan) jne. Digikuvaus on siitä hieno laji, että niistä epäonnistuneista otoksistakin saa pienellä vaivalla hienoja kuvia. Ja toimivia ilmaisiakin ohjelmia löytyy pienellä googletuksella.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Liikaa kotisivutilaa (50 GB) niin laitoin tällaisia:
Muutama kuva
Kun jaksaisi cd:t koluta läpi niin löytyisi muutama lisääkin.
Muutama kuva
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Kotialbumeissa on noin 2500 paperikuvaa (suunnikkaan muotoinen paperinpala jonka toisella puolella kuva on).Kuvausta on tullut harrastettua mm. seuraavilla:Voigtländer Vito,Smena Symbol,Agfa,Nikon AF,Cosina LT ja Panasonic kameroilla.Yhdessä vaiheessa harrastin dia-kuvausta (dia on muovikehyksessä oleva läpikuultava positiivi joka heijastetaan projektorin kautta kankaalle tai katsellaan erillisellä optisella katselulaitteella).Voigländer projektori ja Cosina kamera varustelulaukkuineen on yhä tallella.Kolme vuotta sitten tuli hankittua Canonin digikamera.Mitään ei tarvitse osata kun Automat asennossa painaa nappia.Niitä kuvia sitten siirrän tietokoneelle josta ne siirtyvät sitten bittiavaruuteen aina kun tietokone kaatuu.Jonkunlaisen syöpymän aivomassaan ne kuitenkin ehtivät ennen tuhoutumistaan aiheuttaa.
Enempi minua kiinnostaisi neulansilmäkamera joka on helppo itsekkin valmistaa.
Enempi minua kiinnostaisi neulansilmäkamera joka on helppo itsekkin valmistaa.
Aika rajun näköinen "metsäkonerakennelma" Nuffieldissa - aputeli kitkaketjuille ja juontovinssi puomilla nokassa.AI kirjoitti:Liikaa kotisivutilaa (50 GB) niin laitoin tällaisia:
Muutama kuva

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»