Paljonko saat vauhtia Sutelan rampissa?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
BME316

Paljonko saat vauhtia Sutelan rampissa?

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Eli paljonko saat kelattua vauhtia Kymenlaakson Sutelan rampissa joka menee Karhulaan päin? Ilman vauhtia liikennevaloista ja siihen loppuu nopeudenotto kun ensimmäinen rengas ylittää katkoviivan.

Ihan mielenkiinnosta haluan tietää millaisella vauhdilla ladistit liittyy moottoritielle. Näyttää olevan melko ongelmallinen paikka. Itsellä on vauhtia yleensä 90-110, riippuen vähän tuleeko autoja. 120 menee parhaimmillaan. :D
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Ukki

Re: Paljonko saat vauhtia Sutelan rampissa?

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Mikä hankaluus on rampissa, kun aika paljon puhutaan, että siitä on vaikea liittyä muun liikenteen sekaan. Olisiko se joustamattomuus joka meitä Suomalaisia vaivaa? Vai kokemattomuus kohteliaisuudesta liikenteessä ja myös yleensä? Isottelun ja näyttämisen tarve, jota pienikin mies voi liikenteessä tehdä toisten kiusaksi? Kuinka paljon se hidastaa matkaa, jos hieman painaa jarrua ja päästää rampilta tulijan menemään? Luulisi, että tämä ei olisi ikuisuusaihe, mutta meillä Jurrikoilla se taitaa olla ja ihan itsestä johtuvaa. Vielä kerran pojat ja mikseipä naisetkin, onko kohteliaisuus ja joustavuus liikenteessä ylivoimaisen vaikeata?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jarruttelu moottoritiellä voi aiheuttaa vaaratilanteita, kuten huolimaton kaistan vaihtokin jos aletaan antaa tietä hitaasti moottoritielle pyrkiville, pyrkivän kannalta on helpointa jos etuajo-oikeutetulla tiellä ajava ajaa mahdollisimman tasaisesti, silloin pystyy päättelemään ehtiikö edelle vai liittyykö vasta toisen mentyä. jos moottoritielle liittymistä ei kykene tehdä riittävän turvallisen rivakasti, niin silloin on syytä välttää moottoritietä. pääkaupunkiseudullakin on sellaisia liittymiä, joista tehottomalla autolla on kyllä hankala liittyä liikenne virtaan ja siellä kun sitä liikennevirtaakin riittää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Tervemenoa ruotsiin koittamaan tuota tuloa moottoritielle,onnistuu muuten perkee#ti helpommin kuin suomessa.
Siellä tuo liikennevirta on Helsinki X 3 mutta se sujuu paljon paremmin kuin täällä,toisaalta tietysti kun lähtee Tukholmasta alaspäin ajamaan niin parhaillaan löytyy 6 kaistaa yhteen suuntan motarilla.
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Eihän siinä rampilta päästössä tarvitse kovasti jarruttaa, vain hieman antaa tilaisuutta toiselle autoilijalle. Peräänajossa on kaikista yleisimmin syynä ns. Ruotsalaistuntumalla-ajo, anteeksi Ruotsalaiset. Sitäpähän tässä olen peräänkuulutellut, sitä ns. joustavuutta ja kohteliaisuutta liikenteeseen. Miksi se on meillä niin erilaista kuin esim. Ruotsissa. Onko se sitä kivikautista jäännettä, että minä syön ensin ja sitten vasta muut jos sattuu jäämään. Mutta jos on meno metsään tai heikolle jäälle, niin jopahan löytyy kohteliaisuutta, naiset ensin. Samoten edellisessä viestissä mainittu kaistan vaihto on meille kotimaisille autoilijoille kanssa Pyhälehmä. Jos minä olen tällä kaistalla, niin kukaan ei saa tulla minun edelle, menkööt vain tuonne taakse kun minä itse olin ensin. Edelleen jatkan kysymystäni: Mikä sinä on vaikeata ja vastenmielistä siinä joustavuudessa ja kohteliaisuudessa? En ole itsekkään syytön, tilanteiden jälkeen olen havahtunut ajatukseen, että olisihan tuossa voinut toisinkin menetellä. En tiedä vastausta, mutta jos porukassa sataisiin jotain aikaseksi, edes minun kohdalla, niin sehän olisi jo jotain mainitsemisen arvoista. "Ukki joustava ja kohtelias liikenteessä" nyt on kyllä menneet maailmankirjat sekaisin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Lada-Jussi

itsekin ajelen aika joustavasti, erityisesti jos joku rekka on tulossa motarille niin hyvissä ajoin jo vähän höllää kaasua, mutta ei jarruta kuitenkaan, eikä siinä sitten ihan lähellä ollessa ettei tule sekaannusta siitä kumpi nyt ensin menee, eli etuajo-oikeusjärjestyksen mukaisesti, mutta ennakoivan joustavasti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mistään Sutelan rampeista tiedä mutta Nastolassa Uudenkylän rampista Lahteen päin -71 Ladalla helposti 130, Combi (1500) samassa nippanappa 90.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
BME316

Viesti Kirjoittaja BME316 »

AI kirjoitti:Mistään Sutelan rampeista tiedä mutta Nastolassa Uudenkylän rampista Lahteen päin -71 Ladalla helposti 130, Combi (1500) samassa nippanappa 90.
Paljonko on mittarivirhettä, +20km/h? Alamäkeenkö kiihdytit? Täällä päin rampit on aina ylämäkeen niinkuin Sutelan ramppi :lol:
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Niin ja Sutelan ramppi on hiton lyhyt. Ongelmana on se että ihmiset eivät ala kiihdyttämään heti rampin alettua vaan bussipysäkin jälkeen, jolloin virallisesti alkaa satasen alue tai jopa vasta myöhemmin.

Itse saan tuolla ruutalla 100-110 km/h todellista nopeutta, tämäkin perustuu mutuun koska ei ole tullut tarkkaa seurattua muuta kuin että vauhtia on ainakin riittävästi liikennevirtaan liittyäkseni.

Niin ja tämähän ei ole moottoritien ramppi, vaan moottoriliikkennetien ramppi.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Lada-Jussi

onneksi minulla on tehokas ruisku-samara, yleensä alan vasta kiihdyttää 100 merkin kohdassa, kun en halua saada ylinopeussakkoja, noi rajoitukset on yleensä laitettu sillai, että hitaammilla autoilla ei ole mahdollisuutta kiihtyä sillä matkalla riittävään nopeuteen, samaralla onneksi ehtii.
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Lada-Jussi kirjoitti:onneksi minulla on tehokas ruisku-samara, yleensä alan vasta kiihdyttää 100 merkin kohdassa, kun en halua saada ylinopeussakkoja
Joo-o, niin alkaa moni muukin silmänpalvoja tai sunnuntaisuhari! :evil:
Jo on turvallista sitten ite alkaa noilla alitehoisilla pas*oilla kelaamaan vauhtia kun ramppia alle 20m jäljellä.
Heti rampin alussa luukut levälleen ja sujuva liittyminen konetien +100km/h tahtiin on helppoa ja kätevää..
2102 16V ex.
2103 -75
Lada-Jussi

täytyy käydä kokeilemassa toi paikka sitten kun lähden kymeenlaakson abc kiertueelle
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Mara kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:onneksi minulla on tehokas ruisku-samara, yleensä alan vasta kiihdyttää 100 merkin kohdassa, kun en halua saada ylinopeussakkoja
Joo-o, niin alkaa moni muukin silmänpalvoja tai sunnuntaisuhari! :evil:
Jo on turvallista sitten ite alkaa noilla alitehoisilla pas*oilla kelaamaan vauhtia kun ramppia alle 20m jäljellä.
Heti rampin alussa luukut levälleen ja sujuva liittyminen konetien +100km/h tahtiin on helppoa ja kätevää..

saletisti kytät onkin kattomassa jos alat kelata ennen merkkiä vauhtia kun olet jo rampilla. Järki hoi? :shock:

kyllä tollaset kaikenmaailman töröttelijät pitäs panna samanlaisille sakoille ku ylinopeuskaaharit, näkee aina sellasia tilanteita että voi jumankeikka :shock:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
ladaracing pori

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Ne on parhaita kun kiihdyttävät kaistaa pitkin mutta ei uskalla mennä väliin ja lyövät liinat kiinni kaistan päässä.
On tullut muutaman kerran tehtyä nopeita väistöliikkeitä noiden nussuttelijoiden takia.
Pysyköön poissa motarilta jos ei uskalla ajaa niillä.
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

kyllähän jämsässäkin olisi sakkorysä paikka kun poliisi tutkaisi siinä shellin ympyrässä (ysitien ja lahden tien ympyrä) kukaan ei lahdesta päin tullessa himmaa 50km/h siihen lätkälle joka on mäen päällä (varmaan puol kilsaa ennen ympyrää)
sama pätee liikenneympyrästä kiihdyttäessä, kesäsin siinä puolivälissä mäkeä on 100km/h lätkä eli virallisesti pitäisi ajaa 50km/h siihen lätkälle ja sitten vasta kiihdyttää. kukaan täys järkinen ei tee niin vaan latasee kaasun pohjaan heti ympyrässä kun näkee että tuolla alkaa satasen alue. onneksi poliisitkaan ei ihan niin m.lkkuja ole, ja osaavat edes sen verran ajatella järjellä

se on muuten hyvä paikka testata auton kiihtyvyyttä, ympyrästä kaasu pohjaan lahden suuntaan ja paljon on vauhtia siinä lätkällä (talvella 80km/h kesällä 100km/h lätkä)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin