Impulssiostos. oletko tehnyt ja mitä ostanut.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Ukki

Impulssiostos. oletko tehnyt ja mitä ostanut.

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Ei ole tainnut olla kovin paljon puhetta otsikossa mainitusta ostotapahtumasta. Uskokaa tai älkää minä suoritin sellaisen tekosen ja olen ollut tyytyväinen tekooni. Kauppaan lähtiessä ei varmasti ollut mielessä, että tälläinen tulisi ostettua. Esine kyllä kuuluu pää-asiassa lapsuuteni ja nuoruuteni harrastukseen, mutta nyt siitä tuli sitten melko äänekäs harrastus tämän Ladailun lisäksi. Mennessämme Lidl`iin ostamaan jotakin juuri siellä olevaa hyvälaatuista tuotetta ja kävellessämme käytävää hoksasin pöydällä esineen, jota en uskonut todeksi, hieraisin silmiäni ja totta se oli. Oli myytävänä Trumpetti, täh, Trumpettiko? Ei muuta kuin tutkimaan laatikkoa ja sehän se oli. Heti etsimään hintalappua, olipa halpa ja laadukkaan näköinen pakkauksen kuvassa. Ei muuta kuin soitin kärryyn ja vaimon perään. Mitä helkkaria se on ostanu tuommosessa laatikossa ja paljoko maksaa? Kun selitin ostosaikeeni, vaimo totesi aikalailla yksitoikkoisella äänellä, "se taitaa olla ainut mikä enää puuttuu" Rupesin kehumaan miten laadukas ja halpa soitin on ja kokeillaan kuka lapsenlapsista olisi kiinnostunut sillä soittamaan. Tiesin melkein 100% varmuudella, että ei kukaan ja se jää itselleni, kuten niin sitten kävikin. Nyt olen sitten soitellut trumpettia ja ilahduttanut vaimoa, vieraita ja naapureita komea-äänisellä Trumpettimusiikilla. Ilmeet ovat olleet ilkikurisen huvittuneita, varmaankin soitostani, mutta suorastaan muuttunut nauruksi, kun vaimo on kertonut Trumpetin hankinnasta. Sellainen oli suorittamani Impulssiostos.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Impulssiostos. oletko tehnyt ja mitä ostanut.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Useat noista allekirjoituksen kalustoista ovat impulssiostoja. Mutta viilis impulssin tullessa on ollut oltava kohdallaan. Yhtään noista en ole vielä katunut. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Tumpetti Lidlistä? Höh!

Kirpputoreilla tulee yleensä impulssiostoksia harrastettua, harvemmin sieltä sitä löytää mitä lähtee hakemaan. Keltaisen Pörssin ilmoituksen perusteella ostin penskoille viisi marsua reilut kaksi viikkoa sitten, yhtä naaraspoikasta kyllä oltiin hakemassa mutta kun tarjolla oli viisi niin tuli ostettua.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Elikkä heräteostos.
Lähinnä Ladan ostan, jota en sen tarkemmin harkitse.
Viimeeksi ostin Axteekki Ladan puhelimessa ja ilman koeajoa.
Huoltoaseman kahviossa rahat pöytään ja nimi alle, se on siinä.
Lada on aina hyvä ostos. :D
lada 1200s

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Yksi poikakissa piti viime kesänä hakea kun vanha kuoli.
Nyt niitä kissoja on kuitenkin kaksi, kun sen siskoa(impulssiostos) ei voinut jättää yksin.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No kyllä toi allekirjoituksen jälkimmäinen latukka on aika pitkälti heräteostos. Ei ollu aikanaan tarkotus hommata kyllä mitään autoa puoli vuotta ennen kortin saantia, mut ku halvalla sai niin pitihän se hakea...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Kerran ostin purkkaa vaikka olin just pessy hampaani eli ihan turhaan... ja melkeinpä jokainen Ladakin on ollu, että "tonhan vois..." jne, moottoripyöristä nyt puhumattakaan. Elämä on kahta vaihetta; olen impulsiivinen > tulen järkiini, jonka jälkeen taas maksimissaan yksi vuorokausi ja edellinen alusta. Nyt on taas impulsiivisuudessa/ahdistuksessa se vaihe, että kaik romut vois myydä pois ja ostaa jonku uuden japanilaisen. Seuraavaa vaihetta odotellessa.
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaa-a, ei nyt oikein ostoksesta voi puhua MUTTA. Meikä meni naimisiin vähä niinku hetken mielijohteesta joskus aikoinaan. Olin kattellu yhtä nättiä likkaa viikonloppusin kahen viikon verran, niin semmosessa sopivan eroottisen romanttisessa mielentilassa tokasin jotta menitsikös naimisiin mun kanssa. Meni kans. Mutta ei se paskempi akka ollut, 15 vuotta ehin olemaan naimissa ja kaupan päälle sain pari nättiä tyttölasta. Mutta aikansa kutakin 8)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ukista löytyy aina vaib uusia puolia. Kerro nyt ihmeessa, mitä sinä sen ostit. Et kai Lidlistä? Mitä semmoinen maksoi? Oletko soittanut aiemmin? Vieläkö olet naapurien kanssa puheväleissä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Ukki

Tervehdykset toivottelen.
Asia on aivan todella tapahtunut. Trumpetti tuli ostettua Lidlistä, oli sellainen tarjouskuponki tavara jonka hinnaksi tuli 140E ja merkiltään se on Volt by voccenreiter. Oli vain muutama kappale myynnissä. Minun herätteeni kohdalla niitä oli enää 3kpl. Ei ole naapurit vielä valittaneet, mutta en ole soitellut iltaisin, en kyllä ole kysellytkään äänen haitallisuutta naapurilta. Torven soittoa on tullut harrastettua 10v vanhasta lähtien silloisen Kajaani oy:n Torvisoittokunnan poika-osastossa. 15v. iässä siirryttiin sitten aikuisten soittokunnan puolelle. Se oli ensimmäinen tienesti paikka, koska yhtiö maksoi harjoittelurahaa ja esiintymisestä eri palkan. Siihen aikaan olipa tilaisuus mikä tahansa siellä piti olla torvisoittokunta esiintymässä. Saimme saman palkkion kuin miehetkin. Ensimmäinen konsertti oli ollessani 12v. Se pidettiin saman oy:n lastenterhassa, joka oli nimeltään Paavola. Sitten se soittokunta loppui Kapellimestarin siirryttyä eläkkeelle. Soittajat perustivat Työväenyhdistykselle soittokunnan ja siinä me sitten soiteltiin. Monet on Vappumarssit marsittu ja Vapaata Venäjää soitettu muiden "Kapinalaulujen" kera. Vappumarssi joka on jäänyt erikoisesti mieleen tapahtui Jaalangassa. Marssi oli Työväentalon seutuvilla maantiellä metsäisellä taipaleella. Osallistujia oli kolmisenkymmentä, ei yhtään katsojaa. Marssittiin noin kilometri talolle jossa samalla porukalla pidettiin juhlallinen Työväenjuhla puheineen ja muusiikkeineen. Ei osallistujien määrä tee juhlasta juhlavaa. Aikaisemmin soittelin Barytonia ja Vetopasuunaa, joka on vieläkin tallella. 48v. vanhana Pasuuna on voisiko sana "melkeinromu" kuvata sen olotilaa, mutta en raski hävittää sitä. Olin tässä parikymmentä vuotta torveilematta, mutta taas se ilo repesi sen uutukaisen myötä. Kuulema alkaa jo soida melko lähelle siihen malliin, kuten Trumpetti soi, mutta ei kuitenkaa "ihan vielä" Ei vielä Vapaa Venäjä, mutta Puna-orvon vala jo jotenkuten kuulostaa siltä kuin sen pitääkin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Aikamoenen torvi pittää olla, jos osteloo hetken mieljohteesta ihan mitä sattuu :D

Ite oon ostanna yhen kesäpaejan tuohon tappaan. Otin siis rekistä peajan, kävelin sovituskoppiin ja sitten se paeta yllänj mänin kassalle ja sanoin, jotta lyö tämä siihen konneeseen ota tuo hintalappu poes! Muija tek työtä käskettyvä hieman huvittunneen olosena :lol:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Ukki

Olen varmasti melkoinen torvi mutta en tässä yhteydessä antaisi torvelle ja "torvelle" samaa merkitystä. Vaskipuhallinsoittimista käytetään myös yleisnimikettä torvi. Toisaalta jos käytetään samaa merkitystä, niin isoin torvi olisi silloin Tuuba ja tässä mittakaavassa isoin torvi jota olen soittanut Barytoni ja se on pienempi torvi kuin Tuuba. Taas sitten torven pituutta ajatellen Vetopasuuna on pisin torvi, kun sen pituus vaihtelee tilanteen mukaan. On myöskin pieniä torvia ja pienin jonka olen nähnyt on Es Kornetti, tämä Kornetti ei ratsasta mutta on ollut useimmiten ratsuväen mukana sen Kornetin käytössä joka ratsastaa, on myös nimike Rakuuna. Se se onkin hauska tilanne, kun saman hevosen selässä on kaksi Kornettia, tai voisikko sanoa "Torvea" Kaiken kaikkiaan Suomalaisellakin Torvilla ovat kunniakkaat ja sankarilliset perinteet, jos historian kirjoituksiin on uskominen. Sitten se tavallinen arvelu, kuinkahan moni Suomalainen tietää, että paljon parjattu ns. Kommunistien marssi "Vapaa Venäjä" on ollut Tsaarinarmeijan erään ratsuväkiosaston Kunniamarssi. Jota myös Mannerheim on asennossa hevosen selässä istuen kuunnellut. Sekä sen, että Maammelaulu on vanha Saksalainen juomalaulu, jota Carl Collaan oli kuunnellut ja laulellut Saksalaisissa oluttuvissa. Meni vähän osittain ohi aiheen, mutta olkoon tämä nyt sitä "Torveilua" vai olisiko sittenkin torveilua?
IL02

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Viimeisin ja tahan astisen elaman kallein impulssiostos on ollut vuosimallia 1954 oleva Morris Minor. Ei ollut koskaan kaynyt edes mielessa Morris Minorin hankinta, mutta kun kohdalle sattui taysin alkuperainen, ruosteeton ja hieno yksilo jolla oli ajettu alle 50000 mailia, niin ei sita kertakaikkiaan voinut olla ostamatta.. Yhtaan ei ole kaduttanut, on tullut sen kanssa jo kaytya muutamassa klubi kokoontumisessa ja hauskaa on ollut.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Ukki kirjoitti:Ei ole tainnut olla kovin paljon puhetta otsikossa mainitusta ostotapahtumasta. Uskokaa tai älkää minä suoritin sellaisen tekosen ja olen ollut tyytyväinen tekooni. Kauppaan lähtiessä ei varmasti ollut mielessä, että tälläinen tulisi ostettua. Esine kyllä kuuluu pää-asiassa lapsuuteni ja nuoruuteni harrastukseen, mutta nyt siitä tuli sitten melko äänekäs harrastus tämän Ladailun lisäksi. Mennessämme Lidl`iin ostamaan jotakin juuri siellä olevaa hyvälaatuista tuotetta ja kävellessämme käytävää hoksasin pöydällä esineen, jota en uskonut todeksi, hieraisin silmiäni ja totta se oli. Oli myytävänä Trumpetti, täh, Trumpettiko? Ei muuta kuin tutkimaan laatikkoa ja sehän se oli. Heti etsimään hintalappua, olipa halpa ja laadukkaan näköinen pakkauksen kuvassa. Ei muuta kuin soitin kärryyn ja vaimon perään. Mitä helkkaria se on ostanu tuommosessa laatikossa ja paljoko maksaa? Kun selitin ostosaikeeni, vaimo totesi aikalailla yksitoikkoisella äänellä, "se taitaa olla ainut mikä enää puuttuu" Rupesin kehumaan miten laadukas ja halpa soitin on ja kokeillaan kuka lapsenlapsista olisi kiinnostunut sillä soittamaan. Tiesin melkein 100% varmuudella, että ei kukaan ja se jää itselleni, kuten niin sitten kävikin. Nyt olen sitten soitellut trumpettia ja ilahduttanut vaimoa, vieraita ja naapureita komea-äänisellä Trumpettimusiikilla. Ilmeet ovat olleet ilkikurisen huvittuneita, varmaankin soitostani, mutta suorastaan muuttunut nauruksi, kun vaimo on kertonut Trumpetin hankinnasta. Sellainen oli suorittamani Impulssiostos.

Etkö toivottele tervehdyksiä? No ei se mitään. Itse olen Lidlistä ostanut laadukkaiden lihapullien (se kilon paketti) lisäksi ostanut huuliharpun. Niin ja munniharpunkin omistan.
Ukki

Voi ne näkyvät unohtuneen. Anteeksi pyyntö tulee tässä:" Suokaatten anteeksi tämä moka, mutta puolustuksekseni esitän, että silmien, sormien ja ajatusten yhtäaikainen toiminta on jonkun verran hiipunut ja siitä tämä huomaamattomuus" Naisethan ne sanovat miehen pystyvän tekemään vain yhtä hommaa kerrallaan. Naisilta kieletty lause:" Mahtoikohan tuo unohdus noudatella sitä yhden homman kaavaa" Myös naisten luettavissa eteen päin. Naissukupuolen edustajat pystyvät tekemään monta erilaista toimenpidettä yhtä aikaa. Aloitanpa luettelon: Kävelemään ja puhumaan puhelimeen, leipomaan ja heiluttamaan lastenvaunuja, kutomaan ja katsomaan telkkaria. Jatkakaa vaikka eri otsikon alla huumori osastolla.
Vastaa Viestiin