Vanhan turboraadon elvytystä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt kun seuraavat ratapäivät on taas hieman lähempänä kotiseutua niin rupesin rakentamaan vanhusta ajokuntoon.

Vanha turpo oli rikki ja hyllystä ei nyt oikein sopivaa vaihtoehtoa löytyny, joten hieman suurehkon joutui asentamaan.

Kuva

Kuva

No eihän se oikein häävisti vakio nokan kanssa toiminu, mutta lähtorajoittimella 6500rpm kierroksilla paukutellessa nosti jo liki 1bar ahtoja.
Kunhan saan jyrkemmän nokan hommattua että saa vetävän kierrosalueen ylemmäs niin tuo voi jopa toimia ajettavalla tapaa.

Vielä puttuu pakoputki konepelti ahtoputkisto ja coolerikin pitänee vaihtaa suurempi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
pressa
Viestit: 10487
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja pressa »

kannattaa sitten hommata ruuvikiinitteinen lohkolämmitin, ei sitä viitsi koko päivää etsiä radan varresta.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Hyvä vitsi. :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
pressa
Viestit: 10487
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyse ei ole vitsistä, jurvassa useita kertoja lohkolämmitintä etsittiin ja jopa löydettiin. Menee paljon ajoaikaa hukkaan jos taas sama toistuu.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja START »

hienolta näyttää
onkos se kori ihan toivoton? siis ruosteiltaan? kyllä tommonen olis upee liikenteessäkin (niin ruma että on jo melkeinpä kaunis)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Niin, ja eihän ulkonäöllä niin väliä, jos auto kulkee 8)

Olikos tässä muuten mikä alusta? muistelisin että iskarit ja jouset ois jotain muuta kuin vakiota?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

bilsteinin valmistamat iskarit joka nurkassa edessä w123 300d mersun jouset joista noin puolet pätkäisty pois takana vakiot.

Joo lohkolämmitin karkas viimeksi 2 kertaa jurvassa 5metrin tarkuudella samassa kohtaa rataa, kolmatta kertaa en radalle enää menny. Ilmeiseseti lohko joustaa sen verran että lyötävä lämmitin löystyy ja kovilla kierroksilla vesipumppukin tekee enemmän paineta. Eikä pysymistä auta sekään että jäähdyttimen korkki on rikoitettu pitämään lähes 2bar painetta, jotta kiehumista ei tapahtuisi vaika lämpömittari on tapissa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Hieno homma, että Turbiini on päättänyt laittaa tän kuntoon 8)
Miten tuo kansi virtaa tai saako sitä virtaamaan vielä paremmin...
Onko kanget heikoin lenkki lohkolämmittimen jälkeen :shock:

Turbo taitaa olla joku iso Schwitzer vai onko??
Viimeksi muokannut Mäntä, 2.5.2008 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hienoa että tämä nähdään vielä elossa. Turbon koko ei ainakaan pitäisi olla ahdistava tekijä... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

nyt näyttää fööni ainaskin hyvältä!!!! riittävästi ennakkoo ja jyrkkää nokkaa niin eiköhän tuo saada henkiin :lol: omaakin koslaa tekis mieli laittaa mutta kun ei oo rahaa eikä aikaa... Eukko/ työt vie kaiken harrastus ajan ja rahan:? (kumpi vie kumman??, kun tietäs??) Ruuttaa ja takajarruja vailla olis meikäläisen ikuisuus prokkis... Niin lähellä mutta niin kaukana :oops:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Nyt vaan pappakin laittamaan tästä innostuneena omaakin koslaa kasaan, niin nähdään radalla hienoja ja nimenomaan tahokkaita pelejä! Noh, jospa itekki siirtyisin puheista talliin rakentamaan ommaa rojektia :lol:

Noh, kerroppas kommentia ja pidä päiväkirjaa tästäkin, niin kansa tykkää 8)
onte

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja onte »

mikä turbo toi on?
Mikko K

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Näyttäs joltain kkk:lta. Vai olenko väärässä. Eihän turbiinilla sattuisi olemaan tiedossa tuommosta kohtuu hintaista ruiskun imusarjaa, tarviisin omaan jäärata projektiin samanlaisen kun sinun ladassa. Minkälaista nokkaa ajattelit kokeilla tuossa koneessa, arvoiltaan siis?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Joo KKK 4LGZ on ahdin 63 ahto ja 87 pakosiivellä. Ei ole yhtään ylimääräisiä 4pisteruutan sarjoja. Nokan asteista ei ole vielä tietoa, mutta toden näköisesti varsin paljon niitä tulee olemaan. Jos jollain sattuis joku katukäyttöön vaparikoneellakin liian jykkä nokka olemaan niin saa tajota, vaihdossa voin antaa vakion 1200 koneen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

mittenkäs tämä on nyt lähteny etenemään?
Vastaa Viestiin