Sivu 1/2

Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 1.5.2008 22:14
Kirjoittaja Turbiini
Nyt kun seuraavat ratapäivät on taas hieman lähempänä kotiseutua niin rupesin rakentamaan vanhusta ajokuntoon.

Vanha turpo oli rikki ja hyllystä ei nyt oikein sopivaa vaihtoehtoa löytyny, joten hieman suurehkon joutui asentamaan.

Kuva

Kuva

No eihän se oikein häävisti vakio nokan kanssa toiminu, mutta lähtorajoittimella 6500rpm kierroksilla paukutellessa nosti jo liki 1bar ahtoja.
Kunhan saan jyrkemmän nokan hommattua että saa vetävän kierrosalueen ylemmäs niin tuo voi jopa toimia ajettavalla tapaa.

Vielä puttuu pakoputki konepelti ahtoputkisto ja coolerikin pitänee vaihtaa suurempi.

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 1.5.2008 22:58
Kirjoittaja pressa
kannattaa sitten hommata ruuvikiinitteinen lohkolämmitin, ei sitä viitsi koko päivää etsiä radan varresta.

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 1.5.2008 23:06
Kirjoittaja larssi21074
Hyvä vitsi. :lol:

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 8:08
Kirjoittaja pressa
kyse ei ole vitsistä, jurvassa useita kertoja lohkolämmitintä etsittiin ja jopa löydettiin. Menee paljon ajoaikaa hukkaan jos taas sama toistuu.

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 9:18
Kirjoittaja START
hienolta näyttää
onkos se kori ihan toivoton? siis ruosteiltaan? kyllä tommonen olis upee liikenteessäkin (niin ruma että on jo melkeinpä kaunis)

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 11:34
Kirjoittaja IlkkaHe
Niin, ja eihän ulkonäöllä niin väliä, jos auto kulkee 8)

Olikos tässä muuten mikä alusta? muistelisin että iskarit ja jouset ois jotain muuta kuin vakiota?

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 16:48
Kirjoittaja Turbiini
bilsteinin valmistamat iskarit joka nurkassa edessä w123 300d mersun jouset joista noin puolet pätkäisty pois takana vakiot.

Joo lohkolämmitin karkas viimeksi 2 kertaa jurvassa 5metrin tarkuudella samassa kohtaa rataa, kolmatta kertaa en radalle enää menny. Ilmeiseseti lohko joustaa sen verran että lyötävä lämmitin löystyy ja kovilla kierroksilla vesipumppukin tekee enemmän paineta. Eikä pysymistä auta sekään että jäähdyttimen korkki on rikoitettu pitämään lähes 2bar painetta, jotta kiehumista ei tapahtuisi vaika lämpömittari on tapissa.

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 20:09
Kirjoittaja Mäntä
Hieno homma, että Turbiini on päättänyt laittaa tän kuntoon 8)
Miten tuo kansi virtaa tai saako sitä virtaamaan vielä paremmin...
Onko kanget heikoin lenkki lohkolämmittimen jälkeen :shock:

Turbo taitaa olla joku iso Schwitzer vai onko??

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 20:49
Kirjoittaja Jokari
Hienoa että tämä nähdään vielä elossa. Turbon koko ei ainakaan pitäisi olla ahdistava tekijä... :lol:

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 2.5.2008 21:36
Kirjoittaja pappa- igor
nyt näyttää fööni ainaskin hyvältä!!!! riittävästi ennakkoo ja jyrkkää nokkaa niin eiköhän tuo saada henkiin :lol: omaakin koslaa tekis mieli laittaa mutta kun ei oo rahaa eikä aikaa... Eukko/ työt vie kaiken harrastus ajan ja rahan:? (kumpi vie kumman??, kun tietäs??) Ruuttaa ja takajarruja vailla olis meikäläisen ikuisuus prokkis... Niin lähellä mutta niin kaukana :oops:

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 4.5.2008 3:27
Kirjoittaja IlkkaHe
Nyt vaan pappakin laittamaan tästä innostuneena omaakin koslaa kasaan, niin nähdään radalla hienoja ja nimenomaan tahokkaita pelejä! Noh, jospa itekki siirtyisin puheista talliin rakentamaan ommaa rojektia :lol:

Noh, kerroppas kommentia ja pidä päiväkirjaa tästäkin, niin kansa tykkää 8)

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 4.5.2008 13:10
Kirjoittaja onte
mikä turbo toi on?

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 4.5.2008 13:19
Kirjoittaja Mikko K
Näyttäs joltain kkk:lta. Vai olenko väärässä. Eihän turbiinilla sattuisi olemaan tiedossa tuommosta kohtuu hintaista ruiskun imusarjaa, tarviisin omaan jäärata projektiin samanlaisen kun sinun ladassa. Minkälaista nokkaa ajattelit kokeilla tuossa koneessa, arvoiltaan siis?

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 4.5.2008 20:23
Kirjoittaja Turbiini
Joo KKK 4LGZ on ahdin 63 ahto ja 87 pakosiivellä. Ei ole yhtään ylimääräisiä 4pisteruutan sarjoja. Nokan asteista ei ole vielä tietoa, mutta toden näköisesti varsin paljon niitä tulee olemaan. Jos jollain sattuis joku katukäyttöön vaparikoneellakin liian jykkä nokka olemaan niin saa tajota, vaihdossa voin antaa vakion 1200 koneen.

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Lähetetty: 10.7.2008 7:48
Kirjoittaja IlkkaHe
mittenkäs tämä on nyt lähteny etenemään?