Sivu 1/2
					
				Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 1.5.2008 22:14
				Kirjoittaja Turbiini
				Nyt kun seuraavat ratapäivät on taas hieman lähempänä kotiseutua niin rupesin rakentamaan vanhusta ajokuntoon.
Vanha turpo oli rikki ja hyllystä ei nyt oikein sopivaa vaihtoehtoa löytyny, joten hieman suurehkon joutui asentamaan.
No eihän se oikein häävisti vakio nokan kanssa toiminu, mutta lähtorajoittimella 6500rpm kierroksilla paukutellessa nosti jo liki 1bar ahtoja.
Kunhan saan jyrkemmän nokan hommattua että saa vetävän kierrosalueen ylemmäs niin tuo voi jopa toimia ajettavalla tapaa.
Vielä puttuu pakoputki konepelti ahtoputkisto ja coolerikin pitänee vaihtaa suurempi.
 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 1.5.2008 22:58
				Kirjoittaja pressa
				kannattaa sitten hommata ruuvikiinitteinen lohkolämmitin, ei sitä viitsi koko päivää etsiä radan varresta.
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 1.5.2008 23:06
				Kirjoittaja larssi21074
				Hyvä vitsi.  

 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 8:08
				Kirjoittaja pressa
				kyse ei ole vitsistä, jurvassa useita kertoja lohkolämmitintä etsittiin ja jopa löydettiin. Menee paljon ajoaikaa hukkaan jos taas sama toistuu.
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 9:18
				Kirjoittaja START
				hienolta näyttää
onkos se kori ihan toivoton? siis ruosteiltaan? kyllä tommonen olis upee liikenteessäkin (niin ruma että on jo melkeinpä kaunis)
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 11:34
				Kirjoittaja IlkkaHe
				Niin, ja eihän ulkonäöllä niin väliä, jos auto kulkee  
 
Olikos tässä muuten mikä alusta? muistelisin että iskarit ja jouset ois jotain muuta kuin vakiota?
 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 16:48
				Kirjoittaja Turbiini
				bilsteinin valmistamat iskarit joka nurkassa edessä w123 300d mersun jouset joista noin puolet pätkäisty pois takana vakiot.
Joo lohkolämmitin karkas viimeksi 2 kertaa jurvassa 5metrin tarkuudella samassa kohtaa rataa, kolmatta kertaa en radalle enää menny. Ilmeiseseti lohko joustaa sen verran että lyötävä lämmitin löystyy ja kovilla kierroksilla vesipumppukin tekee enemmän paineta. Eikä pysymistä auta sekään että  jäähdyttimen korkki on rikoitettu pitämään lähes 2bar painetta, jotta kiehumista ei tapahtuisi vaika lämpömittari on tapissa.
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 20:09
				Kirjoittaja Mäntä
				Hieno homma, että Turbiini on päättänyt laittaa tän kuntoon 
 
Miten tuo kansi virtaa tai saako sitä virtaamaan vielä paremmin...
Onko kanget heikoin lenkki lohkolämmittimen jälkeen 
Turbo taitaa olla joku iso Schwitzer vai onko??
 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 20:49
				Kirjoittaja Jokari
				Hienoa että tämä nähdään vielä elossa. Turbon koko ei ainakaan pitäisi olla ahdistava tekijä... 

 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 2.5.2008 21:36
				Kirjoittaja pappa- igor
				nyt näyttää fööni ainaskin hyvältä!!!! riittävästi ennakkoo ja jyrkkää nokkaa niin eiköhän tuo saada henkiin 

 omaakin koslaa tekis mieli laittaa mutta kun ei oo rahaa eikä aikaa... Eukko/ työt vie kaiken harrastus ajan ja rahan:? (kumpi vie kumman??, kun tietäs??) Ruuttaa ja takajarruja vailla olis meikäläisen ikuisuus prokkis... Niin lähellä mutta niin kaukana 

 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 4.5.2008 3:27
				Kirjoittaja IlkkaHe
				Nyt vaan pappakin laittamaan tästä innostuneena omaakin koslaa kasaan, niin nähdään radalla hienoja ja nimenomaan tahokkaita pelejä! Noh, jospa itekki siirtyisin puheista talliin rakentamaan ommaa rojektia  
 
Noh, kerroppas kommentia ja pidä päiväkirjaa tästäkin, niin kansa tykkää  

 
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 4.5.2008 13:10
				Kirjoittaja onte
				mikä turbo toi on?
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 4.5.2008 13:19
				Kirjoittaja Mikko K
				Näyttäs joltain kkk:lta. Vai olenko väärässä. Eihän turbiinilla sattuisi olemaan tiedossa tuommosta kohtuu hintaista ruiskun imusarjaa, tarviisin omaan jäärata projektiin samanlaisen kun sinun ladassa. Minkälaista nokkaa ajattelit kokeilla tuossa koneessa, arvoiltaan siis?
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 4.5.2008 20:23
				Kirjoittaja Turbiini
				Joo KKK 4LGZ on ahdin 63 ahto ja 87 pakosiivellä. Ei ole yhtään ylimääräisiä 4pisteruutan sarjoja. Nokan asteista ei ole vielä tietoa, mutta toden näköisesti varsin paljon niitä tulee olemaan. Jos jollain sattuis joku katukäyttöön vaparikoneellakin liian jykkä nokka olemaan niin saa tajota, vaihdossa voin antaa vakion 1200 koneen.
			 
			
					
				Re: Vanhan turboraadon elvytystä
				Lähetetty: 10.7.2008 7:48
				Kirjoittaja IlkkaHe
				mittenkäs tämä on nyt lähteny etenemään?