Leyland Princess vm. 75-81
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Hienon näköinen auto vanhalla tekniikalla. Taannoin joku kyseli auton arvon noususta. Tuollaisen jos saa, kannattaa siitä pitää kiinni. Parinkymmenen vuoden kuluttua noita ei enää ihan häiriöksi asti teillä liiku.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Leyland Princess vm. 75-81
turhaan aliarvostettu auto niin kuin muutkin brittiläiset kansanautot(pois lukien mini).itse tykkään kyseisestä autosta.ajokuntoisena ei varmaan ole säilynyt montaa yksilöä.
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Ei taida liikkua nytkään.Pavlovits kirjoitti:Parinkymmenen vuoden kuluttua noita ei enää ihan häiriöksi asti teillä liiku.
Faijalla oli joskus Princess, tuli vaihdossa Lancia Betaan. Kauhea auto ja oli vaikea päästä siitä eroon.
Ikävä ei autoa tullut, mutta toki jokaisella autolla on arvonsa ja Princess on kyllä ihan vaalittava kohde, ei niitä koskaan ole liikaa Suomessa ollut.
Voi olla, että näin 90-luvun lopulla saman auton romuttamolla Korsossa. Siellä yhden tarhan takanurkalla sellainen kökötti kasassa päällimmäisenä. Oli silloin vielä ihan ehjän oloinen auto.
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Ei ole tullut kyllä bongattua pitkiin aikoihin - ihan nätin näköinen peli. Morris Marinaa ja Austin Allegroakaan ei ole pahemmin enää näkynyt -aikoinaan aika suosittujakin Suomessa. Sen verran uudempaa kalustoa, ettei niitä näy "Sydämen asialla" -sarjassakaan. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Ruma auto takaapäin ja erittäin epäluotettava. Osia hankala saada silloin aikoinaan, nyt varmaan vieläkin hankalampi. Siinätaisi olla joku omituinen jousitus-systeemi, joka ei toiminut koskaan. Vastaavanlaisen auton saa kun ostaa Citikka BX:n.
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Aika paljon osia näkyy ihme kyllä olevan Princessiin vielä Motonetissä.
Pakoputkeakaan ei kuitenkaan enää löydy. 
Jousitussysteemi näkyy olleen "hydrolastic" - eli sama mikä oli mm. Mineissäkin käytössä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydragas#Later_History


Jousitussysteemi näkyy olleen "hydrolastic" - eli sama mikä oli mm. Mineissäkin käytössä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydragas#Later_History
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Muutama kuukausi sitten ihmettelin myynnissa ollutta Leyland Princessia jolla oli ajettu n. 80tkm ja koriltaan oli ihan 100% ruosteeton, mistaan korin saumoista, even alareunista tai mistaan muultakaan en loytanyt edes ruosteen alkua ja maalipintakin oli ihan ehja ja alkuperainen.. Omistajaksi olisi paassyt n. 500 eurolla. Etupaan jousitus makasi ihan pohjassa, takapaassa muistaakseni oli jotain joustoa havaittavissa. En viitsinyt ostaa kun ajattelin ettei siihen saa kumminkaan mistaan osia eika kukaan kumminkaan osaa eika halua tuota jousitusta ruveta korjaamaan. Olisi kylla ollut hieno leyland princess jollekin kuka semmoisesta tykkaa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Hämeenlinnassa olen muutamaan kertaan nähnyt liikenteessä tuollaisen auton, 70-80 lukujen brittiautot on aika harvinaisia kaikki, varmasti moni nuorempi ei ole edes ikinä kuullut tälläisestä autosta. Mielestäni aika eksoottisen näköinen peli.

Re: Leyland Princess vm. 75-81

Just tuollainen oli se meillä aikanaan ollut.
Maailmanlopun vehkeeksi sitä kutsuttiin...
Tuossa kuva toisesta harvinaisuudesta. Kukas tunnistaa.
Re: Leyland Princess vm. 75-81
MG 1300?audiq kirjoitti:Tuossa kuva toisesta harvinaisuudesta. Kukas tunnistaa.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Re: Leyland Princess vm. 75-81
jep.eli parempi versio morris 1100:sta.kyllä noihin britti autoihin osia saa,jos ei muuten löydy niin englannista tai australiasta tilaamaan.brittiautoihin saa vielä hyvin osia kun vertaa vaikka 60-70luvun japseihin.esim mitsubishi,mazdat ja isuzut.toyotaan ja datsuniin löytyy vielä kohtalaisesti osia.aon kirjoitti:MG 1300?audiq kirjoitti:Tuossa kuva toisesta harvinaisuudesta. Kukas tunnistaa.
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Juu, kyllä se MG 1300 tai 1100 on. Minulle sanottiin, että ne erottaa helpoimmin vanteista ja sivukuvassa siinä näkyy edessä olevan 1100:n ja takana 1300:n vanteet, että itse en ainakaan tiedä tarkalleen, kumpi se sitten oikeasti oli.aon kirjoitti: MG 1300?
Eipä ole MG:täkään tullut liiemmin vastaan. Nettiautossa oli myynnissä yksi 1100 ja ilmoituksessa sanottiin, että olisi vain kaksi sellaista Suomessa.
Hiekkalaatikolla kun ollaan, niin kesties pieni OT on sallittua. Jatketaan kuva-arvoituksia. Tunnistatteko klassikon?
Re: Leyland Princess vm. 75-81
Ekaks tuli mieleen etta toi vois olla Hino Contessa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09