Vinkkejä Pappiksen ostoon

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Vinkkejä Pappiksen ostoon

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Mitäs kannattaisi katsoa, kun on tarkoitus ostaa lähiaikoina
ns. "Pappa-Lada" ( 1200, 1300, 1200L ). Onko niillä jotakin erityistä heikkoa kohtaa, joka olisi hyvä huomioida?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

korin kunto alkaa noin vanhoissa olee se ratkaisevin, kaikki muu on helposti korjattavissa ja jos auto vaan on liikkuva ja käyvä niin ei siinä mitään hätää jos ei pahoja ruostevaurioita.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Joku tossa puheli, että moottori olisi arka paikka. Tuntuu typerältä, koska itselläni ei ole ollut Ladassani mitään murheita. Hyvä ettei mitään tyyppi vikoja esiinny ( jos ei ruostetta lasketa ).
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jes

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

varsinkin 1200 kone on kai hyvinkin kestävä eikä isommat sen huonompia toi 1300 malli saattaa olla enemmän kovia kokenut, kun siinä on samat välitykset ku 1200, sellasilla ajetaan varmaan paljon kovilla kierroksilla, vaik onko se sitten huono?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jos niikseen tulee, niin koko p-keleen Lada on arkaa paikkaa :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Niin-n eihän Ladassa ole vikoja. Olen sitä tässä viimeiset kolme vuotta yrittänyt tolkuttaa kavereille.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos vain kori on ok, niin lopun voi rakentaa. Mikään ei ole niin ikävää kuin peltityöt. Jos nyt ovissa tai muissa vaihdettavissa on ruostetta niin helppo vaihtaa uusiin.

Helmat ja etenkin tunkin korvakon kohdat ovat arkoja.

No kaiken muun voi korjata.
Lada rules
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

varsinkin 1200 kone on kai hyvinkin kestävä eikä isommat sen huonompia toi 1300 malli saattaa olla enemmän kovia kokenut, kun siinä on samat välitykset ku 1200, sellasilla ajetaan varmaan paljon kovilla kierroksilla, vaik onko se sitten huono?
Kestävä on tosiaankin 1200 kone... En oo rikki saanu vaikka on välillä aika rajuakin kaasun ja kytkyttimen yhteis käyttöä... Ja noiden kierrosten suhteen niin ainahan se ois parempi jos vois pienemmillä kierroksia ajaa isommilla nopeuksilla... Ei ehkä hyvä vertaus mutta onhan se piikki pyörissäkin (kevareissa) tuo ongelma että ku pitää vinguttaa niin ne ei kestä kovin kauaa.. Autoon verrattuna kuitenkin moottoripyörissä on tietenkin melkein kaksinkertaset kierrokset.. Eli ei kait se nyt kuitenkaan mikään merkittävä tekijä oo tuo kierrokset autossa kuhan ei jatkuvasti huudattele kierrokset tapissa... :D Onkohan tää nyt jo tarpeeksi sekavaa...
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Tässä kerhon sivuilta löytyvä opas:
http://www.ladakerho.net/docs/info/muut/kokemus.htm#010
Vastaa Viestiin