Sivu 1/1

Vinkkejä Pappiksen ostoon

Lähetetty: 18.4.2004 22:12
Kirjoittaja nivailija
Mitäs kannattaisi katsoa, kun on tarkoitus ostaa lähiaikoina
ns. "Pappa-Lada" ( 1200, 1300, 1200L ). Onko niillä jotakin erityistä heikkoa kohtaa, joka olisi hyvä huomioida?

hmm

Lähetetty: 18.4.2004 22:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
korin kunto alkaa noin vanhoissa olee se ratkaisevin, kaikki muu on helposti korjattavissa ja jos auto vaan on liikkuva ja käyvä niin ei siinä mitään hätää jos ei pahoja ruostevaurioita.

Lähetetty: 18.4.2004 22:18
Kirjoittaja nivailija
Joku tossa puheli, että moottori olisi arka paikka. Tuntuu typerältä, koska itselläni ei ole ollut Ladassani mitään murheita. Hyvä ettei mitään tyyppi vikoja esiinny ( jos ei ruostetta lasketa ).

jes

Lähetetty: 18.4.2004 22:28
Kirjoittaja Lada-Jussi
varsinkin 1200 kone on kai hyvinkin kestävä eikä isommat sen huonompia toi 1300 malli saattaa olla enemmän kovia kokenut, kun siinä on samat välitykset ku 1200, sellasilla ajetaan varmaan paljon kovilla kierroksilla, vaik onko se sitten huono?

Lähetetty: 18.4.2004 22:31
Kirjoittaja Vanja-eno
Jos niikseen tulee, niin koko p-keleen Lada on arkaa paikkaa :lol:

Lähetetty: 18.4.2004 22:35
Kirjoittaja nivailija
Niin-n eihän Ladassa ole vikoja. Olen sitä tässä viimeiset kolme vuotta yrittänyt tolkuttaa kavereille.

Lähetetty: 18.4.2004 22:40
Kirjoittaja RTJN65
Jos vain kori on ok, niin lopun voi rakentaa. Mikään ei ole niin ikävää kuin peltityöt. Jos nyt ovissa tai muissa vaihdettavissa on ruostetta niin helppo vaihtaa uusiin.

Helmat ja etenkin tunkin korvakon kohdat ovat arkoja.

No kaiken muun voi korjata.

Lähetetty: 18.4.2004 22:46
Kirjoittaja jta
varsinkin 1200 kone on kai hyvinkin kestävä eikä isommat sen huonompia toi 1300 malli saattaa olla enemmän kovia kokenut, kun siinä on samat välitykset ku 1200, sellasilla ajetaan varmaan paljon kovilla kierroksilla, vaik onko se sitten huono?
Kestävä on tosiaankin 1200 kone... En oo rikki saanu vaikka on välillä aika rajuakin kaasun ja kytkyttimen yhteis käyttöä... Ja noiden kierrosten suhteen niin ainahan se ois parempi jos vois pienemmillä kierroksia ajaa isommilla nopeuksilla... Ei ehkä hyvä vertaus mutta onhan se piikki pyörissäkin (kevareissa) tuo ongelma että ku pitää vinguttaa niin ne ei kestä kovin kauaa.. Autoon verrattuna kuitenkin moottoripyörissä on tietenkin melkein kaksinkertaset kierrokset.. Eli ei kait se nyt kuitenkaan mikään merkittävä tekijä oo tuo kierrokset autossa kuhan ei jatkuvasti huudattele kierrokset tapissa... :D Onkohan tää nyt jo tarpeeksi sekavaa...

Lähetetty: 19.4.2004 13:26
Kirjoittaja Boris
Tässä kerhon sivuilta löytyvä opas:
http://www.ladakerho.net/docs/info/muut/kokemus.htm#010