Sivu 1/2
Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 8:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
Suomalaiset rekat venäläisiä huonommassa kunnossa:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=12582
Vai onko tämäkin taas vain yhden ihmisen(tutkija/toimittaja) mielipide
,_,/ukka
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 8:52
Kirjoittaja Nonnis
No kyllä venäläisten autot nykyään melkoisen hyviä on, siis ainakin Suomeen ajavat. Toki ulkomaankalusto on paremmassa kunnossa kuin kotimaassa. Sama pätee suomalaisiin. On eri asia lähteä Eurooppaan kuin suhata pitkin Tamperetta. Jos Tampereella vanha katiska laukee, apu on lähempänä.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 10:10
Kirjoittaja aropupu
Suurin ylikuorma oli peräti kymmenen tonnia.
Tuo ei ainakaan enää ole "vahinko", aika hurja piittaamattomuus jo..
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 12:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
Eikös venäjällä kaikki autokalusto ala olee "parempaa" kuin suomessa, näin myös rekat, täytyy vielä huomioida, että imagosyistä niillä kaikista parhailla Kamaz:eilla ei juuri suomeen tulla, kun täällä on tota ryssävihaa niin paljon, että se katottaisiin provosoinniksi, siksi ajetaan vähän jo kuluneilla käytetyillä länsirekoilla. Jos suomessa oltaisiin vähän suvaitsevaisempia niin liikenteessä voitaisiin ihailla komeita ja turvallisia Kamaz-rekkoja.
Hämmästyin yksi päivä Hämeenlinnassa, kun venäjän kilvissä oleva MAN veti suomikilpistä perävaunua, yleensä kun näkee suomiveturien perässä vaikka mitä hollantilaisia tms. kärryjä. Kai se oli turvallisempaa vetää venäläisittäin.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 14:29
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Tuollainen Suomi-Venäjä yhdistelmä on kyllä aika harvinainen liikenteessä, joskin viime aikoina olen niitä havainnut tien päällä enenevissä määrin.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 14:58
Kirjoittaja aropupu
Lada-Jussi kirjoitti:siksi ajetaan vähän jo kuluneilla käytetyillä länsirekoilla. Jos suomessa oltaisiin vähän suvaitsevaisempia niin liikenteessä voitaisiin ihailla komeita ja turvallisia Kamaz-rekkoja.
Aika paljon näkee bräniköitä Volvojakin liikenteessä rajan takaa,ja muitakin..
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 17:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada-Jussi kirjoitti:Eikös venäjällä kaikki autokalusto ala olee "parempaa" kuin suomessa, näin myös rekat, täytyy vielä huomioida, että imagosyistä niillä kaikista parhailla Kamaz:eilla ei juuri suomeen tulla, kun täällä on tota ryssävihaa niin paljon, että se katottaisiin provosoinniksi, siksi ajetaan vähän jo kuluneilla käytetyillä länsirekoilla. Jos suomessa oltaisiin vähän suvaitsevaisempia niin liikenteessä voitaisiin ihailla komeita ja turvallisia Kamaz-rekkoja.
Hämmästyin yksi päivä Hämeenlinnassa, kun venäjän kilvissä oleva MAN veti suomikilpistä perävaunua, yleensä kun näkee suomiveturien perässä vaikka mitä hollantilaisia tms. kärryjä. Kai se oli turvallisempaa vetää venäläisittäin.
Vielä muistan parikymmentä vuotta sitten liikenteessä olevia Kamaz rekkoja.Eräässäkin takaosan katkenneet takajouset oli korvattu ratapölkyillä,pitkä takateli kulki monta kymmentä senttiä kierossa (taka-akseli kierossa alustaansa nähden).Takapyörärät vipotti useita senttejä.Täkapyöristä kuului Whop,Whop,Whop,Whop.....Pienikin ylämäki sai sen hyytymään ja sankka sauhu peitti takanäkyvyyden

.On tosiaan hyvä että tällaiset pommit on hävinneet Suomen teiltä.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 17:49
Kirjoittaja jeesma
Nonnis kirjoitti:No kyllä venäläisten autot nykyään melkoisen hyviä on, siis ainakin Suomeen ajavat. Toki ulkomaankalusto on paremmassa kunnossa kuin kotimaassa. Sama pätee suomalaisiin. On eri asia lähteä Eurooppaan kuin suhata pitkin Tamperetta. Jos Tampereella vanha katiska laukee, apu on lähempänä.
Kävin minäkin tänään katsastamattomalla Sisulla pikku-akan kanssa Vesilahdessa. Täysin kunnossa oleva vehje omistaja ei ole viitsinyt katsastaa.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 19:40
Kirjoittaja liero
aron pojat ovat joutuneet hieman panostamaan tuohon kuntopuoleen kun niitä on alettu ratsata, ja se on hyvä , vielä joku vuosi sitten näkyi kyllä aika hylkyjä tiellä naapurin kilvissä, nyt näyttää suurin osa jo ihan autolta.
ei silti, kyllä ne piittaamattomat suomalaisetkin varmasti ajaa kohtuu ruopioilla.
raskaassa ajossa oleva rekka vaatii aika paljon säänöllistä huoltoa pysyäkseen luotettavassa ja hyvässä kunnossa , on kuluneiden osien vaihtoa , määräaikaisia huoltoja ,rasvauksia ja ennenkaikkea kuljettajan jatkuvaa tarkkailua ajoneuvon kunnosta ja sen mukanaan tuovia remontteja.
itse alaa kohtuullisen lähellä seuraavana totean jotta, suomalainen yrittäjä on vastuuntuntoinen kalustonsa suhteen , paskana tienposkessa makaava tahi kilpikonnan (poliisi) kohdannut ajoneuvo ei tuo taaloja tilille .
sensijaan tuo dieselin hinnan nousu tekee kyllä isoa kipeää monen autoilijan tilipussille
t:liero paperikone asentaja / viikonloppu asentaja puutavara yhdistelmän tarvitsemissa toimissa...
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 19:50
Kirjoittaja liero
ai niin koska viestiä EI VOI MUOKATA lisättäköön uuteen viestiin etten vastannut äänestykseen, koska jokaisen siinä mukana olevan vaihtoehdon autoilioista löytyy tunnollisia ja piittaamattomia, ja kun en tiedä kenellä on eniten tunnollisia niin oloon äänestämäti.
kirjoitelen tässä-asiassa vaan sen pohjalta mitä tiedän .
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 20:04
Kirjoittaja liero
ai niin koska viestiä EI VOI MUOKATA lisättäköön uuteen viestiin että , venäjällä on tarve toimivalle rahtiliikenteelle, sielä on myos rahaa liikkellä ja sinne myydään kovalla tahdilla uusia kuorma-autoja niin suomesta, ruotsista, saksasta kuin muualtakin , ennen pitkää varmasti on naapurin kuorma-autot tuoreempia kuin täälä , ainakin tääläpäin näkyvät venäläisrekat vrt. täkäkäinen kotimaanliikenne.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 13.6.2008 20:17
Kirjoittaja robson
mun kämpän lähellä on päivittäin noita ulkomaalaisia rekkoja parkissa.unkarilaisilla on ehdottomasti parhaat rekat,varmaan kaikki on n.1-5vuotta vanhoja.venäläisillä on kohtalaisia rekkoja,mutta ei ole kuin pari vuotta aikaa kun siitä tehtaan pihasta lähti viiden kamazin letka kohti venäjää.oli kyllä sen näköisiä vehkeitä että en ihmettele jos matka loppui jo ennen tamperetta.

Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 14.6.2008 12:15
Kirjoittaja Yogi
Ajattelinpas pistää rahtipuljun pystyyn ja tuon siihen uuden kaluston venäjältä. Robson voi tulla kuskiksi. Me ei mihinkään kaanioihin kosketa! 90-luvun alussa veimme avustuskuormaa kirkon takapihalle, oli lähtemässä Venäjälle. Leluja ym.juttuja lastenkoteihin. Ihmettelein ääneen, että miksi kuorma-auton hytin edessä lukee KAMA3 eli kama-kolme. Isä sitten sanoi, että se on "Kamaz". Siitä se itäautointo taisi lähteä, nyt mulla on samanlainen pienoismallikin! Kyseessä ei ollut sellainen pitkä malli, vaan lyhyt pressulavallinen malli.
Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 14.6.2008 19:12
Kirjoittaja Nonnis
Mäkin voin tulla ajaan, olettaen, että maksat tes:n mukaan plus p*skan kaluston lisän päälle

Re: Rekkojen kunto
Lähetetty: 14.6.2008 19:43
Kirjoittaja robson