Niin siisnä kävi että 3 vuotinen palvelija ja luotettu merkki vaihtui lopulta toiseen.
Eli Ford Mondeo STW vm2005 1,8 110hp vaihdettiin Opel Astra TwinTop Cosmo 1,8 Autom, Sport 140 hp.
Ensikokemukset: Lähtee kuin hauki rannasta, voi kruisailla katto alhalla (cabrio näes).
Kyllähän minua varoiteltiin: Oppelin veljesten olisi pitänyt pysyä opelukonebisneksessä kuten isänsä. Miksi Oppeleita valmistetaan: Ettei Ford kuskit tuntisi itseään kaikkein huonommiksi.
Kommentoida saa oliko tuossa vaihdossa yhtään järkeä?? .
Makuasioitahan nämä autojutut pitkälti on, oma mielipiteeni on että ei tuo vaihto ehkä huonompaan ollut jos ei nyt parempaankaan. Molempi pahempi noista vaihtoehdoista.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Noh, opel on niitä ainoita autoja joita en koskaan itelleni huolis, ja oon sentäs vapaaehtoisesti ajellut ladalla ja fordilla täyspäiväisesti Tän vuosituhannen ooppeleista ei tosin kokemuksia ole, vaan Manta B, Kadett D ja Astra F on koettuina, kahdesta viimeisestä ei mitään hyvää sanottavaa, manta olis voinut olla kiva jos olis ollut edes suurinpiirtein kunnossa
Joka autosta tulee joskus Opel, mutta Opelista ei tule koskaan autoa. (wanha)
Näitä heittoja tekee tietysti vain ihminen, joka ei ole koskaan Opelia omistanut. Kaikki mikä liikkuu kuluu ja vanhoilla Opeleilla tuskin on/oli enemmän joitakin ongelmia mitä muissakaan. Jos tehdas on valmistanut autoja 1800-luvulta asti, niin ei se kovin huono voi olla, kun on vieläkin pystyssä. Tietysti huumoriahan nämä ovat suureksi osaksi kuten Ladankin kanssa.
Vanha totuushan on, että mikään ei ole sen helpompaa hommaa kuin toisen työn/auton arvosteleminen.
Itä-autoiluun liittyen - Warrestakin tuli myöhemmin Opel ja Zaporozetsilläkin taidettiin koota pikku-Opeleita itämarkkinoille jossain muutosvaiheissa. Piikkinokka-Mossehan oli myös Opel Kadett K38:n replika.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Meillä on ollu vm.90 Omega vuosikausia, eikä voi kyllä moittia ainakaan kyseistä autoa. Sähkövioista peloteltiin, mutta ei niitä ole tullut vaikka auto seisoo kesät talvet ulkona. Kaks paikkaa (10x10cm) oon pohjaan pistänyt, vielä menee vuosia ennen kuin tarvii uusia laittaa.
Omega on kyllä ollut uutena kallis esim. vectraan verrattuna, liekö siis yritetty tehdä laadullisesti parempi
olisko ristolle iskenyt joku ennenaikainen 5-kympinvillitys? järkiperustein tuota vaihtoa ei voi kyllä perustella, sillä työkäytössä ison farmarin vaihto pienempään epäkäytännölliseen avoautoon ei ole kovin perusteltua, mutta onhan kuitenkin vielä Ladat. Opelin ja Fordin välillä merkkeinä ei liene mitään merkitystä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Hieno vaihto, kannatus! Kyllä välillä täytyy vähän irroitellakin. Opel on mainettaan parempi, minulla on 5-vuoden kokemus Asconasta ja siitä on paljon enemmän kehuttavaa kuin moitittavaa. Sitä paitsi vanhemmissa länsiautoissa on yks ja sama mikä merkki se on. Ne on kaikki yksilöitä. Mulla alkaa olla selvää tilausta farmarille, nappikseen pitää laittaa kärryä perään, kun ei mahdu kaikki kuljeteltava. Kiinnostaisi 90-luvun facelift-Omega tai 110STW. 110 on edullisempi ja LADA, joten se luultavimmin. Kuten sanoin, vanhat länsiautot ovat yksilöitä, joten mulle on se ja sama, jos joku tulee nyt puolustelemaan jotain Nissania kestävemmäksi kuin esim.Omegaa.
Tervehdykset toivottelen.
Autokauppa tapahtuu melkein aina ostajan tarpeiden mukaan, olipa nämä tarpeet sitten reaalisia olosuhteiden sanelemia, tai ostajan oman mielikuvituksen luomia. Ja nämä useimmiten ratkaisevat ostettavan auton merkin ja mallin. Ei kai kukaan lähde, autokaupan tehtyään, liikkeestä sillä mielellä, että tulipa tehtyä huonot kaupat.
Jälkipyykki on sitten aivan erikseen ja eri viikolla käytävä asia.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
No niin, nyt on ajeltu 400km Oulusta Kinnulaan, Vimpeliin, Pietarsaareen ja takaisin Kiinnulaan.
Kommentit: Lähtee yhä kuin hauki rannasta (tai kuin nappi paidasta). Keskikulutus on 7,2 l/100km (aikas hyvin 1508 kg painavalle Astralle jossa 1,8 kone Automaattiaskilla).
Jä lähtee kun tykki ohitukseen kun SPORT näppäimen lyö pohjaan (alusta kovenee ja kaikki 140 kaakkia on pelissä mukana).
Jos vanheneminen on näin kivaa, en malta tuskin odottaa kun olen 60V
Tämähän se on Ladan yksi ongelmista. Jos haluaa sporttisen tai pienen tai ison tai automaatin tai avoauton tai ilmastoinnin tai lava-auton tai pakettiauton tai tai tai, niin aina on edessä merkin vaihto, kun tarjolla ei ole muuta kuin "järkevää" kuin keskikokoista perheautoa tai maastoautoa. Tai uusissa keskikokoinen korvataan sanalla pienehkö.
Itse kanssa vähän ihmettelen tilavan farmariauton vaihtamista johonkin avoautoon, joka tässä ilmastossa on enimmän aikaa vuodesta melko epäkäytännöllinen...
Mutta sama kai se on sportti-ååppelilla päästellä, pääasia että itsellä on kivaa
Itsellehän se auto kuitenkin lopunviimein ostetaan, ei muille.
Eikä tätä Ladallakaan ajelemista voi mitenkään erityisesti perustella. Mitään järkeähän siinäkään ei tahdo oikein ole...