LataLasten Taudeista?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

LataLasten Taudeista?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tuolla vähän takavetojen vai minkä takaovien lastentaudeista höpötettiin, kun oli NättiAutossa kiva 21044 vain hiven ajettuna.

Joku ei ikinä ottaisi TakaPotkua, jolla on vielä LataLasten Taudit edessä.

Mitäs sanotte minun KRIINIstäni. Seisonut 8vuotta. Sitä ennen ajattu 22vuotta 1000km vuodessa. Nyt siis reilu 22 000 km.

Onkohan sillä vielä LataLapsen taudit edessään? Onkohan se täysin jumissa? Onkohan mittarivaijeri ollut poikki? Onkohan sellaista edes olemassa?

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 8) ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ :oops: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
lada-juntti

Re: LataLasten Taudeista?

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Joku ei ikinä ottaisi TakaPotkua, jolla on vielä LataLasten Taudit edessä.
Aivan. Ja joku toinen ei ikinä ottaisi vanhaa Ladaa, jolla on jo päällä kaikki loppuvaiheen vanhuustaudit.

Yks tykkää pojasta, toinen isästä, vai kuinka se sananlasku meni, vai mikä se oli.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Vanha ja paljon ajettu Lada onkin hyväostos, kun kaikki taudit on jo korjattu.
Minä ostin hiljattain 8v vanhan Lada combin jolla ajettu 202tkm. Pelaa kuin ihmisen mieli. Mun mielestä pahinta on ostaa Lada jotain 2-3 vuotta vanha ja alle 50tkm. ajettu, kun kaikki viat on edessä.
Tarkoitan lähinnä Ladat 110, 111 ja 112 malleja. Hyviä yksilöitä tietysti löytyy näistäkin, kun se kuuluu Ladan ominaisuuksiin.
lada-juntti

[quote="Lada Scandinavia"]Mun mielestä pahinta on ostaa Lada jotain 2-3 vuotta vanha ja alle 50tkm. ajettu, kun kaikki viat on edessä.
Tarkoitan lähinnä Ladat 110, 111 ja 112 malleja.

apua. aa-pu -va. apua. APUA!!!!!!!
Mulla on just tuollainen yllä kuvattu Lada 110 iältään 2-3 vuotta ja ( aa-pu-va) ja alle 50tkm ajettu. Täysin ruosteeton,tähän asti moitteettomasti toiminut luottoauto. Koskaan ei ole korjausmielessä mun tarvinnut sitä lähestyä, pelkästään ajamiseen olen saanunna keskittyä. Mutta nyt siihen sitten ilmisesti on iskemässä LASTENTAUDIT! no, kaikki viat on edessä, se helpottanee diagnoosia: takaosa säilyy viattomana.
Kun ne lastentaudit sitten iskee ladaan edessä olevaa osaan ( olisiko moottori?? vai vielä edempänä: puskuri???) Niin pitää sitten transporteerata Lada Delta-auton lastentautineuvolaan. Mitäs sitä itse stressaamaan kun on tuota takuutakin vielä kaksi ja puolivuotta jäljellä.

Sellaasta vielä kysyysin, mitä jos ne lastentaudit ei koskaan iskekkään? onko syytä huolestua?
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Lastentaudeista puhuttaessa pitäisi kai erottaa taudiksi ne viat, jotka ovat auton ja sen osien suunnittelusta johtuvia. Niitä vikoja, jotka monesti nimitetään lastentaudeiksi, eivät periaatteessa ole näitä mainittuja, vaan huolimattomasta valmistuksesta johtuvia viallisia tuotteita. Äkkiä muistellessa mitä lastentauteja Ladassa oikeasti on ollut, niin niitä on todellisuudessa aika vähän. Jakopäänketjun kiristinlaahari, vetoakselin stefat, lämmityslaitteen moottorin helat, öljypumpun ja jakajan käyttöpyörän sisäboorien lyhyys. Tässä muutamia sen tyylisiä vikoja niiltä ajoilta, jotka sitten korjattiin uudelleen suunnitellulla osalla. Muistista siltä ajalta, kun ammatikseni olin Lada-maailmassa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Ukki. Nyt eletään jo 2000 luvun loppupuolta ja Lada 110 maailmaa.

Lada-juntilla ei ole syytä huoleen, kun on takuuta jäljellä.
Mutta kun takuu loppuu, ei silti tarvii olla huolissaan, koska Delta-auto korjaa kaiken ja istut vaan Deltan viihtyisässä kahviossa juoden ilmaista pika kahvi, tee, kaakao juomia monta kupillista ja kermaakin on, sekä sokeria. Toisinaan on pipareitakin ja niitä voi syödä vaikka lautasen tyhjäksi ja kukaan ei tule valittamaan.
Kassalla sitten avaat vain kukkaroa ja kaikki ovat tyytyväisiä. :lol:

Jos ei lastentaudit iske ollenkaan, silloin olet ostanut elämäsi auton, jolla huristellaan vielä, kun on mittarissa yli 200tkm. niin kuin minun Lada 111:lla.
Toivotan mukavia kilometrejä.
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Lastentaudeilla tarkoitin justiinsa sitä, mitä kerroit omastasi, että 111:ssa ei ole lastentauteja. Rikkimenevät ja särkyvät kohteet muissa 111:ta autoissa eivät ole lastentauteja, vaan johtuvat huolimattomasta työstä, raaka-aineista tai osavalmistajan muutoksista valmistamissaan komponenteissa. En tosiaankaan tiedä tätäpäivää koskevaa tilannetta, kuin oman 112:n osalta ja siinä en ole havainnut kovinkaan paljon lastentauteja. Lämppärin ilmanoton sijainti, takalasin ilmankierto, lämmityslaitteen automatiikan johtama kylmäilma tuulilasiin jopa pakkasella ja oviverhouksien kiinnitykset. Tässä muutamia kohtia, jotka minä katson lastentaudeiksi 112HB 8v -03:ssa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
lada-juntti

Lada Scandinavia kirjoitti:Ukki. Nyt eletään jo 2000 luvun loppupuolta ja Lada 110 maailmaa.

Lada-juntilla ei ole syytä huoleen, kun on takuuta jäljellä.
Mutta kun takuu loppuu, ei silti tarvii olla huolissaan, koska Delta-auto korjaa kaiken ja istut vaan Deltan viihtyisässä kahviossa juoden ilmaista pika kahvi, tee, kaakao juomia monta kupillista ja kermaakin on, sekä sokeria. Toisinaan on pipareitakin ja niitä voi syödä vaikka lautasen tyhjäksi ja kukaan ei tule valittamaan.
Kassalla sitten avaat vain kukkaroa ja kaikki ovat tyytyväisiä. :lol:

Jos ei lastentaudit iske ollenkaan, silloin olet ostanut elämäsi auton, jolla huristellaan vielä, kun on mittarissa yli 200tkm. niin kuin minun Lada 111:lla.
Toivotan mukavia kilometrejä.
Juu. Ensinnäkin, Seinäjoen Delta-autossa ei ole kahviota. Eli en juo enkä mutustele mitään. Menen suosista kotiin odottelemaan ja kyllä Mauno soittaa, koska Ladan saa tulla hakemaan. Ne on ammattimiehiä siellä huollossa, ne osaa asiansa. Toisin kun me " kotipolttooset autoasentajat" jotka tehdään " ehkä, jaa-a vaihdetaan nyt varooksi tuo osa. Ups, ei se vika ollutkaan siinä.." -korjauksia. Ja suosittelen määräaikaishuoltoja kaikkiin uudehkoihin autoihin, myös muihin kuin Ladoihin. Olen kuullut, että mersuihin ja audeihinkin tehdään määräaikaishuoltoja, eikä pelkästään sen takia, että takuu pysyisi voimassa. Ja sitäpaitsi, saattaa olla , että ennenkuin Ladan takuu loppuu, niin meikäläinen on Ilmajoen hautausmaalla ruohonlannoitteena. Meinaan vaan, että mikään ei ole taattua eikä takuuvarmasti ennustettua.
Mutta, kaikille ladisteille hyvää syksyä!!!

ps. kannattaa käydä sienimettällä. Sienikeitto oikeista síenistä!! hyvää!!
Vastaa Viestiin