Sivu 1/1
1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 1.9.2008 21:28
Kirjoittaja kipa
Jaaha täytyipä aloittaa laittaan auto kerralla kuntoon:
Penkit ja matot pois ja hitsaushommiin. Sisälattiat reunoista auki ja poikittaiskotelot uusiksi. Samalla helmojen alareunat uusiksi ja sisävahvike kunnolla kiinni alasaumaan. Näytti tarvikehelmat olevan luvattoman ohutta peltiä, joten täytyy tehdä ite. Menee kait Jouluun ennen kuin pääsee taas ajeleen. Maalata pitäisi samalla koko kärry.
Motonetista hommasin kaikki etupään nivelet, jarruosat ja pyöränlaakerit joka kulmaan, kun on pukeilla niin menee samalla. Saapa nähdä kestääkö kuinka kauan, tarvikeosat meinaan. Pohjamaaliksi hommasin Teknoksen inerta 5 ja pintaan kait laitetaan sitä multimixiä, kun on mukavan hintaista.
Hyvin toi on talven ja kesän toiminut, mutta kun korityöt täytyy tehdä alta pois, jotta kärry säilyy. Laitetaan kuvia maaston mukaan kun ehditään.
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 2.9.2008 0:10
Kirjoittaja Jokari
kipa kirjoitti:
Motonetista hommasin kaikki etupään nivelet, jarruosat ja pyöränlaakerit joka kulmaan, kun on pukeilla niin menee samalla. Saapa nähdä kestääkö kuinka kauan, tarvikeosat meinaan.
Kyllä laadukas tarvikeosa kestää, mut jos nivelesi on niitä itsestään särkyviä italialaisia tekeleitä, niin onneksi olkoon vaan

Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 8.9.2008 23:06
Kirjoittaja kipa
Täytyy sanoa että hitsaushommat on pirullisia

Sisä helmat auki, jotta pääsee helman keskivahvikkeen korjaan ja lattia samalla uusiksi

Penkin kiinnike pois ja raamit kuntoon

Ja tietysti poikittaiskotelo

Että tämmöstä. Ja taas jatketaan
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 9.9.2008 0:16
Kirjoittaja Mara
No nyt on asennetta peltitöissä, harvinaista täällä.
Näyttää korjaukset siltä, että katsastusmies toteaa vaan "Oho!" ja laskee nosturin vähin äänin takaisin alas..

Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 9.9.2008 1:00
Kirjoittaja Jokari
Asiallista jälkeä!
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 9.9.2008 9:17
Kirjoittaja kipa
Toi on oikeastaan ainut järkevä tapa korjata tuo. Eli vanhat pois ja uutta vähän vahvempaa tilalle ja hyvin muotoillen ennen kiinni hitsausta. Sinne oli jo joku seppä hitsaillut ratsupaikkoja vanhojen reikien päälle ja se oli aiheuttanut koko lattian reunan pilaantumisen. Mm penkin ulkokiinnike oli jo käytännössä tyhjän päällä. Tämä puoli kun on valmis, niin sama käsittely toiselle puolelle.
Totuuden nimissä: meidän ukko nuo tekee, kun on edellisessä elämässään oluut autopeltiseppä. Kuulemma ennen vanhaan tehtiin kaikki käsin, kun ei ollut mitään korjaus tai muita paloja. Itse toimin lähinnä apupoikana ja palovahtina peltitöiden ajan.
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 17.10.2008 11:04
Kirjoittaja kipa
Homma etenee.
Kohta päästään maalaushommiin
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 20.5.2009 11:19
Kirjoittaja kipa
Nyt on valmis ja taas ajossa.

Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 21.5.2009 11:43
Kirjoittaja Mikojan
Kylläpä siitä tuli siisti! Melkeinpä kateeksi käy. Maalasit(te)ko koko auton vaiko vain paikatut kohdat? Eipä ainakaan kuvassa rantuja näy.
t. Mikko
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 25.5.2009 14:51
Kirjoittaja kipa
Joup! Koko auto on maalattu uudestaan.
Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 25.5.2009 16:09
Kirjoittaja Mara
Mistä muuten löysit tuon värikoodin?
Ite vaihdoin kostoksi värin kokonaan kun ei paikkamaalit olleet sinnepäinkään.

Re: 1200L Remppa alkaa
Lähetetty: 25.5.2009 16:45
Kirjoittaja kipa
Konehuoneessa se on näkyvillä. Mutta tuo on RAL värikartan sävy 1019, joka oli lähimpänä alkuperäistä siis oikeesti melkein sama sävy. Multimix ei tuntenut suoraan ladan koodia. Eli kommunistinbeige.