Tervehdys lada sakki!
Elikkä löyty vihdoin se kauna haettu nappis! Laitan kuvia heti kuhan kameran saan käsiini. Auto on punanen 87` 1200L ja pelleiltään ihmeen hienossa kunnossa. Ajettu about 87000 ja teknisesti toimii kun roleksi.
Nooniin, nytten vihdoin ja viimein niitä kuvia tuosta nappiksesta. kotelot on viä toistaseks mustat, mutta keväällä maalautan korin väriin, tai ehkä molemmat kyljet kokonaan Käyttiksenä auto on toiminut nyt kuukaudenpäivät ja on kyllä toiminu kuin ajatus.
1600 "Hemi" lohko odottelee jo hyllyssä ja eiköhän se tässä joskus vielä sinne kammeta kunhan saa läjään tästä jatketaan.
Hieno on vaikka omaan makuun tuunatut on enemmän. 1600cc vaan keulille 5-v lodjun kanssa niin matkustusmukavuus ja suorituskyky paranevat kohisten noin niinkuin arkikäyttöä ajatellen Silti kukaan satunnainen kulkija ei erota sitä vakiosta mitenkään.
Kyseessä on kuitenkin hyvin hyvin yleinen -87 nappis joka on kaukana harvinaisuudesta joten mitään tunnontuskia ei kannata ottaa koneswapista.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kyllä puhuu asiaa Sillon just jos kyseessä olisi joku 70 luvun alun helmi niin saattaisi jäädä koneswapit sun muut räpellykset tekemättä.
Kesällä slebeen tulee jonkinlaiset vanteet kunhan ulkomailta käsiini löydän. Niin ja alustaa on tarkotus päivitellä.
Jatketaan tästä. Päivittelen kuvien kera, kunhan jotain tapahtuu.
Joo toi jousien rälläköinti ei kyl tule kuuloonkaan, ennemmin orkkis alustakin kuin rällärialusta.
Olen tutkaillut tässä monenlaisia vaihtoehtoja ja tarkotus olis asentaa coilover tyyppinen alusta.
Veljen jenkkiin tuossa viime talvena asenneltiin tuollanen coilover alustasetti ja pelaa kyllä hienosti. korkeuden ja jäykkyyden pystyy säätämään mielen mukaan ja vieläpä melko vaivattomasti.
Suoraan sopivia coilover alustoja ei ole vielä vastaan tullut, joten täytyypi tyytyä noihin yleismallisiin ratkaisuihin.
Tietäiskö muuten kukaan ladaguruista, että minkä pituset nuo ladan etu ja taka iskarit ovat kuormittamattomina (noin suurinpiirtein)?
Jukka L. kirjoitti:
Olen tutkaillut tässä monenlaisia vaihtoehtoja ja tarkotus olis asentaa coilover tyyppinen alusta.
Veljen jenkkiin tuossa viime talvena asenneltiin tuollanen coilover alustasetti ja pelaa kyllä hienosti. korkeuden ja jäykkyyden pystyy säätämään mielen mukaan ja vieläpä melko vaivattomasti.
Suoraan sopivia coilover alustoja ei ole vielä vastaan tullut, joten täytyypi tyytyä noihin yleismallisiin ratkaisuihin.
Tietäiskö muuten kukaan ladaguruista, että minkä pituset nuo ladan etu ja taka iskarit ovat kuormittamattomina (noin suurinpiirtein)?
En kyllä keksi mitä oikeaa hyötyä meinaat coileilla saavuttaa vakioladassa. Mitään bolt-on tyyppisiä ratkaisuja ei ole, toisinkuin esim. juuri jenkkeihin. Et pysty ulosmittaamaan vähänkään parannellun Ladan alustan rajoja vakiokoneella koska muut ajo-ominaisuudet loppuu ennen sitä.
Katuajoon voisin suositella Spaxin jäykkyyssäädettäviä iskareita, vajaa 400€/kierros. Sit jouset ja korkeus oman mielen mukaan, haulla löytyy kyllä runsaasti juttuja.
Mut voin kyllä mitata vakio kaasuiskarien pituudet huomenissa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Juu nuo spaxit kieltämättä on ollut mielessä ja intrax myös tarjoaa suoraan slebeen sopivaa settiä, mutta täytyy kattoa nyt mihin päätyy. Korkeussäädettävä houkuttelis sen takia, koska talveks vois nostaa sen muutaman sentin ylemmäs niin ei taivi aurailla teitä Mutta mittaa jokari ihmeessä ne iskarit jollei vaivaa liikaa ole, muchos graaziaz
No mun mielestä vakio takaveto on niin korkea että muutaman sentin pudotus ei vaikuta talviajoon mitenkään, maavaraa on silti enemmän kuin useimmissa länsiautoissa.
Mut huomenna otan mitat, tänään ei muistanut
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
on hieno kuntosen näköinen nappis nyt sulla,lieneekö ollut jollain vanhemmalla ihmisellä tallissa eli ns."helmi" vai mistä löysit tommosen? joo voihan koneen vaihtaa tonnikuus-sataseks,mut elä rupee rakentaa mitään "sateenkaari ladaa" tosta vakion näkönen uloa päin ja vähän isompi mylly on GOOL
Juu auto oli ennemmin vanhemmalla ihmisellä ja sen jälkeen autoliikkeen omistuksessa. Huoltohistoria oli melko yksityiskohtainen tankkauksia myöden.
Ei tässä toki mitään sateenkaarilarssonia olla tekemässä. Se riittää kun potkua saadaan pikkasen lisää ja ulkonäkö sopivan hillityllä tavalla persoonalliseksi.