Ladan ajo-ominaisuuksien parantaminen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Ladan ajo-ominaisuuksien parantaminen

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lähinnä rallimiehille suunnattuna, minkälaisia pyöränkulmia olette käyttäneet edessä/takana? Etupyörien kääntymisen lisääminen? Mitkä ovat hyviä perusteoksia ladan alustan rakentamiseen? Kulkupuoli rupeaa olemaan aika ok niin nyt pitäisi saada alusta vastaavaan kuntoon. Kyseessähän ei ole tieliikenteeseen tuleva auto.

Tuli yhdestä vanhasta korista jo purettua ohjausvivusto muokattavaksi.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Harrastetaanko tiedon pihtaamista vai onko ladojen rakentelu vain lapsenkengissä vielä? :wink:

Jos vaikka joku osaisi kertoa joitain alustan rakenteluun perehtyvien opusten nimiä? Känädän kieli ei ole ongelma. Paikallisessa kirjastossa eivät osanneet auttaa yhtään, pitäisi tietää kirjojen nimiä jotta kaukolainaus onnistuisi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Otsikko sinänsä on jo paradoksi. Miten parantaa sellaista mitä ei ole :lol: Lada... ajo-ominaisuudet :shock: mitä ne ovat :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tarkoitatko ettei ladassa ole ajo-ominaisuuksia vai etteikö niissä olisi mitään parantamista? :wink:

Olen tuossa ajan kuluksi tehnyt tuota harjoitus autoa, siinä on hyvä vähän etsiä osaamista. Seuraava tuleekin sitten jo kadulle ja turbolla.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä ladassa vakionakin on hieman ajoominaisuuksia (tosin melko vähän) joten kyllä niitä silloin voi parantaa;) itse aloitin bilsteinin iskareista ja vaikutus oli melkoinen, seuraavaksi jouset vaihtoon ja lopuksi jäykempiä puslia tukivarsiin. Sitten vasta rupean miettimään pyörän kulmia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Iskarit ja jouset jo laitettu, puslistakin huonot uusittu. Ongelmana lähinnä tuo kääntyvyys, siihen pitäisi seuraavaksi etsiä lääkettä ettei joka mutkaan tarvisi vastaheitolla tulla.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kääntyvyyttä saa paremmaksi hiomalla rajoittimia simpukan varresta, lisäksi pakoputki voi vaatia muutoksia (ainakin mulla apusimpukka ottaa kiinni). Minä en ainakaan uskallakaan koittaa vastaheittoa nykyisellään kun sitä ei saa oikaistua kun renkaat ei käänny tarpeeksi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä mulla on ajo-ominaisuudet riittänyt vallan mainiosti tähän asti, ainoa että 165R13 renkaat päästää helposti ilmat pihalle jyrkissä kaarteissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Se juju onkin siinä ettei viskaa niin paljoa ettei se enää oikene :wink: Tosin ehkä joka toinen kerta tulee sellainen ässäyksen jälkeen kirraantuva neulansilmä tultua ohjaus tapissa, mut kuitenkin silleen et oikee vielä. Olis kyl kiva pieni pelivara siinä ohjauksessa.

Parempi peltisarja olisi tarkoitus kesän mittaan tehdä, tuon meinasin vetää apukuskin jalkojen välistä vfts-tyyliin.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

mitkä iskarit kantsis laittaa kilpa-autoon eteen? siis ei mittään koneja tai bilstein.. vaan voiko jonku toisen automerkin iskareja laittaa? mitkä olis jäykät?
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Saabin olikohan taka iskareita käytetty toisinaan, sitä mallia jossa alhaalla lenkki ja ylhäällä pultti. Nesteet kuulemma toimisi kaasuja paremmin kisakäytössä, tai ainakin yhtähyvät saa halvemmalla. toinen ratkaisuhan olisi laittaa toiset iskarit alkuperäisten rinnalle, slloin kannattaa tosiaan tehdä kinnitykset huolella.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

No juu.. laitoin tuosta varaosa autost jokku monroen gas-matic iskarit eli varmaanki kaasut niin ovat ainaki jäykemmät ku alkuperäset... typeetä ku nuo ala pultit (2* M8 ) niin toppaavat katkeamaan niin joutuu hitsaileen... :(
Lujaa Laatua Larva!
hermanni

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Eikös kaupasta sais ehjiiki pulttei,kestäis ainaki varmemmin ku hitsaillut :roll:
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

On meil pulttei vaikka säkki kaupalla mut sen pultin toises pääs on se jousi eessä eli sitä ei saa pois... mun hitsaukst kestää aina 8)
Lujaa Laatua Larva!
turbo ic

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

eräs rallihemmo kertoi että kääntyvyyttä saa lisättyä kun taivuttaa kääntövarsia sisäänpäin... (eli niitä varsia jotka kääntää etunapoja) sitten säätää raidetangosta pyörät suoraksi. saman jutun pystyy toteuttaan lyhentämällä kyseisiä kaantövärsia... vähän pystyy myös lisään kääntyvyttä pidentämällä simpukan ja apusimpukan kääntövartta. muistakaa että jos rupeette tekeen jotai edellä mainituista niin varsien tulee olla identtisiä mitoiltaan toisiinsa nähden, sekä osien tulee olla kestäviä... (ja muistakaa ettei katsastusmies tykkää tollaisista virityksistä)
Vastaa Viestiin