Ladan ajo-ominaisuuksien parantaminen
Ladan ajo-ominaisuuksien parantaminen
Lähinnä rallimiehille suunnattuna, minkälaisia pyöränkulmia olette käyttäneet edessä/takana? Etupyörien kääntymisen lisääminen? Mitkä ovat hyviä perusteoksia ladan alustan rakentamiseen? Kulkupuoli rupeaa olemaan aika ok niin nyt pitäisi saada alusta vastaavaan kuntoon. Kyseessähän ei ole tieliikenteeseen tuleva auto.
Tuli yhdestä vanhasta korista jo purettua ohjausvivusto muokattavaksi.
Tuli yhdestä vanhasta korista jo purettua ohjausvivusto muokattavaksi.
Harrastetaanko tiedon pihtaamista vai onko ladojen rakentelu vain lapsenkengissä vielä?
Jos vaikka joku osaisi kertoa joitain alustan rakenteluun perehtyvien opusten nimiä? Känädän kieli ei ole ongelma. Paikallisessa kirjastossa eivät osanneet auttaa yhtään, pitäisi tietää kirjojen nimiä jotta kaukolainaus onnistuisi.

Jos vaikka joku osaisi kertoa joitain alustan rakenteluun perehtyvien opusten nimiä? Känädän kieli ei ole ongelma. Paikallisessa kirjastossa eivät osanneet auttaa yhtään, pitäisi tietää kirjojen nimiä jotta kaukolainaus onnistuisi.
Kyllä ladassa vakionakin on hieman ajoominaisuuksia (tosin melko vähän) joten kyllä niitä silloin voi parantaa;) itse aloitin bilsteinin iskareista ja vaikutus oli melkoinen, seuraavaksi jouset vaihtoon ja lopuksi jäykempiä puslia tukivarsiin. Sitten vasta rupean miettimään pyörän kulmia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kääntyvyyttä saa paremmaksi hiomalla rajoittimia simpukan varresta, lisäksi pakoputki voi vaatia muutoksia (ainakin mulla apusimpukka ottaa kiinni). Minä en ainakaan uskallakaan koittaa vastaheittoa nykyisellään kun sitä ei saa oikaistua kun renkaat ei käänny tarpeeksi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öh
kyllä mulla on ajo-ominaisuudet riittänyt vallan mainiosti tähän asti, ainoa että 165R13 renkaat päästää helposti ilmat pihalle jyrkissä kaarteissa.

Se juju onkin siinä ettei viskaa niin paljoa ettei se enää oikene
Tosin ehkä joka toinen kerta tulee sellainen ässäyksen jälkeen kirraantuva neulansilmä tultua ohjaus tapissa, mut kuitenkin silleen et oikee vielä. Olis kyl kiva pieni pelivara siinä ohjauksessa.
Parempi peltisarja olisi tarkoitus kesän mittaan tehdä, tuon meinasin vetää apukuskin jalkojen välistä vfts-tyyliin.

Parempi peltisarja olisi tarkoitus kesän mittaan tehdä, tuon meinasin vetää apukuskin jalkojen välistä vfts-tyyliin.
Saabin olikohan taka iskareita käytetty toisinaan, sitä mallia jossa alhaalla lenkki ja ylhäällä pultti. Nesteet kuulemma toimisi kaasuja paremmin kisakäytössä, tai ainakin yhtähyvät saa halvemmalla. toinen ratkaisuhan olisi laittaa toiset iskarit alkuperäisten rinnalle, slloin kannattaa tosiaan tehdä kinnitykset huolella.
eräs rallihemmo kertoi että kääntyvyyttä saa lisättyä kun taivuttaa kääntövarsia sisäänpäin... (eli niitä varsia jotka kääntää etunapoja) sitten säätää raidetangosta pyörät suoraksi. saman jutun pystyy toteuttaan lyhentämällä kyseisiä kaantövärsia... vähän pystyy myös lisään kääntyvyttä pidentämällä simpukan ja apusimpukan kääntövartta. muistakaa että jos rupeette tekeen jotai edellä mainituista niin varsien tulee olla identtisiä mitoiltaan toisiinsa nähden, sekä osien tulee olla kestäviä... (ja muistakaa ettei katsastusmies tykkää tollaisista virityksistä)