Sivu 1/1

korin vahvistus

Lähetetty: 26.11.2008 22:07
Kirjoittaja punanenä
Onko kukaan vahvistellut nivan koria?
omani näyttää olevan nitkahtanut tuulilasin ja konepellin välistä...
Jos jollakin on hyviä keinoja vahvistamiseen niin olisi hyvä,
painon ei juurikaan saisi nousta liikoja.
Ovet olen jo poistanut ja korottanut kynnystä jossa on
putkirunko sisällä,eli siitä kohtaa ei kai nitkahtele enää...

Re: korin vahvistus

Lähetetty: 27.11.2008 23:08
Kirjoittaja ihkulainen
Itse en ole vahvistanut Nivan koria. (vielä?)

Korin pääsaumojen vahvikehitsaus. Ei saa hitsata kokosaumaa, vaan pistehitsinä. Näin tekevät esim. ralliautoihin.
Sitten usein näkee iskaritolppien välissä poikkitangon, jonka tarkoitus on myös tukevoittaa alustaa ja koria.

Re: korin vahvistus

Lähetetty: 28.11.2008 19:21
Kirjoittaja punanenä
tuo poikittaistuenta on aika yksinkertainen tehdä parilla tangolla mutta pitkittäistuenta on aika hankala...itse en keksinyt muutakuin
tehdä normi turvakaaret jotka ovat kiinni putkihelmoissa ja joihin olisi "eturunko"
kiinnitetty pulteilla ja tangoilla jotka muodostavat sivusta katsoen kolmion....

Re: korin vahvistus

Lähetetty: 20.3.2009 23:57
Kirjoittaja Oniminus
Itselläni on hanttarin puolelle nyt hitsattu rakennepalkista helma kuin myös kaaret. Samanmoinen homma olisi tarkoitus tehdä sitten kuskin puolellekkin. Kärsii nostella tuon jälkeen :)

Re: korin vahvistus

Lähetetty: 8.5.2009 10:27
Kirjoittaja ihkulainen
pistetään tänne linkki talteen niin löytää myöhemmin.
http://www.veytisou.com/lada/Lada_Niva_ ... ration.pdf
tuolla mm. korin ja tekniikan vahvistusta ja muita valmisteluja Dakar-ralliin :D Kannattaa lukea läpi!
lisää: http://www.veytisou.com/lada/Lada_Niva_ ... _part2.pdf

Re: korin vahvistus

Lähetetty: 9.5.2009 12:27
Kirjoittaja punanenä
Tuo korinvahvistus mitä noissa linkeissä on,riittää varmasti myös offikäyttöön ja on suhteellisen helppo tehdä.
kiitoksia..kaikkea ei tarvi tehdä ratakiskosta :)