Sivu 1/2
					
				Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 21:09
				Kirjoittaja Pavlovits
				
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 21:29
				Kirjoittaja Lada-Jussi
				asiallista
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 21:40
				Kirjoittaja Pavlovits
				Mitä eurooppalaisia bongaat ?
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 22:02
				Kirjoittaja samarai
				
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 22:31
				Kirjoittaja Pavlovits
				Minä katsoin slideshowista tuo Huskyn Commer Cobiksi, mutta still-kuvassahan se onkin selvä Hilmanni.
Tuon mallisen Anglian koppiversio oli Ford Thames. Semmoinenkin isä Pavelilla oli.
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 22:56
				Kirjoittaja samarai
				Suomessa tuota Hillman versiota ei varmaan edes ollutkaan myynnissä vaan pelkästään juuri niitä Commercobeja. Sellainen oli yhdellä myös tutulla kaverilla, kuten myös Ford Thamesikin, joka on kuulemma nykyisin peräti museorekisterissä tällä samalla omistajalla!
Fordillahan oli Thamesista myös kuorma-autoversio - Thames Trader, minkä tunnisti helposti siitä nokassa olevasta kulmikkaasta ilmanottoaukosta.
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 9.12.2008 23:48
				Kirjoittaja samarai
				
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 10.12.2008 12:23
				Kirjoittaja Pavlovits
				Siinä vierähti koko aamupäivä noiden Samarain linkkien kanssa.
Asuukohan minussa joku romukauppias-sivupersoona, kun nuo aina vain jaksavat kiinnostaa.
Noissa ruostumisasteissa oli mielenkiintoisia eroja. Esim. ranskalainen ruostepesä Renault Dauphine kasvoi sammalta ja puuntaimia (Ruotsissa), mutta maalipinta näytti täysin virheettömältä. Toisaalta kuivan näköisissä oloissa jenkkilässä oli melkoisen tuoreita autoja aikamoisina harsoina.
Noissa kuvasarjoissa olisi aineksia useampaankin "tiedätkö mikä auto"-kilpailuun.
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 10.12.2008 18:12
				Kirjoittaja jere rantonen
				Toi yks ei ole anglia vaan ford prefect.Että näin tänään
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 10.12.2008 20:07
				Kirjoittaja Pavlovits
				Suattaahan se olla Prefektikin. Tuosta kuvasta en ainakaan minä päässyt perille kromilistoista ynnä muista varusteista. Prefekthän oli Anglian de Luxe-malli.
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 11.12.2008 1:22
				Kirjoittaja samarai
				Nimenomaan on Anglia 100E eikä Prefect 100E. Prefect 100E:ssa on 4-ovea ja etusäleikön ritilä pystymallinen. 
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Prefect
"Externally it can be distinguished from the Anglia by having vertical bars on the radiator grille and four doors."
Että näin tänään. 

 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 11.12.2008 7:14
				Kirjoittaja kapa
				Nuo yllä mainitut Volvot ovat molemmat 140-sarjalaisia, eli 142 ja 145.
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 11.12.2008 17:19
				Kirjoittaja samarai
				Niin itsekin hieman pähkäilin tuota mallia pelkästään ovikahvojen perusteella. Tuo farmari on ainakin 145 nyt kun tarkemmin katsoo, mutta tuossa henkilömallissa on mielestäni kyllä 242 ovikahva.
PS. Yhden selvän virheen huomasin nyt myös itse noista aikaisemmin kommentoiduista. Tarkemmin mm. tuota kylkiuloketta katsottaessa kuvassa oleva auto ei ole Ford Capri vaan esim. aika samannäköinen Chevrolet Firenza tms.?
PSS. Lisäyksenä - tässä kuvassa tuossa keskellä taaempana näyttäisi olevan joku vanhempi 7-sarjan BMW.
http://s214.photobucket.com/albums/cc11 ... CF8158.jpg 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 16.12.2008 11:28
				Kirjoittaja aropupu
				
			 
			
					
				Re: Jenkkilän Lada-John
				Lähetetty: 16.12.2008 17:19
				Kirjoittaja kapa
				Upotettu ovenkahva tuli jo 100-sarjaan 72-malleihin. 200-sarjassa ei ollut etuovissa kolmio-tuuletusikkunoita, ja nuo pikkupuskuritkin on 100-sarjasta. Kyseessä on 72- tai 73-mallin 142, 74-vuosimallissa hävisi tuuletusikkunat ja tuli isommat puskurit.