
kattoluukun asennus?
kattoluukun asennus?
Oisko kenelläkään kokemusta kattoluukun asentamisesta? Paikalliselta autopurkaamolta löyty sellanen yleismallinen jonka merkkiä en nyt muista. Millä välineellä se aukko olisi viisainta leikata ja kertokaapa kaikkea sellasta jota kannattas ottaa huomioon asennusvaiheessa... 

Jos katto suora niin älä suotta pilaa sitä tollasilla, tee vaikka avomalli ennemmin 124 kun on sellanenkin versio eli pitäis onnistua kun selvittää mitä vahvistuksia kori tarttee
Tai no saahan sen katonkin si vaihdettua jos se luukku rupee ottaan aivoon.....
Niin no tää ny on vaan mun henk koht missioni kattoluukkuja vastaan että tee autoos vaan mitä tykkäät
mää en vaan rupee neuvomaan, no en o kyllä yhtään asentanutkaan enkä asenna (ellei joku ole ensin lyöny kirvestä/vasaraa siitä kohtaa läpi katon)

Niin no tää ny on vaan mun henk koht missioni kattoluukkuja vastaan että tee autoos vaan mitä tykkäät

124/2101 practical beauty
Voisin vielä ihan vinkkinä heittää jos siihen hommaan rupeat niin älä sitten leikkaile sitä reikää millään rälläkällä, lämpö vääntelee sen katon aika hauskaks (nimim. scuupin tehnyt, tosin ei katuautoon). Onko muuten kukaan tehnyt tuollaista avoa viime vuosina? Vähän tuollainenkin projekti kiinnostaisi.
Selvittelin tätä taannoin. Ajoneuvohallintakeskus kertoo millaset vahvikkeet pitää olla (palkkia pohjassa, ja turvakaari tod näk). Sitten vaan muutoskatsastamaan. Olis oikeen asiallinen modifikaatio jos vaan on aikaa rahaa, migitystaidot ja paikka missä tehdä.arpati kirjoitti:Jos katto suora niin älä suotta pilaa sitä tollasilla, tee vaikka avomalli ennemmin 124 kun on sellanenkin versio eli pitäis onnistua kun selvittää mitä vahvistuksia kori tartteeTai no saahan sen katonkin si vaihdettua jos se luukku rupee ottaan aivoon.....
Niin, ja aihioon tietysti kannattaa panostaa, ettei kourjauksiin mee toista mokomaa mitä katon poistoon.
Talvella toki hitsi, joskin joku kerran ehdotti, että jos autoista kiellettäisiin katot, se vähentäisi ilmansaasteita merkittävästi.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Niin no vedikkö 2 mm laikalla??? 1mm laikka ei kyä hirveesti lämmitä peltiä eli noi paksummat ei o sopivia ku noihin hiontahommiin.....ja materiaalin lämmitykseen tietystiStefa kirjoitti:Voisin vielä ihan vinkkinä heittää jos siihen hommaan rupeat niin älä sitten leikkaile sitä reikää millään rälläkällä, lämpö vääntelee sen katon aika hauskaks (nimim. scuupin tehnyt, tosin ei katuautoon). Onko muuten kukaan tehnyt tuollaista avoa viime vuosina? Vähän tuollainenkin projekti kiinnostaisi.


124/2101 practical beauty
Oli 2mm laikka. Jos rupeaisin siististi tekemään aukkoa johonkin laajaan peltipintaan niin kuviosaha olisi kyllä ykkös vaihtoehto, on tullut noista metalleista sen verran kokemusta että tuo lämpö on hieno asia jos vain käytetään oikein. Hitsatessa homma sitten tosi tarkkaa jos suoran haluaa. Avo olisi mielenkiintoinen, ja nuo tilat, vehkeet ja taidot löytyy, kun vain olisi aikaa ja rahaa...
Missä muuten olet 1mm laikkoihin törmännyt? 1,6mm olen tavannut paljokin mutta tuo 1mm vähän outo, tosin eipä ole ikinä ollut moiseen tarvetta.
Missä muuten olet 1mm laikkoihin törmännyt? 1,6mm olen tavannut paljokin mutta tuo 1mm vähän outo, tosin eipä ole ikinä ollut moiseen tarvetta.
Hmm joo no ei noita ny ihan joka marketissa viälä ole myynnissä...valitettavasti, eli niitä ei varmaan osata ottaa kun ei ostajatkaan ole niin tietoisia ja pyydä niitä hyllyynStefa kirjoitti:Oli 2mm laikka. Jos rupeaisin siististi tekemään aukkoa johonkin laajaan peltipintaan niin kuviosaha olisi kyllä ykkös vaihtoehto, on tullut noista metalleista sen verran kokemusta että tuo lämpö on hieno asia jos vain käytetään oikein. Hitsatessa homma sitten tosi tarkkaa jos suoran haluaa. Avo olisi mielenkiintoinen, ja nuo tilat, vehkeet ja taidot löytyy, kun vain olisi aikaa ja rahaa...
Missä muuten olet 1mm laikkoihin törmännyt? 1,6mm olen tavannut paljokin mutta tuo 1mm vähän outo, tosin eipä ole ikinä ollut moiseen tarvetta.




Ite en ostakaan enää noita paksumpia kuin 1.2 mm ellei tartte hiontaan...ei leikkaukseen tartte noita paksumpia laikkoja



Edit: pistetään tänne ny linkkivä ettei luulla että mää puhun omiani ja noi rastan ohkaset näköjään sopii rosterillekin

http://www.rasta.ch/800/english/produkt ... eiben.html
ja sieltä
Rasta AA460T (C 45)
Extra thin fast-cut cutting discs.
The high-performance A46 range for metals and stainless steel
124/2101 practical beauty
Itsekkin noihin 1,6:n laikkoihin tykästyin heti kun törmäsin, täytyypä kattella jos noita millisiä tulisi vastaan. Kestää muuten tuo 1,6mm isossakin (230mm) ellei pahoipitele, ja menee peltiin aika imelästi. Tuosta aivan samaa mieltä että nuo 115mm koneet on aivan turhia. Muuten se laikan suoja kannattaa pitää paikallaan, tiedän yhden tapauksen jossa laikka hajosi ja laikan siru silmäkulmasta aivoihin. Pelailee sälli nykyään vähän vajaalla pakalla.
Edelleen kyllä olen hieman skeptinen tuosta rälläkällä laajan peltipinnan leikkaamisesta, en ainakaan siviiliautoon tuota ensimmäisenä kokeilisi, mutta täytyypä testata jossain tulevassa projektissa tuokin. Rosterillehan käy kaikki rikittömät laikat eli nykyään käytännössä kaikki mitkä normaaliin rautaankin.
Edelleen kyllä olen hieman skeptinen tuosta rälläkällä laajan peltipinnan leikkaamisesta, en ainakaan siviiliautoon tuota ensimmäisenä kokeilisi, mutta täytyypä testata jossain tulevassa projektissa tuokin. Rosterillehan käy kaikki rikittömät laikat eli nykyään käytännössä kaikki mitkä normaaliin rautaankin.
Joo kattoluukku on jo paikallaan, eihän tuo ihan heittämällä paikalleen menny.. Reikä piti tehdä kahteen kertaan (ensimmäinen liian pieni). Kuviosahalla leikkasin aukon kattoon ja rälläkällä palkit poikki. Rälläkällä leikatessa rupes hiukan villat palamaan verhoilun ja katon välissä. Jos rälläkällä olis lekannu sen aukon niin ei varmaan maalipintakaan ois kattonu hyvällä. Sikapleksillä saatiin melko tiiviiks reunat..