Ladat vuonna 2009
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ladat vuonna 2009
alotettaas uusi aihe, kun mallivuosikin on jo vaihtunut
sattui silmään mielenkiintoinen uutinen, jonka mukaan itse ymmärsin, että tuotantoon olisi tulossa Samara 16-venttiilisellä koneella, eli 110:stä tuttu 90 hv 1,6 litrainen nyt jo tuotannossa olevan 8-venttiilisen vastaavan rinnalle. Voikohan tällä perusteella Suomessakin asentaa 16-v koneita vanhoihin Samaroihin, vaikkakin Venäjällä on kyse face-lift mallisarjasta?
http://www.comavto.ru/news/2008/12/19/4956.shtml
sattui silmään mielenkiintoinen uutinen, jonka mukaan itse ymmärsin, että tuotantoon olisi tulossa Samara 16-venttiilisellä koneella, eli 110:stä tuttu 90 hv 1,6 litrainen nyt jo tuotannossa olevan 8-venttiilisen vastaavan rinnalle. Voikohan tällä perusteella Suomessakin asentaa 16-v koneita vanhoihin Samaroihin, vaikkakin Venäjällä on kyse face-lift mallisarjasta?
http://www.comavto.ru/news/2008/12/19/4956.shtml

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2009
jouluaattona oli vähän tylsää, joten laadin pienen koosteen tämän hetkisestä tehtaan mallistosta varuste-eroineen http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... t_2009.pdf

Re: Ladat vuonna 2009
Mikäs tuo samaran kohdalta löytyvä takajalkatilan lämmitin on ja mitenkäs se on toteutettu onhan siellä "lämmitys"muutenkin (riittävyydestä ei puhuttu)?
Onko 119:seen tulossa uusia varusteita luokkaan norma lux joka vissiin olisi tuo suomessa myytävä versio on tai vastaava? Eli turvavöiden esikiristimet,sumuvalot lämmitettävät etuistuimet ja sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit jos ei jo olleetkin.
Jatkuukohan 119:sen ja Nivan myynti edelleen 119:nen voisi vaihtua johonkin parempaan ja niva säilyä.
Priora lux 02 voisi parempi vaihtoehto kuin 119:nen siksi 02 että vähemmän vika mahdollisuuksia kuin 03:ssa (assistentti ja sadetunnistin) 
Onko 119:seen tulossa uusia varusteita luokkaan norma lux joka vissiin olisi tuo suomessa myytävä versio on tai vastaava? Eli turvavöiden esikiristimet,sumuvalot lämmitettävät etuistuimet ja sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit jos ei jo olleetkin.
Jatkuukohan 119:sen ja Nivan myynti edelleen 119:nen voisi vaihtua johonkin parempaan ja niva säilyä.


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2009
Joo noi on pitkälti arvailtu venäjänkielisestä lähteestä noi kaikki varusteet ja ne ei kerro tarkemmin mitä ne tarkoittaa, kaikkia ihan perusvarusteitakin on lueteltu, kuten Priorassa kaikenlaisia uusia turvakoreja hehkutetaan ja muita turvaratkaisuja perusvarusteluna. Takavetoisessa kun ei mitään kovin erikoista niin lähinnä merkitystä on peilien määrällä ja noilla varustemuutoksilla mallien välillä.
119 suomessa myydään euro-4 norma mallia (40) 110 (vienti)varusteilla, lookisesti venäjällä euro-2 oli (20) ja euro-3 (30) ja sitten seuraava numero kertoo varustetasoa 30 norma 32 norma lux 33 lux 34 standart. vientimallien vastaava varustetaso on yleensä aina ollut jotain ihan muuta kuin venäjällä, lähinnä Suomeen on tullut autot lainvaatimalla varustelulla (normassa osittain lux-varusteita), mutta ei mitään muuta ylimääräistä extraa joka ei kuuluisi jo standart-varusteluunkin. Toi Kalinan norma-lux noissa 1,4 malleissa kai tarkoittaa jotenkin perusversion normasta parempaa perusvarustelua.
Priorassa mennään sitten eri kaavalla. euro-3 on jo perusvarustelu, joten variaatio ei erittele sitä, vaan lähdetään nollalinjasta 00 = standart 01 = norma 02 = lux ja vielä parempi lux 03 = granlux GL tai jotain miten sen voisi länsimaissa ajatella. itse kiinnitin huomiota, että 1,6 16-v normassa vain perusvarustein 010 on hydraulinen ohjaustehostin, muissa tehostetuissa malleissa kamala sähköinen tehostin, joten olisiko mahdollisissa suomiautoissakin sähköinen. Jos nyt ruvetaan arvailemaan niin suomiauto saattaa kulkea tyypillä 21703-01-140 sisältäen normavarusteluna myös parempien mallien pakollisia varusteita, mutta edelleen jäisi pois kaikki ylimääräiset mukavuusvarusteet ilmastointimukaan lukien. varustekoodilla kerrotaan että auto onkin vientimalli ja normista poiketen euro-4.
tulee taas noista GL varusteista mieleen Samara Sedanin vastaavamalli 90-luvun alusta 03 lux varustein, kaikkea uutta hienoa digimittaristoa yms, jota ei koskaan tullut suomeen ja jäi kyllä kotimaassaankin äkkiä pois tuotannosta, mahtoi olla toimintavarmoja varusteita.
osaako joku kertoa miksi 110 muuttui 01, 02 variaatiosta 51 ja 52 variaatioihin, mitään merkittävää eroa ei autoissa kai ole ja päästönormin muutos kerrotaan varustekoodissa 03x euro-3 kun 02x euro-2, vienissä 14x vienti euro-4, coupemalli elää ensimmäistä mallistoaan joten se on vielä variaatio 00.
Samaran perinteissä jatkuu, että 20, 22 kertoo ensimmäinen numero että kysesssä on ruiskumoottori, toinen kertoo varustelun 20 = norma, 21 = standart, 22 = lux, päästönormia eritellään sitten varustekoodissa, tosin 1,6i kone on jo perusvarustelussaan (010) euro-3 tasoinen.
takavetoisessa ladassa on perinteisesti ruiskua tarkoittanut 20 (tosin yksipisteruiskua 40) euro-3 tasoinen onkin 30 ja nolla tietysti tarkoittaa ihan std varustelua, ennen oli myös saatavilla 21 norma-euro2
lyhyessä nivassa puhutaan standart varusteisesta 20:stä, 20 tarkoittanut nivassa aina monipisteruiskua ja sen päästönormi kerrotaan varustekoodissa 02x euro-2 ja 03x euro-3 vienti euro-4 tais olla kuitenkin peräti 15x. nivassa ruiskumalli eritellään jo mallinumeron viidennessä numerossa joka on 4.
jotta joka mallisarjassa olisi ihan erillainen numerointilokiikka niin viisiovinen niva ei tunne ollenkaan yli 4 numeroista perusmallia vaan kaikki on 2131 mallisia, moottorin koko ja polttoainejärjestelmä sekä varustelu tulee variaatio numerossa 00 = 1,7 norma 01 = 1,7 std 20 = 1,8i norma 21 = 1,8i std 40 = 1,7i norma 41 = 1,7i std.... listaa voidaan jatkaa vaikka 52 = 1,8 dsl lux... käytännössä varustetasokin kertoo ihan erikokoisesta korista, oikein hämäävää. varustekoodissa sitten kerrotaan päästönormi 02x euro-2 ja 03x euro-3 viimeisen numeron vielä eritellessä varustepoikkeamia
niin ja kaikkihan tiesi, että varustekoodin ensimmäinen numero on venäjän malleissa 0 ja vientimalleissa 1, sitten oikealtaohjattavissa vientimalleissa 6 ja loput numerot on erikoisvarusteluja, kuten Kalinasta löytyy varustelua 430.
että tällaista tällä kertaa...
119 suomessa myydään euro-4 norma mallia (40) 110 (vienti)varusteilla, lookisesti venäjällä euro-2 oli (20) ja euro-3 (30) ja sitten seuraava numero kertoo varustetasoa 30 norma 32 norma lux 33 lux 34 standart. vientimallien vastaava varustetaso on yleensä aina ollut jotain ihan muuta kuin venäjällä, lähinnä Suomeen on tullut autot lainvaatimalla varustelulla (normassa osittain lux-varusteita), mutta ei mitään muuta ylimääräistä extraa joka ei kuuluisi jo standart-varusteluunkin. Toi Kalinan norma-lux noissa 1,4 malleissa kai tarkoittaa jotenkin perusversion normasta parempaa perusvarustelua.
Priorassa mennään sitten eri kaavalla. euro-3 on jo perusvarustelu, joten variaatio ei erittele sitä, vaan lähdetään nollalinjasta 00 = standart 01 = norma 02 = lux ja vielä parempi lux 03 = granlux GL tai jotain miten sen voisi länsimaissa ajatella. itse kiinnitin huomiota, että 1,6 16-v normassa vain perusvarustein 010 on hydraulinen ohjaustehostin, muissa tehostetuissa malleissa kamala sähköinen tehostin, joten olisiko mahdollisissa suomiautoissakin sähköinen. Jos nyt ruvetaan arvailemaan niin suomiauto saattaa kulkea tyypillä 21703-01-140 sisältäen normavarusteluna myös parempien mallien pakollisia varusteita, mutta edelleen jäisi pois kaikki ylimääräiset mukavuusvarusteet ilmastointimukaan lukien. varustekoodilla kerrotaan että auto onkin vientimalli ja normista poiketen euro-4.
tulee taas noista GL varusteista mieleen Samara Sedanin vastaavamalli 90-luvun alusta 03 lux varustein, kaikkea uutta hienoa digimittaristoa yms, jota ei koskaan tullut suomeen ja jäi kyllä kotimaassaankin äkkiä pois tuotannosta, mahtoi olla toimintavarmoja varusteita.
osaako joku kertoa miksi 110 muuttui 01, 02 variaatiosta 51 ja 52 variaatioihin, mitään merkittävää eroa ei autoissa kai ole ja päästönormin muutos kerrotaan varustekoodissa 03x euro-3 kun 02x euro-2, vienissä 14x vienti euro-4, coupemalli elää ensimmäistä mallistoaan joten se on vielä variaatio 00.
Samaran perinteissä jatkuu, että 20, 22 kertoo ensimmäinen numero että kysesssä on ruiskumoottori, toinen kertoo varustelun 20 = norma, 21 = standart, 22 = lux, päästönormia eritellään sitten varustekoodissa, tosin 1,6i kone on jo perusvarustelussaan (010) euro-3 tasoinen.
takavetoisessa ladassa on perinteisesti ruiskua tarkoittanut 20 (tosin yksipisteruiskua 40) euro-3 tasoinen onkin 30 ja nolla tietysti tarkoittaa ihan std varustelua, ennen oli myös saatavilla 21 norma-euro2
lyhyessä nivassa puhutaan standart varusteisesta 20:stä, 20 tarkoittanut nivassa aina monipisteruiskua ja sen päästönormi kerrotaan varustekoodissa 02x euro-2 ja 03x euro-3 vienti euro-4 tais olla kuitenkin peräti 15x. nivassa ruiskumalli eritellään jo mallinumeron viidennessä numerossa joka on 4.
jotta joka mallisarjassa olisi ihan erillainen numerointilokiikka niin viisiovinen niva ei tunne ollenkaan yli 4 numeroista perusmallia vaan kaikki on 2131 mallisia, moottorin koko ja polttoainejärjestelmä sekä varustelu tulee variaatio numerossa 00 = 1,7 norma 01 = 1,7 std 20 = 1,8i norma 21 = 1,8i std 40 = 1,7i norma 41 = 1,7i std.... listaa voidaan jatkaa vaikka 52 = 1,8 dsl lux... käytännössä varustetasokin kertoo ihan erikokoisesta korista, oikein hämäävää. varustekoodissa sitten kerrotaan päästönormi 02x euro-2 ja 03x euro-3 viimeisen numeron vielä eritellessä varustepoikkeamia
niin ja kaikkihan tiesi, että varustekoodin ensimmäinen numero on venäjän malleissa 0 ja vientimalleissa 1, sitten oikealtaohjattavissa vientimalleissa 6 ja loput numerot on erikoisvarusteluja, kuten Kalinasta löytyy varustelua 430.
että tällaista tällä kertaa...

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ladat vuonna 2009
Voi noista päätellä ainakin sen että kalinaan tulee ensivuodeksi ilmastointi ja abs-jarrut ja mitä ilmeisin 1,4 kone. Mitä ite oon katellu niin abseja ei taida edes saada 1,6 8v koneen kanssa.
Tärkeintä olis just tuo koneen vaihdos ja tiettu myös ilmastointi ja absit. Absit kun vaatii lakikin. Muuta varustelua en itse edes kaipailisi lisää..
Tärkeintä olis just tuo koneen vaihdos ja tiettu myös ilmastointi ja absit. Absit kun vaatii lakikin. Muuta varustelua en itse edes kaipailisi lisää..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Ladat vuonna 2009
Seuraavasta linkistä löytyy Saksan Lada-mallit, varusteet ja hinnat vuodelle 2009:
http://www.lada.de/downloadbereich.html
http://www.lada.de/downloadbereich.html
Vain olennainen on tärkeää.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2009
kyllä saksalaisten kelpaa, koko mallisto saatavilla (lähes) ja vielä kunnon esittelymateriaalit mallinumeroineen. Hinnatkaan ei hurjia, jos Suomessakin saisi Prioraa 10 te hintaan niin kauppa kävisi, jopa minäkin saattaisin harkita uutta autoa.
Saksan mallisto
11174-40-110 Lada Kalina STW 1,4i 16-v
11174-40-115 Lada Kalina STW 1,4i 16-v ABS
11184-40-110 Lada Kalina Sedan 1,4i 16-v
11184-40-115 Lada Kalina Sedan 1,4i 16-v ABS
11194-40-110 Lada Kalina HB 1,4i 16-v
11194-40-115 Lada Kalina HB 1,4i 16-v ABS
21703-01-145 Lada Priora Sedan 1,6i 16-v ABS
21723-01-145 Lada Priora HB 1,6i 16-v ABS
21214-20-151 Lada 4x4 1,7i
Saksan mallisto
11174-40-110 Lada Kalina STW 1,4i 16-v
11174-40-115 Lada Kalina STW 1,4i 16-v ABS
11184-40-110 Lada Kalina Sedan 1,4i 16-v
11184-40-115 Lada Kalina Sedan 1,4i 16-v ABS
11194-40-110 Lada Kalina HB 1,4i 16-v
11194-40-115 Lada Kalina HB 1,4i 16-v ABS
21703-01-145 Lada Priora Sedan 1,6i 16-v ABS
21723-01-145 Lada Priora HB 1,6i 16-v ABS
21214-20-151 Lada 4x4 1,7i

Re: Ladat vuonna 2009
Ei taida olla kovin tavallista millään automerkillä että pienemmällä kuutiotilavuuksisella myllyllä varustettu auto maksaa enemmän kuin suuremmalla?
Kalina 1,6 8V maksaa vähemmän kuin Kalina 1,4 16V
Kalina 1,6 8V maksaa vähemmän kuin Kalina 1,4 16V

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2009
toi uusi 1,4 kone on paljon modernimpi laite, vähemmän päästöjä ja tehoakin saman verran kuin tossa 1,6 koneessa, lisäksi 1,4 versiot on paremmin varusteltuja.
piti käydä deltassa katsomassa uusia Ladoja, mutta ei Hämeenlinnassa ollu mitään Ladoja, eikä varaosapuolella ainakaan tiedetty uusista malleista mitään, joten tuskin niitä on tulossa, olisi kai henkilöstö saanut uusista tulokkaista jo koulutusta.
piti käydä deltassa katsomassa uusia Ladoja, mutta ei Hämeenlinnassa ollu mitään Ladoja, eikä varaosapuolella ainakaan tiedetty uusista malleista mitään, joten tuskin niitä on tulossa, olisi kai henkilöstö saanut uusista tulokkaista jo koulutusta.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ladat vuonna 2009
Ei noista uusista malleista paljon ennakkoon puhuta ladan kohalla.. Kyllä tänävuonna ladan myynti suomessa jatkuu. Tällä hetkellä Kaikki kalinat ja nivat on myyty loppuun ja uutta erää odotetaan. Nivahan jää pois mutta kalinaa luultavasti saa ja tulee paremmalla varustelulla.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Ladat vuonna 2009
Ei prkle just toisin päin oisi ollut parempi
ja eikö se kolina ois voinut olla alun pitäenkin paremmilla varusteilla eikä nuita karvahattu versioita jotka ei parjää edes hinnoissakaan muille pikku autoille. Tuleekohan muita ooppelin "malleja" ladan nimellä eikö niitä ole muunkin näköisiä ja eikös oopelia saa käytettynäkin jos haluaa... Pitää satsata enemmän lottoon ja muihin että saisi uuden nivan ei vain ole vielä onnistanut kovin on huonosti tullut enemmän meno puolella
. Taisi jäädä siis haaveeksi niva jos jää myynnistä pois ja kun ei tainut kovin paljoa tännepäin tulla myytyä että sais sitten käytettynäkään
(kiitos virkeän teltan ei edes koeajoaautoa) samarastahan on joskus luovuttava/pitää luopua ja niva oisi vaihtoehto tai 111:nen mutta kaikenlaista vikaa kun tuntuu olevan 111:sessa mitenkäs on nämä viimeiset vm.05-08:siin?
Vähemmän niitä ainakin on myynnissä tarjolla on 2000-luvun alkupäästä ja jos huonosti pidetty niin voivat olla aika huonossa hapessa jostain kohtaa. Ruostuuko esim.konepelti ja saumat niin kuin samarasta vai onko ja parempia? Tässä mielessä niva oisi enemmän mieleen varmempia
ja maavaraakin löytyisi metälle mentäessä eikä kulutuskaan no saahan sitä menemään tietenkin.



Vähemmän niitä ainakin on myynnissä tarjolla on 2000-luvun alkupäästä ja jos huonosti pidetty niin voivat olla aika huonossa hapessa jostain kohtaa. Ruostuuko esim.konepelti ja saumat niin kuin samarasta vai onko ja parempia? Tässä mielessä niva oisi enemmän mieleen varmempia

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Ladat vuonna 2009
joo! oudolta tuntuu että niva jäisi pois?? sehän on myynyt paremmin kuin toi ladan henkilö auto-malli,eli olen kyllä samaa mieltä vahvasti ton 1500i:n kanssa että homman pitäisi olla justiin toisin päin..no toivotaan että suomeen saataisiin kalinasta se farmari malli vaikka sillä 1.4:n koneella.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2009
josko ne abs:t tuli nyt pakolliseksi, sitä ei kukaan ole vahvistanut ja ihan heti aken sivultakaan tietoa löydä, se saattaa olla Nivan kuolemaksi, mutta saattaahan sitten vaikka Chevy Niva tulla. GM-AvtoVAZin sivujen mukaan, on GM:n kuolema selvästi näkyvissä, enää ei ollut versiota Nivasta Opelin koneella eikä Opel Astaraa enää ollut tarjolla Chevrolet Vivana, tulisiko Chevy Nivasta lopulta kuitenkin ihan vaan Lada Niva.

Re: Ladat vuonna 2009
GM avasi marraskuussa Pietarissa uuden autotehtaan ja nyt kun on vielä Renault Avtovazin kuvioissa mukana, niin se Togliatin GM-Avtovaz varmaan ajetaan alas. Saa nähdä tosiaan miten sen Chevy Nivan käy. Pietarissa valmistetaan nyt Opel Antaraa ja Chevrolet Captivaa.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/11/ ... 65618.html
Vuoden 2009 - 21054 ja 21074 mallien vertailu:
http://www.zr.ru/articles/58526/
Hinnat Venäjällä 2105 n.3700 euroa ja 2107 hieman alle 4000 euroa.
Kalina 1,6 8V ja 1,4 16V vertailu:
http://www.zr.ru/articles/58343/
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/11/ ... 65618.html
Vuoden 2009 - 21054 ja 21074 mallien vertailu:
http://www.zr.ru/articles/58526/
Hinnat Venäjällä 2105 n.3700 euroa ja 2107 hieman alle 4000 euroa.

Kalina 1,6 8V ja 1,4 16V vertailu:
http://www.zr.ru/articles/58343/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladat vuonna 2009
GM-Avtovaz aloitti eilen (20.1.09) tuotantokautensa 400:n henkilön massairtisanomisella (tuotantolinja ollut suljettu 15.12.08 alkaen).
http://auto.mail.ru/article.html?id=27813
http://auto.mail.ru/article.html?id=27813
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»