Sivu 1/1

eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 25.12.2008 10:22
Kirjoittaja WeaPea
ihme kytkykauppaa gigantissa.
menin ostamaan anopin puolesta appiukolle halpaa kännykkää gigantista, odotimme kiltisti jonossa ovien avautumista, jonossa oli n 10 henkilöä. pääsimme vihdoin sisään mutta siellä odottikin barrikaadi innokkaita ja myreäilmeisiä saunalahden kätyreitä, joiden ohitse ei päässyt ennenkuin oli sanonut hyvän syyn miksi ei "halvempi" puhelin kelpaa liittymän kera. sanoin että mulla on jo liittymä, missä ne 30 euron puhelimet on? vastauksena oli tiuskaisu"ne on tuolla takana piilossa" menin katsomaan tiuskijan osoittamaan suuntaan, siellä mitään ollut. kävi lopulta ilmi, että puhelimet haetaan noutovarastosta täysin toisesta suunnasta mihin tiuskija oli osoittanut, ja ne piti maksaa ensin kassalla, ja jotta ne voi edes maksaa, oli kerrottava haluamansa kännykkä-osaston "myyjille" jotka taas inttivät että miksei "halvempi" puhelin kelvannut.. minulle siis valehdeltiin päin naamaa, ja törkeästi yritettiin huiputtaa ostamaan kalliimpi, muka "halvempi" puhelin liittymän kera. joka olisi maksanut 24 euroa heti, ja 20 euroa joka kuukausi liittymän kalliuden vuoksi. nyt sain onnekseni 30 euron puhelimen halvempaan liittymään joka oli jo olemassa apilla.
eikö kytkykauppa ollutkaan laitonta ? ainakin tuollainen käytös on. kiitos vaan gigantti, ei teillä niin halpaa ole,ettenkö löytäisi tavaroitani jostain kilpailijalta halvemmalla, teille en enää palaa.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 25.12.2008 11:04
Kirjoittaja BME316
Kaikkea ne kyllä keksii, aivan tuttua gigantilta. Ensin yritetään saada asiakkaita myymälään jollain tarjouksella ja yritetään tyrkyttää aivan muuta tuotetta kun yllättäen se tarjoustuote on loppunut. Kerran oli näyttöjä, lukikohan lehdessä että "300kpl erä" ja meidän gigantissa oli 6kpl joista sain viimeisen kun juoksin liikkeen avattua suoraan hakemaan sen :lol:

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 25.12.2008 12:59
Kirjoittaja Wagner
Tuttua toimintaa, samaa harrastaa myös Lidl :evil:

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 25.12.2008 18:44
Kirjoittaja jta
Tää kyllä aika hyvin varmistaa sen että miksi ei kannata gigantissa käydä.

Oulussa gigantista ei palvelua saa kirveelläkään. Saa melkein roikkua hihan resoreissa kiinni ennenku tajuaavat että vois asiakkaalla olla vaikka jotain asiaa. Kerran kierreltiin se puol tuntia ja yritettiin metästää myyjiä. Ei saatu ketään kiinni kun myyjät aina juoksi karkuun. Lähtiessämme vaan tuumattiin kassa että kiitos palvelusta eikä sen koommin siellä olla käyty.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 25.12.2008 19:54
Kirjoittaja Sepesusi
Ei nuo paikallisessa gigantissa väkisin ole mitään tyrkyttäneet,tosin en ole sieltä kännykkää ostanut,kaikkea muuta kylläkin.Myyjät on ruuhka aikaan kortilla,mutta niin ne tahtoo olla muissakin liikkeissä.Viimeisimmät ostokset on kaikki tullu tuolta haettua kun tuo on ollut reilusti halvin paikka.Netistä ensin selvittää missä värkissä on laatu hinta suhde kohdallaan ja missä on halvin hinta.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 25.12.2008 21:56
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä Gigantissa on saanut tapella, että on saanut ostaa, mitä on halunnut. Enää mua ei kyllä sinne puljuun saa, ennemmin maksan vaikka vähän extraa sitten.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 15.1.2009 21:21
Kirjoittaja rotsi4
Tampereen Gigantista moinen tyrkytys puuttui kännykkäkaupassa. Ja puhelimista on toimiva kappale kokeiltavana, myös ladan hintaisista malleista, sekä akussakin on yleensä virtaa. Digikamerat tosin olivat pimeänä, ja käyttöohjeet puuttuivat kaikista.

Joissakin elektroniikkaliikkeissä kun ei kokeilukappaleita ole, joutuu ostamaan sian säkissä jos ei osta matolaatikko-mallia jonka tuntee ennestään. Gigantissa ei vaan ole käytettyjä luureja ollenkaan.

Elektoroniikkamyyjien ammattitaito ei kyllä vakuuta, eikä kyllä monen muunkaan viihde-elektroniikkakauppiaan. Tietotaito tuntuu keskittyvän lähinnä osamaksusopimuksiin, tuotteen ominaisuudet ja käyttötarpeet on ihan kuin sivuseikka.
Kuten vaikka uutta jääkaappia (vuonna 2008) kehuttiin sähköä säästäväksi vanhaan verrattuna suureen ääneen. Kylmälaitteita tutkineena ihmettelin moista puhetta, ja otin vanhan koneen tyyppikilven taskusta ja kysyin myyjältä että miksi ihmeessä tämä uusi kone sitten syö numeron mukaan enempi sähköenergiaa kuin tämä vanha. Myyjä meni hiljaiseksi eikä pahemmin puhunutkaan mitään sen jälkeen kunnes sitten kun näytimme minkä koneen ostamme. Ostettiin sellaisen missä oli euroopassa valmistettu koneisto, myyjä ei sitä(kään) tiennyt, piti polvistua sillä reissulla..

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 15.1.2009 22:59
Kirjoittaja Pavlovits
Parhaan palvelun tuommoisissa teknisiä laitteita myyvässä kaupassa saa, kun menee sinne täysin Uunona, ts. ei tiedä tuotteista mitään ja kyselee myyjältä yksinkertaisiakin asioita.
Jos taas näytät tietäväsi asioista vähän enemmänkin, myyjä keskittyy näyttämään, että hän se nyt sentään jotakin tietää, ja kohtelu on heti vähän alentuvaa.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 15.1.2009 23:10
Kirjoittaja life88
mullan on kans huonoja kokemuksia gigantista ja sen takia en sielä enään käy
porukat osti sieltä pakastimen ja sai odottaa sitä puolivuotta aina ne keksi jonkun älyttömän syyn ettei tuottetta muka ollu varastossa. rahtilaiva oli myöhässä, varastossa hukkunut, ensimmäinen pakastin oli rikki, lähetetty väärään liikkeeseen sun muuta pa.kaa
mä käyn aina verkkokaupa.com:issa siälä sentää palvelu pelaa ja sama hintaluokka joskus jopa halvempiki
ite kerran vein giganttiin huoltoon tietokonetta ja kassalla myyjä lupas että kone on viikonpäästä noudettavissa ja vit..
kesti yli kuukaude taas tuli jotai että on väärässä liikkeessä ja muka hajonnu kuljetuksessa :twisted:
sinne ruottalaiste gäy kauppaan en kyllä mee enää

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 16.1.2009 0:18
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="life88"]mullan on kans huonoja kokemuksia gigantista ja sen takia en sielä enään käy
porukat osti sieltä pakastimen ja sai odottaa sitä puolivuotta aina ne keksi jonkun älyttömän syyn ettei tuottetta muka ollu varastossa. rahtilaiva oli myöhässä, varastossa hukkunut, ensimmäinen pakastin oli rikki, lähetetty väärään liikkeeseen sun muuta pa.kaa
mä käyn aina verkkokaupa.com:issa siälä sentää palvelu pelaa ja sama hintaluokka joskus jopa halvempiki
ite kerran vein giganttiin huoltoon tietokonetta ja kassalla myyjä lupas että kone on viikonpäästä noudettavissa ja vit..
kesti yli kuukaude taas tuli jotai että on väärässä liikkeessä ja muka hajonnu kuljetuksessa :twisted:
sinne ruottalaiste gäy kauppaan en kyllä mee enää[/quote]


Vai suomalaisten? Markantalo ja gigantti on sama pulju tai siis sama omistaja.
Hinnatkin samanlaiset tuotteissa

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 16.1.2009 7:14
Kirjoittaja Jaakkima
Ja verkkokauppa.com saksalaisomistuksessa. Eipä ole siintäkään puljusta sukulaisella hyviä kokemuksia, lähinnä huollosta kun pari vuotta vanha taulutöllö meni pimeäksi.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 16.1.2009 8:25
Kirjoittaja pressa
ladaracing pori kirjoitti:Markantalo ja gigantti on sama pulju tai siis sama omistaja.
Hinnatkin samanlaiset tuotteissa
Hinnat vaihtelevat suuresti, garmin nuvi200: markantalo 89, gigantti 129. Pyrkivät siihen ettei juuri samaa mallia ole myynissä esim. joissain koneissa toinen myy mallia 905 ja toinen 906, kun asiaa selvittää ei "tehtaalta" edes löydy mallia 906 vaan se on ketjun erikseen tilaama malli merkintä koneelle 905. Kun suureen ääneen antaa hintatakuun kannattaa olla sellainen tuote mitä muilta ei saa. Muistattekos ennen kun keskolla ja sok;lla oli peräkärryjä myynnissä. Kärryt olivat saman tehtaan tuotoksia ainoastaan eri värisiä, ja silti ostajien silmissä niissä oli suuri ero.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 16.1.2009 17:36
Kirjoittaja Jaska HKI
pressa kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti:Markantalo ja gigantti on sama pulju tai siis sama omistaja.
Hinnatkin samanlaiset tuotteissa
Hinnat vaihtelevat suuresti, garmin nuvi200: markantalo 89, gigantti 129. Pyrkivät siihen ettei juuri samaa mallia ole myynissä esim. joissain koneissa toinen myy mallia 905 ja toinen 906, kun asiaa selvittää ei "tehtaalta" edes löydy mallia 906 vaan se on ketjun erikseen tilaama malli merkintä koneelle 905. Kun suureen ääneen antaa hintatakuun kannattaa olla sellainen tuote mitä muilta ei saa. Muistattekos ennen kun keskolla ja sok;lla oli peräkärryjä myynnissä. Kärryt olivat saman tehtaan tuotoksia ainoastaan eri värisiä, ja silti ostajien silmissä niissä oli suuri ero.
Sama se on kahveissa.Kultakatriina ja Saludo ovat samaa kahvia eri paketissa.Presidentti on vain vähän paahdetumpaa Juhla Mokkaa.

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 16.1.2009 22:26
Kirjoittaja life88
markantalossa ja gigantissa ei kyllä oo sama hintaluokka, http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP ... ensizenav=[39%3B44%3E&tvtypenav=^LCD%24[/url]
http://www.markantalo.fi/is-bin/INTERSH ... av=^LCD%24
siinä on telkkareitten hintaeroja markantalosa saa thompsonin 40 full hd ku samaan hintaan sais gigantista sonyn 40 full hd on pikkase laadukkaampi toi sony ku thompson

Re: eräs kytkykauppatarina, mitä opimme tästä ?

Lähetetty: 17.1.2009 21:09
Kirjoittaja Pavlovits
Johtopäätöksiä yleisestä hintatasosta ei kannata tehdä parin, kolmen esimerkin perusteella. Olen viime kuukausien aikana joutunut hankkimaan aika monia elektroniikkavempaimia, ja kun aikaa on, olen tehnyt melkoisen kattavia hintavertailuja ja johtopäätös on, että hintoja mäiskitään aika tavalla arpomalla. Joku tuote on halvempi kaupassa A ja joku toinen kaupassa B.
Ostopaikat ovat samoja, samoin kulurakenne, ja kilpailu pitää huolen siitä, että kukaan ei pääse tekemään kovin kummoisia voittoja-