vakava asia

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
larke

vakava asia

Viesti Kirjoittaja larke »

Minulla on hyvä edokas eroparlamentiin Pasi Orava oulusta ei sääsyt valtuustoon valittiin
kaupungin silti hallitukseen Tosin se on vihreä :lol:
Ukki

Re: vakava asia

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Toisin sanoen, ei ollut äänestäjien suosiossa riittävästi ääniä saadakseen. Oli kuitenkin puolueen johdon mieleen, koska sitä kautta pääsi päättämään asioista. Erittäin hyvä esimerkki Suomalaisesta "Sisäpiiridemokratiasta" Jos haluttaisiin lähemmäksi aitoa demokraattista toimintaa pitäisi ensimmäiseksi tämä sinulle, minulle systeemi hävittää ja siirtyä kylätoimikunta malliin, joka lopetettiin melkein heti alkuunsa, kun havaittiin sen toimivan hyvin.Lopetettiin niiden rahoitus, muka liian kalliina, toisaalta taas kohotettiin kokouspalkkioita lautakunnan, hallituksen ja valtuuston edustajille. Ts. näivetettiin systeemi, joka olisi tuonut päätäntävaltaa lähemmäksi ihmistä.
Siihen aikaan, kun itse olin Kuntasuunnittelulautakunnassa, istui kunnanjohtaja kokouksessa takapiruna ja sanoi mitä lautakunnan tuli päättää ko. asiassa. Itse olin senverran sisäpiiriläinen, että kylätoimikunta oli esittänyt jäseneksi ajamaan kaavoitetunalueen ulkopuoleisen osan etuja.
4vuoden päästä olivat myös esittäneet samalle paikalle, mutta oli kait nimi "Mustallalistalla" Silloin piti kunnan palveluksessa olevalla siivoojallakin olla sopiva Jäsenkirja. Samapeli näkyy jatkuvan vieläkin Arkaatiankukkulalta alas Kunnanvirastojenlaaksoon.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
larke

Re: vakava asia

Viesti Kirjoittaja larke »

:shock: Kyllä ne kylätoimikunnat pitäisi pitää ehdottamasti elossa. Se pitää olla puolue jäsenkirja
jos haluat sada töitä. Sulle homataa duunia jos ,et pääsisikään! 8)
Vastaa Viestiin