BMW m10/m43 takavetoon...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
rudolf

BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja rudolf »

Onko kellään kokemuksia ko. asennuksista, oli tarkoitus tehdä ensin tolla m10llä (on tuo tekn ennestään), mut kiinnostais sittenkin enemmän toi m43b16 ihan vaan käytön kannalta.
Heitelkäähän viestiä...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei mitään vajaapyttysia jos rupeaa tollaseen, M20B25 vaan suoraan...leima voi olla tosin vähän tiukassa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Leima on tiukassa todellakin noilla M20 koneilla :lol: Miksei se M10 kelpaa jos se on M10B18 ruisku? Ei tuollainen uudempi tekniikka varmasti aivan ilmainen ole, ja ongelmia varmasti tulee eteen vrt. M10.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Re: BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Minä taas suosin tuota kone tyyppiä M42B18 tuo vaan on liian tehokas ladaan.
Itse unohtaisin nuo vanhat bemarin kuutoset moottorit liian painavina ja tehottomina.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jokari kirjoitti:Ei mitään vajaapyttysia jos rupeaa tollaseen, M20B25 vaan suoraan...leima voi olla tosin vähän tiukassa :D
Pöljä kone tuo B25. Tuosta bemarin M20 koneesta saa kyllä fiksun kunhan vähän yhdistelee eri koneiden osia. Luovuttaa myös tehoa todella helposti. Kansi on aika samantapainen tc:n kanssa ja kunhan ei käytä tuota 2,5:n kantta, niin saa paljon fiksumman eikä halkeilekkaan. Jos M20 sarjatuotantomoottoreista pitäisi valita, niin B23 ehdottomasti. Tosin suht painaviahan nuo on. Tosin jos oman 1,7:n tekee hyvin, niin ei oikein kannata mitään bemarin M10:iä laittaa. Jos fiksun swapin tahtoo tehdä, niin eiköhän ladan 1,6 16V olisi kova sana?
Vauhdin tae - alamäki
rudolf

Re: BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja rudolf »

kokemuksia ei tunnu olevan, mut näkemyksiä kyllä... :D
6-kone ei tuu kysymykseenkään jo pelkästään painonsa takia, itellä ollu noita E30 korisia ja pieni auto todella epämukava kun on tollainen painava möykky nokalla (saundithan tossa bimmerin kutosessa on :shock: :shock:) . Auto on tarkoitus leimata ja pitää liikenteessä 2. autona (joskushan sitä henkilöautoakin tarvii).
Joskus nuorena miehenä tuli kaikenlaisia moottorimodeja rakenneltua ja nyt kun löysin virheettömän 2104.n ja sattuu toi m10b18 (90 hv++++) tekniikka olemaan ylimääräienä niin ajattelin sellaisen vielä tonne tunkea.
Toinen vaihtoehto on toi m40b16(i)(100 hv+kat) joka edullisuutensa takia olisi tossa vielä tyrkyllä joten saisi sen ruiskutekniikan kaikkine sähköineen ympättyä samaan (kyseinen moottorimalli vaatii huomattavasti enemmän huoltoa hihnajakopäänsä takia).
M42b18.(318 is) ei tule kysymykseen tossa leimaamisessa suuremman tehonsa vuoksi (136-140 hv), mutta kiinnostavimpana käytön kannalta olisi täydellinen M43b16(i)(102hv+kat) tekniikka joka sitten jo "modernimpana" ketjukoneena saattaisi olla se mukavin vaihtoehto ja tällaisen tekniikan osto on kyllä tuolla takaraivossa pahasti vallannut alaa.
Projekti aloitetaan heti kun kelit lämpenee ja eiköhän noi tekniikkajutut ole siihen mennessä speksattu ja "lukittu".
Tehohommeleihin puututaan vasta sitten kun ruokahalu alkaa siellä puolella kasvaa... kaikki noista em. koneistahan on kohtuu helppoja virittää ja osatarjonta on saksantuonnin myötä kutakuinkin valtava....

Edit: nyt on sovittu kaupat BMW m40b16(i)(100 hv+kat) moottorista kaikkine 5v. rojuineen ja perjantaina hakemaan, hihnakone mut vaihdellaan sitä remmiä nyt vaikka kerran vuodessa niin ei tuu rojua... :)
rudolf

Re: BMW m10/m43 takavetoon...

Viesti Kirjoittaja rudolf »

Nyt olis tekniikka kotosalla ja sais alkaa tutkia tota konetta ja tehdä nyt ainakin kansi ja jakopää tässä vaiheessa.
Vastaa Viestiin