Onko kellään kokemuksia ko. asennuksista, oli tarkoitus tehdä ensin tolla m10llä (on tuo tekn ennestään), mut kiinnostais sittenkin enemmän toi m43b16 ihan vaan käytön kannalta.
Heitelkäähän viestiä...
BMW m10/m43 takavetoon...
Re: BMW m10/m43 takavetoon...
Ei mitään vajaapyttysia jos rupeaa tollaseen, M20B25 vaan suoraan...leima voi olla tosin vähän tiukassa 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: BMW m10/m43 takavetoon...
Leima on tiukassa todellakin noilla M20 koneilla
Miksei se M10 kelpaa jos se on M10B18 ruisku? Ei tuollainen uudempi tekniikka varmasti aivan ilmainen ole, ja ongelmia varmasti tulee eteen vrt. M10.

Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: BMW m10/m43 takavetoon...
Minä taas suosin tuota kone tyyppiä M42B18 tuo vaan on liian tehokas ladaan.
Itse unohtaisin nuo vanhat bemarin kuutoset moottorit liian painavina ja tehottomina.
Itse unohtaisin nuo vanhat bemarin kuutoset moottorit liian painavina ja tehottomina.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Re: BMW m10/m43 takavetoon...
Pöljä kone tuo B25. Tuosta bemarin M20 koneesta saa kyllä fiksun kunhan vähän yhdistelee eri koneiden osia. Luovuttaa myös tehoa todella helposti. Kansi on aika samantapainen tc:n kanssa ja kunhan ei käytä tuota 2,5:n kantta, niin saa paljon fiksumman eikä halkeilekkaan. Jos M20 sarjatuotantomoottoreista pitäisi valita, niin B23 ehdottomasti. Tosin suht painaviahan nuo on. Tosin jos oman 1,7:n tekee hyvin, niin ei oikein kannata mitään bemarin M10:iä laittaa. Jos fiksun swapin tahtoo tehdä, niin eiköhän ladan 1,6 16V olisi kova sana?Jokari kirjoitti:Ei mitään vajaapyttysia jos rupeaa tollaseen, M20B25 vaan suoraan...leima voi olla tosin vähän tiukassa
Vauhdin tae - alamäki
Re: BMW m10/m43 takavetoon...
kokemuksia ei tunnu olevan, mut näkemyksiä kyllä...
6-kone ei tuu kysymykseenkään jo pelkästään painonsa takia, itellä ollu noita E30 korisia ja pieni auto todella epämukava kun on tollainen painava möykky nokalla (saundithan tossa bimmerin kutosessa on
) . Auto on tarkoitus leimata ja pitää liikenteessä 2. autona (joskushan sitä henkilöautoakin tarvii).
Joskus nuorena miehenä tuli kaikenlaisia moottorimodeja rakenneltua ja nyt kun löysin virheettömän 2104.n ja sattuu toi m10b18 (90 hv++++) tekniikka olemaan ylimääräienä niin ajattelin sellaisen vielä tonne tunkea.
Toinen vaihtoehto on toi m40b16(i)(100 hv+kat) joka edullisuutensa takia olisi tossa vielä tyrkyllä joten saisi sen ruiskutekniikan kaikkine sähköineen ympättyä samaan (kyseinen moottorimalli vaatii huomattavasti enemmän huoltoa hihnajakopäänsä takia).
M42b18.(318 is) ei tule kysymykseen tossa leimaamisessa suuremman tehonsa vuoksi (136-140 hv), mutta kiinnostavimpana käytön kannalta olisi täydellinen M43b16(i)(102hv+kat) tekniikka joka sitten jo "modernimpana" ketjukoneena saattaisi olla se mukavin vaihtoehto ja tällaisen tekniikan osto on kyllä tuolla takaraivossa pahasti vallannut alaa.
Projekti aloitetaan heti kun kelit lämpenee ja eiköhän noi tekniikkajutut ole siihen mennessä speksattu ja "lukittu".
Tehohommeleihin puututaan vasta sitten kun ruokahalu alkaa siellä puolella kasvaa... kaikki noista em. koneistahan on kohtuu helppoja virittää ja osatarjonta on saksantuonnin myötä kutakuinkin valtava....
Edit: nyt on sovittu kaupat BMW m40b16(i)(100 hv+kat) moottorista kaikkine 5v. rojuineen ja perjantaina hakemaan, hihnakone mut vaihdellaan sitä remmiä nyt vaikka kerran vuodessa niin ei tuu rojua...

6-kone ei tuu kysymykseenkään jo pelkästään painonsa takia, itellä ollu noita E30 korisia ja pieni auto todella epämukava kun on tollainen painava möykky nokalla (saundithan tossa bimmerin kutosessa on


Joskus nuorena miehenä tuli kaikenlaisia moottorimodeja rakenneltua ja nyt kun löysin virheettömän 2104.n ja sattuu toi m10b18 (90 hv++++) tekniikka olemaan ylimääräienä niin ajattelin sellaisen vielä tonne tunkea.
Toinen vaihtoehto on toi m40b16(i)(100 hv+kat) joka edullisuutensa takia olisi tossa vielä tyrkyllä joten saisi sen ruiskutekniikan kaikkine sähköineen ympättyä samaan (kyseinen moottorimalli vaatii huomattavasti enemmän huoltoa hihnajakopäänsä takia).
M42b18.(318 is) ei tule kysymykseen tossa leimaamisessa suuremman tehonsa vuoksi (136-140 hv), mutta kiinnostavimpana käytön kannalta olisi täydellinen M43b16(i)(102hv+kat) tekniikka joka sitten jo "modernimpana" ketjukoneena saattaisi olla se mukavin vaihtoehto ja tällaisen tekniikan osto on kyllä tuolla takaraivossa pahasti vallannut alaa.
Projekti aloitetaan heti kun kelit lämpenee ja eiköhän noi tekniikkajutut ole siihen mennessä speksattu ja "lukittu".
Tehohommeleihin puututaan vasta sitten kun ruokahalu alkaa siellä puolella kasvaa... kaikki noista em. koneistahan on kohtuu helppoja virittää ja osatarjonta on saksantuonnin myötä kutakuinkin valtava....
Edit: nyt on sovittu kaupat BMW m40b16(i)(100 hv+kat) moottorista kaikkine 5v. rojuineen ja perjantaina hakemaan, hihnakone mut vaihdellaan sitä remmiä nyt vaikka kerran vuodessa niin ei tuu rojua...

Re: BMW m10/m43 takavetoon...
Nyt olis tekniikka kotosalla ja sais alkaa tutkia tota konetta ja tehdä nyt ainakin kansi ja jakopää tässä vaiheessa.