Tuplien imusarjan tekeminen...

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Tuplien imusarjan tekeminen...

Viesti Kirjoittaja mika »

Onkohan joku ite väsänny imusarjaa ladaan tuplille? minkähänlainen homma olisi? mistä laipat? ja onkohan kuvia kellään netissä imusarjasta?
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei ole vielä tehnyt, loppukesästä kyllä. Laipat teen ihan pilli ja vinku -periaatteella. Ei mahdoton homma mutta vaatii hieman kärsivällisyyttä ja suunnittelua jotta tulee hyväkin.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

Joo sähän teet samalla mulle :D ? muutes onko täällä kellään imusarjaa myytävänä?
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ladan tavallinen imusarja löytyy. Ei siis tuplien.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

Juu sillä ei nyt tee mitään oikeestaan ku nuita on nähty jo melkosesti..
miten ku m en tajuu et miten ne putket tehään ku ne kaasarin imut on isommat kuin kanavat niin pitääkö se putki sillai olla halki..?
Lujaa Laatua Larva!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kaikki tuplaimusarjat mitä minä omistan on tehty sorvaamalla...

Eli laippoihin on hitsattu putket jotka on sorvattu kartioiksi, muuten ne on virtauksen kannalta huonot jos ne ei tasaisesti laajene kaasariin.
Peeveli

näin traktoriin

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Näin teimme traktoriin... Eli kestävyysajo volvoon äijjät teki seuraavasti. Lattarautaan pultinreijät. Sitten imusarjan reiät. Soitto kaverille joka laski imuputken pituuden halutulle kierrosalueelle (ihan vanha dos sovellus). Putket tarkasti mittaansa. Sitten putket mikillä kiinni. sarja kiinni kaasareineen ja starttipilotti testi (eli ruiskutetaan ulkopuoleelle you nou). vuotopaikkojen tilkitseminen ja lattaraudan oikaisu. Nyt en muista kuinka pelas mutta muistaakseni virityksestä luovuttiin seuraavaan kisaan mennessä kunnon sarjan löytyessä. Eli ostetaan ne tehtaan paapan tekemät tai maksetan kunnon hinta asiansa osaavalle sepälle :wink:
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

oisko Jankosilla yhtään ylimääräistä imusarjaa? :?
Lujaa Laatua Larva!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Eipä ole yhtään ylimääräisiä, ikävä kyllä. Hyllyssä on kyllä mutta niillehän on aina käyttöä...
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

mika kirjoitti:oisko Jankosilla yhtään ylimääräistä imusarjaa? :?
Kokeile google ja hakusana jari jaakkonen koneistusasema löytyy uusia suht edullisesti
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mulla vaan tuo auto sellainen sekasikiö että en ole ainakaan vielä törmännyt edes lähelle käypäiseen imusarjaan joten ei juuri muita vaihtoehtoja kuin itse tehdä. Joten tuskin nuo mun sarjat käy sulle mitenkään, laippoja ajattelin kyllä tehdä pari vastaisuuden varalle samalla.

Nuo kartiot tekisin niin päin että kaasar(e)ilta isommat putket jotka sitten supistaa imukanavaan. Helpompi tehdä.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Onkohan toi rakentaminen sitten kuinka kannattavaa rahallisesti. Varsinkaan jos ei ole taitoa tehdä kokonaan. Ja kun noita nyt saa jollain reilulla 100 ekellä käytettynäkin. Ja uutenakin noin 150 ekellä. Ja miten hyvän siitä itse saa on sitten eri asia. Tottakai jos on taitoo niin sitten.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mielestäni kannattaa ostaa jos vain käypäinen löytyy. Itse jos tekee niin hyvän kyllä saa kun malttaa tehdä mutta tuntipalkkaa ei kannata ruveta laskemaan, tai jos tietysti on cnc-jyrsimet ja valmiit kuvat...

"Hyvä tulee kun itse tekee." :D
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ite meinasin tehä 40 dellorton tuplille. näin. ostan pätkän 40mm putkea leikkaan kartiomaiseks eli senhän pitää olla kannen puolelta kanavan kokoinen sitten nätisti hitsaan kiinni ja laipat pitää koneistaa jossakin. Mutta mikähän olisi hyvä pituus imusarja jos on mahdollisimman pitkä niin eikös se tuo vääntöä. ja lämmittääkö pakosarja imusarjaa täytyy olla paksumpaa putkea. Ja kanavia ajoin vingulla isommaksi niin jos jaksaa imu riittää.
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

Itelläni on 1600 ladassa dellorton vaakatuplat. ne imusarjan putket on noin 20-30cm..Vastaa kaasuun ainakin tosi rivakasti, eikä ole talvellakaan jäätänyt, kun pakoputket on imusarjan alla.. Ostin kyseisen peltisarjan keltaisesta pörssistä käytettynä. Se on todennäköisesti itse tehty, hitsaussaumoista päätellen..
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Vastaa Viestiin