Tuplien imusarjan tekeminen...
Tuplien imusarjan tekeminen...
Onkohan joku ite väsänny imusarjaa ladaan tuplille? minkähänlainen homma olisi? mistä laipat? ja onkohan kuvia kellään netissä imusarjasta?
Lujaa Laatua Larva!
- veli alexei
- Moderaattori
näin traktoriin
Näin teimme traktoriin... Eli kestävyysajo volvoon äijjät teki seuraavasti. Lattarautaan pultinreijät. Sitten imusarjan reiät. Soitto kaverille joka laski imuputken pituuden halutulle kierrosalueelle (ihan vanha dos sovellus). Putket tarkasti mittaansa. Sitten putket mikillä kiinni. sarja kiinni kaasareineen ja starttipilotti testi (eli ruiskutetaan ulkopuoleelle you nou). vuotopaikkojen tilkitseminen ja lattaraudan oikaisu. Nyt en muista kuinka pelas mutta muistaakseni virityksestä luovuttiin seuraavaan kisaan mennessä kunnon sarjan löytyessä. Eli ostetaan ne tehtaan paapan tekemät tai maksetan kunnon hinta asiansa osaavalle sepälle 

Mulla vaan tuo auto sellainen sekasikiö että en ole ainakaan vielä törmännyt edes lähelle käypäiseen imusarjaan joten ei juuri muita vaihtoehtoja kuin itse tehdä. Joten tuskin nuo mun sarjat käy sulle mitenkään, laippoja ajattelin kyllä tehdä pari vastaisuuden varalle samalla.
Nuo kartiot tekisin niin päin että kaasar(e)ilta isommat putket jotka sitten supistaa imukanavaan. Helpompi tehdä.
Nuo kartiot tekisin niin päin että kaasar(e)ilta isommat putket jotka sitten supistaa imukanavaan. Helpompi tehdä.
- veli alexei
- Moderaattori
Onkohan toi rakentaminen sitten kuinka kannattavaa rahallisesti. Varsinkaan jos ei ole taitoa tehdä kokonaan. Ja kun noita nyt saa jollain reilulla 100 ekellä käytettynäkin. Ja uutenakin noin 150 ekellä. Ja miten hyvän siitä itse saa on sitten eri asia. Tottakai jos on taitoo niin sitten.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- lada 1300s
Ite meinasin tehä 40 dellorton tuplille. näin. ostan pätkän 40mm putkea leikkaan kartiomaiseks eli senhän pitää olla kannen puolelta kanavan kokoinen sitten nätisti hitsaan kiinni ja laipat pitää koneistaa jossakin. Mutta mikähän olisi hyvä pituus imusarja jos on mahdollisimman pitkä niin eikös se tuo vääntöä. ja lämmittääkö pakosarja imusarjaa täytyy olla paksumpaa putkea. Ja kanavia ajoin vingulla isommaksi niin jos jaksaa imu riittää.
- ladaraider
Itelläni on 1600 ladassa dellorton vaakatuplat. ne imusarjan putket on noin 20-30cm..Vastaa kaasuun ainakin tosi rivakasti, eikä ole talvellakaan jäätänyt, kun pakoputket on imusarjan alla.. Ostin kyseisen peltisarjan keltaisesta pörssistä käytettynä. Se on todennäköisesti itse tehty, hitsaussaumoista päätellen..