Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
gti-perttu

Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Tässon nyt elämänkaaren toinen Lada menossa ja tämän toisen yksilön kohdalla ainakin omat kokemukseni romuttavat mielikuvan Ladan kestävyydestä totaalisesti! Onko tämä nyt ihan normaalia että 5tkm aikana saa rempata vaihdelaatikon, kannentiivisteen ja perän!? :shock:

Eikö noin lujan auton maineessa olevan auton kuuluis kestää 5000km jääratapoletusta mukisematta?? Luulis, muttei kerpele!

No jos nyt jotain positiivista pitää hakemalla hakea, ni ei oo ollu kylymä kiertää jäärataa! Porukka on ollu ihmeissään ku kuski hyppää munasillaan lapioimaan ladaa penkasta! :D Niin, ja röökiräppänän lukot on vielä toistaseks pysyny kiinni!
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

1200cc kone on oikein käytettynä ikuinen...

Kansipaffin hajoominen on harvinaisempaa, mutta perän ja askin saa ihan varmasti rikki revittelemällä ja nopeilla vaihdoilla.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
gti-perttu

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Unohtu mainita, tossa on 1500 kone.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mee ostaa bemari, ne on hyviä jäällä, enempi tehoakin takavedosta tinkimättä, ne on laadukkaita saksalaisia autoja, ei noilla ryssän romuilla mitään tee, jätä ne osaaviin käsiin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Salmi

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Lada-Jussi kirjoitti:ei noilla ryssän romuilla mitään tee, jätä ne osaaviin käsiin.
Puolet homman huvista on siinä että saa ropeltaa Pertun ladaa osaamattomilla käsillä samalla asennusoluita nauttien :mrgreen:
Jukka Haapamäki

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Itse nyt n. 20tkm tuolla nykyisellä 1600SL:llä rauhallisesti ajeltuani, sanoisin auton kyllä kestävän varsin mallikkaasti tälläistä normaalia käyttöä. Hillitymmin tulee toki ajeltua, tuolla liikenteessä kun ei ole itsellä yleensä kiire minnekään... 8)

:lol:
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja BA3 »

No ei kukaan voi väittää että Lata on kestävä auto , jollei ole täysin sokea fanaatikko. Tai pesunkestävä kova aattenmies. Kyllähän noissa Latoissa on aina riittänyt pientä ja isompaa korjailtavaa , esim. Japsi käyttöautoihin nähden. Toki Latallakin pärjää jos kiinnostaa korjailla ja rassata lähes jatkuvia ongelmia :D
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

No kyllä minä väitän. Väitän lisäksi, etten ole ainakaan bolsevikkiaatteen mies, enkä pidä itseäni sen kummempana fanaatikkonakaan.

Samaroilla ja 110-sarjan Ladoilla on takana n. 500.000 km, eikä niissä sen ihmeempää ole ollut.

Paljon enemmän tekemistä on riittänyt sukulaisten japanilais- ym vekotusten kanssa, vaikkei niillä koskaan ajeta siten eikä sellaisissa oloissa kuin minä Ladoillani.

Työsuhde- ja omina autoina on ollut mm. Hondaa, BMW:tä, Volvoa ja VW:ia, ja kun vielä töikseni olen värkännyt autoalalla jonkin verran, on minulla ainakin kalpea aavistus siitä, mistä puhun.

Tyypilliset nykyautojen laatuongelmat - tämä koskee myös Ladaa - ovat huoltoväen ammattitaidossa sekä ratin ja penkin välissä.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Joen musikka
Viestit: 2027
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tarina ei kerro,mitä tämä Lada on kokenut ennen tätä "poletusta"....eppäillä soppii...oisko parempi ottaa vaikka polettava Singeri??? :lol:kestää minkä kestää.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Samara 87" 25tkm kovaa ajoa, toimivana paaliin (pakosarja vuosi, miksi korjata kun romu ukko tykkää tosta xD )

Samara 95" 1500i kohta 55tkm kovaa(!) ajoa, still rolling ;)

Meillä on ollu sivussa "kakkos" autona Mazdaa, ooppelia ja toyotaa tähän mennessä, ja voi hitsi....

Oha niil ollu enemmän ajettu, mut on ne uutena maksanu 2-3x samaran hinnan!

OT: TONNI TÄYTEEN!!!!!
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
gti-perttu

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

Lada-Jussi kirjoitti:mee ostaa bemari, ne on hyviä jäällä, enempi tehoakin takavedosta tinkimättä, ne on laadukkaita saksalaisia autoja, ei noilla ryssän romuilla mitään tee, jätä ne osaaviin käsiin.
No enpäs muuten menekään. Ei tule Bemaria tähän taloon. Nyt ei oikeen auennu tuo "osaavat kädet juttu!" :shock: Kuka tässä nyt osaa, tai ei osaa jotain?? Kyllähän noita ruuvata osaa kuka vaan! Ovat sen verta simppeliä tekoa. Jopa niinkin simppeliä, että välillä herää väkisinkin kysymys, että miten hitossa ne on kuuhun päässy?? :shock:
Salmi kirjoitti:Puolet homman huvista on siinä että saa ropeltaa Pertun ladaa osaamattomilla käsillä samalla asennusoluita nauttien :mrgreen:
Väittäisin, että jopa yli puolet! :D

Ja kokeillaas vielä naarata se keilapallo Jussin nenusta.

Halapoja vehkeitä nuo on korjata! :shock: Remonttien yhteydessä nautitut asennuskaljat on maksanu enempi mitä ite osat/tarvikkeet. :wink:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

osaavilla käsillä viittaan tuohon jo muiden mainitsemaan että kestäminen riippuu myös ratin ja penkin välistä. itsellä kokemuksia vanhoistakin Ladan raadoista ja kilometrejä paljon, eikä ne ole kummemmin hajoillut, varsinkaan kannentiivistettä, perää tai laatikkoa ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa. koko aihe vaikuttaa vähän provoilulta
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Osasyynä Ladasta kertovien kestävyys-/kestämättömyystarinoiden takana ovat sellaiset autoiluharrastusta aloittelevat nuoret ns. Peltoautoilla ja esimmäisillä ajokortin saanin jälkeen hankituilla Lada merkkisillä henkilöautoilla. Kun huolto- ja korjaustaito on useimmiten melko vähäistä, eikä toisaalta ole hirmuisesti maksuvälineitäkään, niin tämänlaiset auton käyttöolosuhteet tekevät autosta kuin autosta vikaantumisherkempää. Sitten, kun korjataan on jo se viimeinenkin pisara kaadettu. Useimmiten korjaukset tehdään niin kuin niitä ei pitäisi tehdä, käytetään sellaisia loppunsa edessä olevia osasia joko naapurilta, kaverilta tai hajottamoilta hankittuja, ei raskita hankkia kaikkia tarpeellisia korjauksen yhteydessä tarvittavia osia ja tarvikkeita. Kun sitten näin korjatulla tai ns. rassatulla vehkeellä lähdetään ajelemaan, niin jokainenhan sen tietää, että kilometrejä edessä ei ole montasataa. Kun se sitten rikkoutuu sehän on sen auton heikkoutta ei tietenkään omien korjaustoimenpiteden syytä eikä seurausta. Näitä tarinoita kun porukassa kertoillaan niin kasa eikun karttuu ja yleensä paisuu kylillä potensseissa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Ladanaamio

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Ladanaamio »

Ei saa sanoa Ladaa huonoksi, sedät suuttuu...
gti-perttu

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja gti-perttu »

^Siltä vaikuttaa. :roll:
Lada-Jussi kirjoitti:koko aihe vaikuttaa vähän provoilulta
Ei ole tarkotus. Jotku ne vaan provosoituu herkemmin ku toiset. :wink:
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Osasyynä Ladasta kertovien kestävyys-/kestämättömyystarinoiden takana ovat sellaiset autoiluharrastusta aloittelevat nuoret ns. Peltoautoilla ja esimmäisillä ajokortin saanin jälkeen hankituilla Lada merkkisillä henkilöautoilla. Kun huolto- ja korjaustaito on useimmiten melko vähäistä, eikä toisaalta ole hirmuisesti maksuvälineitäkään, niin tämänlaiset auton käyttöolosuhteet tekevät autosta kuin autosta vikaantumisherkempää. Sitten, kun korjataan on jo se viimeinenkin pisara kaadettu. Useimmiten korjaukset tehdään niin kuin niitä ei pitäisi tehdä, käytetään sellaisia loppunsa edessä olevia osasia joko naapurilta, kaverilta tai hajottamoilta hankittuja, ei raskita hankkia kaikkia tarpeellisia korjauksen yhteydessä tarvittavia osia ja tarvikkeita. Kun sitten näin korjatulla tai ns. rassatulla vehkeellä lähdetään ajelemaan, niin jokainenhan sen tietää, että kilometrejä edessä ei ole montasataa. Kun se sitten rikkoutuu sehän on sen auton heikkoutta ei tietenkään omien korjaustoimenpiteden syytä eikä seurausta. Näitä tarinoita kun porukassa kertoillaan niin kasa eikun karttuu ja yleensä paisuu kylillä potensseissa.
Tuo Latuska on ollu asennusten perusteella kyllä sen sortin ranettajilla, että oksat pois! :roll:
Todennäkösesti edellinen omistaja on erittäin seikkaperäsesti profiloitu tuossa Ukkin postauksessa. Älkää vaipuko epätoivoon. Tulevat remontit tullaan kyllä tekemään niinku ne kuuluukin tehdä. Rahasta se ei tämän ajoneuvon kohdalla ole kiinni, kuten tuolla jo aiemmin mainittu. :wink:
Vastaa Viestiin