Sivu 1/4

Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 0:01
Kirjoittaja gti-perttu
Tässon nyt elämänkaaren toinen Lada menossa ja tämän toisen yksilön kohdalla ainakin omat kokemukseni romuttavat mielikuvan Ladan kestävyydestä totaalisesti! Onko tämä nyt ihan normaalia että 5tkm aikana saa rempata vaihdelaatikon, kannentiivisteen ja perän!? :shock:

Eikö noin lujan auton maineessa olevan auton kuuluis kestää 5000km jääratapoletusta mukisematta?? Luulis, muttei kerpele!

No jos nyt jotain positiivista pitää hakemalla hakea, ni ei oo ollu kylymä kiertää jäärataa! Porukka on ollu ihmeissään ku kuski hyppää munasillaan lapioimaan ladaa penkasta! :D Niin, ja röökiräppänän lukot on vielä toistaseks pysyny kiinni!

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 0:04
Kirjoittaja THI-900
1200cc kone on oikein käytettynä ikuinen...

Kansipaffin hajoominen on harvinaisempaa, mutta perän ja askin saa ihan varmasti rikki revittelemällä ja nopeilla vaihdoilla.

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 0:08
Kirjoittaja gti-perttu
Unohtu mainita, tossa on 1500 kone.

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 7:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
mee ostaa bemari, ne on hyviä jäällä, enempi tehoakin takavedosta tinkimättä, ne on laadukkaita saksalaisia autoja, ei noilla ryssän romuilla mitään tee, jätä ne osaaviin käsiin.

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 12:13
Kirjoittaja Salmi
Lada-Jussi kirjoitti:ei noilla ryssän romuilla mitään tee, jätä ne osaaviin käsiin.
Puolet homman huvista on siinä että saa ropeltaa Pertun ladaa osaamattomilla käsillä samalla asennusoluita nauttien :mrgreen:

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 14:39
Kirjoittaja Jukka Haapamäki
Itse nyt n. 20tkm tuolla nykyisellä 1600SL:llä rauhallisesti ajeltuani, sanoisin auton kyllä kestävän varsin mallikkaasti tälläistä normaalia käyttöä. Hillitymmin tulee toki ajeltua, tuolla liikenteessä kun ei ole itsellä yleensä kiire minnekään... 8)

:lol:

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 16:10
Kirjoittaja BA3
No ei kukaan voi väittää että Lata on kestävä auto , jollei ole täysin sokea fanaatikko. Tai pesunkestävä kova aattenmies. Kyllähän noissa Latoissa on aina riittänyt pientä ja isompaa korjailtavaa , esim. Japsi käyttöautoihin nähden. Toki Latallakin pärjää jos kiinnostaa korjailla ja rassata lähes jatkuvia ongelmia :D

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 16:28
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

No kyllä minä väitän. Väitän lisäksi, etten ole ainakaan bolsevikkiaatteen mies, enkä pidä itseäni sen kummempana fanaatikkonakaan.

Samaroilla ja 110-sarjan Ladoilla on takana n. 500.000 km, eikä niissä sen ihmeempää ole ollut.

Paljon enemmän tekemistä on riittänyt sukulaisten japanilais- ym vekotusten kanssa, vaikkei niillä koskaan ajeta siten eikä sellaisissa oloissa kuin minä Ladoillani.

Työsuhde- ja omina autoina on ollut mm. Hondaa, BMW:tä, Volvoa ja VW:ia, ja kun vielä töikseni olen värkännyt autoalalla jonkin verran, on minulla ainakin kalpea aavistus siitä, mistä puhun.

Tyypilliset nykyautojen laatuongelmat - tämä koskee myös Ladaa - ovat huoltoväen ammattitaidossa sekä ratin ja penkin välissä.

SvS

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 22:38
Kirjoittaja Joen musikka
Tarina ei kerro,mitä tämä Lada on kokenut ennen tätä "poletusta"....eppäillä soppii...oisko parempi ottaa vaikka polettava Singeri??? :lol:kestää minkä kestää.

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 9.3.2009 22:52
Kirjoittaja Samara87/88
Samara 87" 25tkm kovaa ajoa, toimivana paaliin (pakosarja vuosi, miksi korjata kun romu ukko tykkää tosta xD )

Samara 95" 1500i kohta 55tkm kovaa(!) ajoa, still rolling ;)

Meillä on ollu sivussa "kakkos" autona Mazdaa, ooppelia ja toyotaa tähän mennessä, ja voi hitsi....

Oha niil ollu enemmän ajettu, mut on ne uutena maksanu 2-3x samaran hinnan!

OT: TONNI TÄYTEEN!!!!!

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 10.3.2009 4:52
Kirjoittaja gti-perttu
Lada-Jussi kirjoitti:mee ostaa bemari, ne on hyviä jäällä, enempi tehoakin takavedosta tinkimättä, ne on laadukkaita saksalaisia autoja, ei noilla ryssän romuilla mitään tee, jätä ne osaaviin käsiin.
No enpäs muuten menekään. Ei tule Bemaria tähän taloon. Nyt ei oikeen auennu tuo "osaavat kädet juttu!" :shock: Kuka tässä nyt osaa, tai ei osaa jotain?? Kyllähän noita ruuvata osaa kuka vaan! Ovat sen verta simppeliä tekoa. Jopa niinkin simppeliä, että välillä herää väkisinkin kysymys, että miten hitossa ne on kuuhun päässy?? :shock:
Salmi kirjoitti:Puolet homman huvista on siinä että saa ropeltaa Pertun ladaa osaamattomilla käsillä samalla asennusoluita nauttien :mrgreen:
Väittäisin, että jopa yli puolet! :D

Ja kokeillaas vielä naarata se keilapallo Jussin nenusta.

Halapoja vehkeitä nuo on korjata! :shock: Remonttien yhteydessä nautitut asennuskaljat on maksanu enempi mitä ite osat/tarvikkeet. :wink:

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 10.3.2009 9:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
osaavilla käsillä viittaan tuohon jo muiden mainitsemaan että kestäminen riippuu myös ratin ja penkin välistä. itsellä kokemuksia vanhoistakin Ladan raadoista ja kilometrejä paljon, eikä ne ole kummemmin hajoillut, varsinkaan kannentiivistettä, perää tai laatikkoa ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa. koko aihe vaikuttaa vähän provoilulta

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 10.3.2009 10:59
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Osasyynä Ladasta kertovien kestävyys-/kestämättömyystarinoiden takana ovat sellaiset autoiluharrastusta aloittelevat nuoret ns. Peltoautoilla ja esimmäisillä ajokortin saanin jälkeen hankituilla Lada merkkisillä henkilöautoilla. Kun huolto- ja korjaustaito on useimmiten melko vähäistä, eikä toisaalta ole hirmuisesti maksuvälineitäkään, niin tämänlaiset auton käyttöolosuhteet tekevät autosta kuin autosta vikaantumisherkempää. Sitten, kun korjataan on jo se viimeinenkin pisara kaadettu. Useimmiten korjaukset tehdään niin kuin niitä ei pitäisi tehdä, käytetään sellaisia loppunsa edessä olevia osasia joko naapurilta, kaverilta tai hajottamoilta hankittuja, ei raskita hankkia kaikkia tarpeellisia korjauksen yhteydessä tarvittavia osia ja tarvikkeita. Kun sitten näin korjatulla tai ns. rassatulla vehkeellä lähdetään ajelemaan, niin jokainenhan sen tietää, että kilometrejä edessä ei ole montasataa. Kun se sitten rikkoutuu sehän on sen auton heikkoutta ei tietenkään omien korjaustoimenpiteden syytä eikä seurausta. Näitä tarinoita kun porukassa kertoillaan niin kasa eikun karttuu ja yleensä paisuu kylillä potensseissa.

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 10.3.2009 13:27
Kirjoittaja Ladanaamio
Ei saa sanoa Ladaa huonoksi, sedät suuttuu...

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Lähetetty: 10.3.2009 16:34
Kirjoittaja gti-perttu
^Siltä vaikuttaa. :roll:
Lada-Jussi kirjoitti:koko aihe vaikuttaa vähän provoilulta
Ei ole tarkotus. Jotku ne vaan provosoituu herkemmin ku toiset. :wink:
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Osasyynä Ladasta kertovien kestävyys-/kestämättömyystarinoiden takana ovat sellaiset autoiluharrastusta aloittelevat nuoret ns. Peltoautoilla ja esimmäisillä ajokortin saanin jälkeen hankituilla Lada merkkisillä henkilöautoilla. Kun huolto- ja korjaustaito on useimmiten melko vähäistä, eikä toisaalta ole hirmuisesti maksuvälineitäkään, niin tämänlaiset auton käyttöolosuhteet tekevät autosta kuin autosta vikaantumisherkempää. Sitten, kun korjataan on jo se viimeinenkin pisara kaadettu. Useimmiten korjaukset tehdään niin kuin niitä ei pitäisi tehdä, käytetään sellaisia loppunsa edessä olevia osasia joko naapurilta, kaverilta tai hajottamoilta hankittuja, ei raskita hankkia kaikkia tarpeellisia korjauksen yhteydessä tarvittavia osia ja tarvikkeita. Kun sitten näin korjatulla tai ns. rassatulla vehkeellä lähdetään ajelemaan, niin jokainenhan sen tietää, että kilometrejä edessä ei ole montasataa. Kun se sitten rikkoutuu sehän on sen auton heikkoutta ei tietenkään omien korjaustoimenpiteden syytä eikä seurausta. Näitä tarinoita kun porukassa kertoillaan niin kasa eikun karttuu ja yleensä paisuu kylillä potensseissa.
Tuo Latuska on ollu asennusten perusteella kyllä sen sortin ranettajilla, että oksat pois! :roll:
Todennäkösesti edellinen omistaja on erittäin seikkaperäsesti profiloitu tuossa Ukkin postauksessa. Älkää vaipuko epätoivoon. Tulevat remontit tullaan kyllä tekemään niinku ne kuuluukin tehdä. Rahasta se ei tämän ajoneuvon kohdalla ole kiinni, kuten tuolla jo aiemmin mainittu. :wink: