KATSASTUS ASIOITA.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ostin tossa 1200L Ladan ( www.minunauto.com/node/17447 ) ja katsastus olisi huhtikuussa, auto on seisonnassa tällä hetkellä mutta tarkoitus katsastaa sitten huhtikuussa eli kohta.

Rekistöröintitodistuksessa lukee erikoisehdot ja huomautukset kohdassa seuraavaa:

Rekistöröinnin rajoitukset
Ajoneuvo on poistettu liikkennekäytöstä, Tavallinen poisto 09.03.2009 <-- eli se päivä ku pistettiin seisontaan.
LTJ-tyyppikoodi 5714011103 <-- mitä toi oikein tarkoittaa?
Renkaat: 155R13
Vetojärjestelmä 4X2
Valmistusmaa Neuvostoliitto
LTJ-Mallimerkintä: 4DSEDAN 1200L VAZ-21013/2420
Korjauskehotus: valaisimet ja sähkölaitteet, suuntavalo,suuntavalo, valon väri väärä, vasemmalla takana, korjattava 1.7.2008 mennessä
Korjauskehotus: Alusta ja kori, kori, puskuri, kiinnitysraudat poistettava tai puskuri asennettava, edessä, korjattava 1.7.2008 mennessä
edellinen rekisteriitunnus: BJK-821

Eli onko auto mennyt leimasta läpi sitten korjauskehotuksista huolimatta, eli pitääkö seuraavaan katsastukseen vasta laittaa noi korjauskehotukset, vai onko auto käytetty sitten näyttämässä että on korjattu ja leima on tullut 17.06.2008 kun edelllinen katsastus kohdassa lukee niin. Ainakin raudat ovat edessä vielä ja vasemman takavilkun väri on läpinäkyvä ja toisella puolella oranssi ?? Pohja on hyvin korjattu ei ole reikiä ja kaikki valotkin toimii...

- Voipi olla tyhmää kysyä tällästä mutta ajattelin kysyä jos ja kun joku tietää asioista.
Lisäksi autossa on 1700cc tekniikka ja 5 lovinen loota mutta ei ole muutoskatsastettu mutta katsastuksessahan ne ei tollaista koneenvaihtoa huomaa.

Ja tänne voi jokainen laittaa katsastukseen liittyviä asioita ja kysymyksiä jne.

Kiitos.
Viimeksi muokannut 'aatee', 18.3.2009 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Korjauskehotuksesta on tasan YKSI kuukausi aikaa laittaa viat kuntoon vaikkei jälkitarkastusta vaadittaisikaan.

Ompas muuten melkoinen lista :!: :!: :!:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja ElManu »

On se menny katastuksesta läpi, mutta nuo viat on pitäny korjata 1.7.2008 mennessä, kuten siinä lukeekin. Tienpäällä jos polliisit sit huomovvaa, nii tulloo sanomista.. ;)
Kannattaa korjailla katastukseen..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Helvetti näin itekin ajattelin...

Onneksi pohja on hitsattu ja näyttää hyvältä, eli tarvii takalamppu vaihtaa ja kiinnikket nyppästä irti. ja kaikki valot tosiaankin toimii, että kai jotain on korjattu.

Voihan ton kesälläkin sitten katsastaa, eihän siitä tule mitään lisäkuluja jos myöhästää katsastuksen ?
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ne normaalin hintaisia ovat katsastukset menee sinne sitten milloin vain. Markkinahintaisia siis nykyään. Jos myöhässä menet niin varaa piruuttaan aika. Jos jäät nalkkiin tiellä niin Polliissi soittaa konttoriin ja kertovat sieltä että homma on hoidossa. Jopa toistaiseksi liikennekäytöstä poistetun voi käyttää ns. korjaamolta konttorilla ja takaisin. Näin minulle kertoivat konttuurista. Saatoin kuulla väärin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

eli kun tää on seisonnassa niin voin vaikka heti hurauttaa leimalle ?
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, soitapa konttuuriin ja varmista vielä asia. Varmistamatta ja aikaa varaamatta en suosittele moista tehtäväksi. Eli soita ja kysy. Siellä kyllä mielellään viisataan. Ja tiedetäänkin enemmän kuin täällä. Tietysti on kaiken maailman AKEn sivuja ja Katsastusohjeita varmaan tarjolla verkossakin. Mutta soitto konttuuriin on helppo tapa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

AKE kirjoitti:Liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon määräaikaiskatsastus

Liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo voidaan tuoda katsastukseen ilman, että se ensin ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön. Ajoneuvon siirtämisen edellytyksenä on, että sille on varattu aika katsastukseen ja ajoneuvolla on liikennevakuutus. Siirrettäessä autossa tulee olla kiinnitettynä rekisterikilvet tai ajoneuvossa tulee olla siirtolupa ja -merkit. Ajoneuvon saa siirtää katsastuksesta välittömästi edelleen säilytys- tai korjauspaikkaan. Katsastuksessa hylätyn ajoneuvon ajoaikasäädöksiä (mm. kahden kuukauden ajoaika) ei sovelleta liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon kohdalla.

Ajoneuvon rekisteröinti takaisin liikennekäyttöön ei edellytä määräaikaiskatsastuksen voimassaoloa. Katsastuksen voimassaolo on kuitenkin edellytys ajoneuvon käytölle liikenteessä.
Tässähän tätä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi on muuten varmaan komein tuuning mitä on nähty, että otetaan puskurit pois, mutta jätetään kiinnitysraudat töröttää siihen nokalle, ainakin omalaatuista :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jep törkeätä, ihme kun ei oo vaivautunu ottamaan kiinnikeitä pois kun oli kumminki muuten rakentanu fiatin 4 pisteruiskua jne...
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jos on esim 175 renkaat alla meneekö läpi leimasta vai pitääkö renkaat muutos katsastaa ja jos olisi esim 14" vanteet ? kuinka tarkkoja näissä asioissa mahdettiin olla (unohtanut rengas asiatkin)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Vannekokoa saa muuttaa tuumalla ja renkaan leveyttä 30mm ilman muutoskatsastusta.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ja eikös vanteiden ja akseleidin väliset levityspalat ole laittomia ?
vai oliko sellaset laillisia jos on 4X98 jaolla kiinni (puhutaan takaveto ladasta) on se levitys pala ja siitä levitys palasta lähtee vaikka 5X100 jako.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Ei saa olla mitään palikoita vanteen ja navan välissä.
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja START »

ElManu kirjoitti:Ei saa olla mitään palikoita vanteen ja navan välissä.

ellei ole vanteen valmistajan hyväksymät, kysymys kuuluukin, näkeekö se setä sitä 20mm palaa vanteen välistä?
tuossa kuukausia sitten käytettiin entistä volkkarin transportteria leimalla:
-kumpikaan jarruvalo ei toiminut. päiväkorjaus aikaa
-rekisterikilven valot pimeenä, kaksi viikkoa korjaus aikaa
-pakoputken liitos löysällä, resonoi ja vuoti. kaksiviikkoa korjaus aikaa
ja leima tuli.

ja oma nappis: katsastus setä ei uskonut että on 1200, muka korkee lohko. lappuun se kirjotti kuulakärkikynällä: iskutilavuus selvitettävä. olihan siinä jarrut ja jokunen nivelkin väljä ja päästöt ihan harakoilla.
seuraavalla näytöllä muuttivat otteeseen iskutilavuuteen 1690 ja siitäkin velottivat liki 100e :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin