Drifteri....
Drifteri....
Pitkästä aikaa taas tällekin palstalle tulee jotain kirjoiteltua.
Elikkäs ide nyt lähti siitä, ku viimekesänä yritin pyörittää yhtä pientä drift tiimii, jossa oli 3 nissania, 3 kuskia. Se jäi yhden kauden legendaksi, vaikka tulosta syntyikin. Siinä samassa monet multa kyseli, miksi itse en aja. Siihen aina vastailin: "Sit ku saan sopivan ladan alle, sit mäkin". No nyt tuli sopiva otollinen hetki.
Aihioksi aluksi suunittelin omaa vanhaa kanttilamppust farkkua, put sitten yhden pääinssinöörin valituksesta päädyin uhrata nappisilmän, josta oli tarkoitus tehdä Lowrideri. No teekniikkaa pohdiskellessaan, vaihtoehtoja oli monta: sr18det, sr20det, 350cid, 2jz ja viimeisimpänä volvo s40 t4 pannu. Tuli päädyttyä siihen viimeiseen, ku sai sen verran edullisesti, aski tulee kans volvosta. Minkä takia muu kuin ladan kone, johtuu siitä, että haetaan yli 250hv ja huikan varmatoimisuutta. Sillä ladan koneesta toi teho on erittäin vaikeeta puristaa. Työn pariin ei olla vielä päästy, sillä tallissa on tällä hetkellä yks asiakas proekti edessä, mutta tavoitteena kesäks 2010 päästä jo radalle ensimmäisiä vetoja kokeilemaan.
Blogia päivittelen sitä mukaa, mitä tulee tehtyä, elikkä pikkuhiljaa, ilman kiireitä.
Yhteistyössä: SamppaSport , Lowtoys
Elikkäs ide nyt lähti siitä, ku viimekesänä yritin pyörittää yhtä pientä drift tiimii, jossa oli 3 nissania, 3 kuskia. Se jäi yhden kauden legendaksi, vaikka tulosta syntyikin. Siinä samassa monet multa kyseli, miksi itse en aja. Siihen aina vastailin: "Sit ku saan sopivan ladan alle, sit mäkin". No nyt tuli sopiva otollinen hetki.
Aihioksi aluksi suunittelin omaa vanhaa kanttilamppust farkkua, put sitten yhden pääinssinöörin valituksesta päädyin uhrata nappisilmän, josta oli tarkoitus tehdä Lowrideri. No teekniikkaa pohdiskellessaan, vaihtoehtoja oli monta: sr18det, sr20det, 350cid, 2jz ja viimeisimpänä volvo s40 t4 pannu. Tuli päädyttyä siihen viimeiseen, ku sai sen verran edullisesti, aski tulee kans volvosta. Minkä takia muu kuin ladan kone, johtuu siitä, että haetaan yli 250hv ja huikan varmatoimisuutta. Sillä ladan koneesta toi teho on erittäin vaikeeta puristaa. Työn pariin ei olla vielä päästy, sillä tallissa on tällä hetkellä yks asiakas proekti edessä, mutta tavoitteena kesäks 2010 päästä jo radalle ensimmäisiä vetoja kokeilemaan.
Blogia päivittelen sitä mukaa, mitä tulee tehtyä, elikkä pikkuhiljaa, ilman kiireitä.
Yhteistyössä: SamppaSport , Lowtoys
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Drifteri....
Kuulostaa ihan kunnolliselta projektilta, ainakin tekemistä riittää
Itse en olisi volvon koneeseen päätynyt, mutta jos se oli paljon muita edukkaampi niin miksi ei. Ja tästä tuskin mitään ultimate tehoja haetaan.
Mites alusta ja ohjaus? Nopea hammastanko jostain?
Drifterissä olisi vissiin ihan suotavaa että olisi kunnolla kääntyvät etupyörät, ladan vakio kääntövaroilla ei saa oikein minkäänlaista luistoa oikeamaan.

Itse en olisi volvon koneeseen päätynyt, mutta jos se oli paljon muita edukkaampi niin miksi ei. Ja tästä tuskin mitään ultimate tehoja haetaan.
Mites alusta ja ohjaus? Nopea hammastanko jostain?
Drifterissä olisi vissiin ihan suotavaa että olisi kunnolla kääntyvät etupyörät, ladan vakio kääntövaroilla ei saa oikein minkäänlaista luistoa oikeamaan.
21013 2300tic
Re: Drifteri....
No voin vaan koneen suhteen sanoa että todella edullisesti sai. Ja kyl se volvon pannu on ihan kohtuu kestäväkin siihen 400hv asti, siitä eteenpäin sit pitäis ottaa jo t5 kone. Mut SamppaSport vastaa moottorin/vaihteisto kokoonpanosta.ralli lada kirjoitti:Kuulostaa ihan kunnolliselta projektilta, ainakin tekemistä riittää![]()
Itse en olisi volvon koneeseen päätynyt, mutta jos se oli paljon muita edukkaampi niin miksi ei. Ja tästä tuskin mitään ultimate tehoja haetaan.
Mites alusta ja ohjaus? Nopea hammastanko jostain?
Drifterissä olisi vissiin ihan suotavaa että olisi kunnolla kääntyvät etupyörät, ladan vakio kääntövaroilla ei saa oikein minkäänlaista luistoa oikeamaan.
Alusta taas menee sillä reseptil, et 4 linkki taakse, kynätolpil ja vakaajalla, eteen sit todennököisesti tukivarret ihan omaa tuotantoa, sillein et pystyy kätevämmin säätämään pyörien kulmia, ja tolpat kans. Akselia kokeilen aluks tota ladan omaa, ku on tosta katupelistä jäänyt teräsvetareilla ja 80% palalukol oleva akseli. Jos se pettää, niin sit 240 volvon akseli. tulee varmaan kans kohtuuhintaan

- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Drifteri....
Kyllähän noi Vollen koneet kestää, noista "uusien" Volvojen koneista en niinkään tiedä, mutta 2,3 TIC "RödBlock" + M90 laatikko, niin parempaa saa kyllä hakea... 

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Re: Drifteri....
Hyvältä kuulostaa!
Driftkisoihin vaan sitten, erotut joukosta hyvällä tavalla!
Onnea projektiin!
Driftkisoihin vaan sitten, erotut joukosta hyvällä tavalla!
Onnea projektiin!

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Drifteri....
Jahas, lisää mielenkiintosia rojekteja
Ensimmäiseksi kun näin otsikon täällä, niin ajattelin ettei lupaa hyvää (lue, peltoautosta tehdään satkulla "drifteriä") mutta jos tämä rojekti liikkeelle lähtee, niin totta helevetissä seurataan! hienoa nähä että ladastakin tehään jotain parempaa.

Re: Drifteri....
Jooh, tässä vappuja selvinpäin viettelessään, ja projektia päivästä toiseen päässä pyöritellessään, rupee aika lailla hahmottumaan.
Samppa Sportti on nyt tehnyt listan millä teekniikalla lähdetään liikkeelle. Koneeksi päätyttiin aluksi t4 1.9l tilaratkaisujen vuoksi, perusparannuksilla, eli softat korjataan vakio ecu:un ja putkisto tehdään niin pitäis 250-300hp, ja aski tais olla 960 vahvistetuilla 2 & 3 pykälillä. Tulevaisuudessa, jos hyvin lähtee sutimaan ja tulosta syntyy noil eväil, niin siirrytään 2.5l t5 koneeseen.
Alusta on nyt vielä suunittelun alla aika pahasti, katsotaan mitä vaihtoehtoja tarjoavat rallyracessa ja mitä Lowtoyssin Tomi Olli keksii. Kohta pitäis ruveta riisumaan vanha raato kaikesta ylimmääräisestä.
Ja kiitän että ihmisillä näköjään mielenkiintoa löytyy, sillä ei ladaa pilata, vaan sitä kehitetään
P.S. Jos jollekin kelpaa vakio 1200 + 4v aski. Tulkaa sit hakemaan tuusulasta
Samppa Sportti on nyt tehnyt listan millä teekniikalla lähdetään liikkeelle. Koneeksi päätyttiin aluksi t4 1.9l tilaratkaisujen vuoksi, perusparannuksilla, eli softat korjataan vakio ecu:un ja putkisto tehdään niin pitäis 250-300hp, ja aski tais olla 960 vahvistetuilla 2 & 3 pykälillä. Tulevaisuudessa, jos hyvin lähtee sutimaan ja tulosta syntyy noil eväil, niin siirrytään 2.5l t5 koneeseen.
Alusta on nyt vielä suunittelun alla aika pahasti, katsotaan mitä vaihtoehtoja tarjoavat rallyracessa ja mitä Lowtoyssin Tomi Olli keksii. Kohta pitäis ruveta riisumaan vanha raato kaikesta ylimmääräisestä.
Ja kiitän että ihmisillä näköjään mielenkiintoa löytyy, sillä ei ladaa pilata, vaan sitä kehitetään

P.S. Jos jollekin kelpaa vakio 1200 + 4v aski. Tulkaa sit hakemaan tuusulasta
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Drifteri....
sisältääkös alustan muutokset esim mcperssonit ja hammastangon vai tuleeko vaan modattua päällekkäistä tukivartee ja välitettyä vakio-ohjausta?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Drifteri....
Todella mielenkiintoinen projekti tosiaan. Ja varmasti Lada liikahtaa tuolla volvon koneella ihan riittävästi, auton painokin taitaa olla kaikkien lisäyksienkin jälkeen selvästi alle vakion?
Vaikka olisihan se 2jz kyllä ollut vielä pari astetta härskimpi vaihtoehto, mutta oikeastaan sehän on aivan liian tavallinen kone noissa piireissä, hyvä että kokeillaan jotain muuta.
Tietenkin V8:kin olisi ollut mielenkiintoinen, mutta suurella kiinnostuksella kyllä odotan, mitä tästä saadaan aikaiseksi...
Vaikka olisihan se 2jz kyllä ollut vielä pari astetta härskimpi vaihtoehto, mutta oikeastaan sehän on aivan liian tavallinen kone noissa piireissä, hyvä että kokeillaan jotain muuta.
Tietenkin V8:kin olisi ollut mielenkiintoinen, mutta suurella kiinnostuksella kyllä odotan, mitä tästä saadaan aikaiseksi...
Re: Drifteri....
Moro taas. Nyt kun monet kyselee miksi ihmees en laita jotain sr20-det tai 2jz konetta vehkeeseen niin vastaus on helppo. Sen sai halval. Mut toinen mikä on, nissaneiden kaa ku pyöriny tos kisoissa muutaman vuoden, niin aina on ollut jotain vikaa. 2jzt on vaan turhan liian kallis, ja pitkä siihen koppaan. Jos 6 pyttysen laittaa, niin 1-2 viimeistä sylenteriä näkyy kuskin paikalta. Se on kyl aika cool, mut epäkäytännöllistä.
Nyt joudun sen veran jarruttelemaan projektia, koska otin tos lopputilin vakituisist maarakennus hommista, ku sukset rupes menee ristiin. Ja siin samal rupesin yksityis yrittäjäks. Tavoitteena edelleenkin pidän ens kesää, mut nytten haetaan kyl jotain rullaavaa vanhaa ralli/sprintti/road-sport -koppaa, mallil ei oo välii, kuhan on takaveto. Sellaisen ku löydön sit päästään jatkoon, tarjouksia saa laittaa
Nyt joudun sen veran jarruttelemaan projektia, koska otin tos lopputilin vakituisist maarakennus hommista, ku sukset rupes menee ristiin. Ja siin samal rupesin yksityis yrittäjäks. Tavoitteena edelleenkin pidän ens kesää, mut nytten haetaan kyl jotain rullaavaa vanhaa ralli/sprintti/road-sport -koppaa, mallil ei oo välii, kuhan on takaveto. Sellaisen ku löydön sit päästään jatkoon, tarjouksia saa laittaa

Re: Drifteri....
Tuommosen ilmotuksen löysin.
http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... 8&de=40461
Hienoa ettö joku miettii tällästä projektia itseäni ainakin kiinnostaa seurata...
Isoimpana ongelma näen ehkä ladan vakio ohjauksen joka on aika huonosto driftaukseen sopiva.
http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... 8&de=40461
Hienoa ettö joku miettii tällästä projektia itseäni ainakin kiinnostaa seurata...
Isoimpana ongelma näen ehkä ladan vakio ohjauksen joka on aika huonosto driftaukseen sopiva.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Drifteri....
eiköhän se ohjauksen saa hyväksi kun laittaa hammastangon ja välitykset kohalleen. tai voihan sen simpukankin kanssa pelata, rallissakin pelataan.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Drifteri....
Kyl sitä kynätolppia tossa suuniteltiin, ja tehostettu hammastanko todennäköisesti, joko säkö tehostin, tai hydraulinen.
Mut nyt saas nähdä, jos ei täs koht lisää rahoitusta tipu, niin voi olla et proekti siirtyy vuodel, ku nyt jo joutui työsuhteiden vaihdon takia myymään käyttöpakun ja luopumaan kämpästä. Jost tästä alemmas mennään, niin se on vaan helvettiin meno. Et ylämäkeä odotellessaan
Mut proektista EN LUOVU! 
P.S. ja kyseinen roadsport koppa on kerran nähty livenä, on kyl helvetin hieno kapistus, ja rahalla tehty. Mut siihen ei riitä rahkeet
Mut nyt saas nähdä, jos ei täs koht lisää rahoitusta tipu, niin voi olla et proekti siirtyy vuodel, ku nyt jo joutui työsuhteiden vaihdon takia myymään käyttöpakun ja luopumaan kämpästä. Jost tästä alemmas mennään, niin se on vaan helvettiin meno. Et ylämäkeä odotellessaan


P.S. ja kyseinen roadsport koppa on kerran nähty livenä, on kyl helvetin hieno kapistus, ja rahalla tehty. Mut siihen ei riitä rahkeet

-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Drifteri....
Sotketaan taas tämäkin välillä edes etusivulle.
http://www.youtube.com/watch?v=_CK94zCXsKI
Tuohon malliin kun saat etupyörät kääntymään ladassa niin olis jo ihan kelvollinen
Alkaa meinaan entrykulma olla jo ihan kohdallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=_CK94zCXsKI
Tuohon malliin kun saat etupyörät kääntymään ladassa niin olis jo ihan kelvollinen

Alkaa meinaan entrykulma olla jo ihan kohdallaan.
21013 2300tic
Re: Drifteri....
Hehe, no kyl täytyy myöntää et tos aika rankka kulma on. ja sit kyl se aik lotolla vetää 
tos täytyy kans sanoa, et kulma on ihan kohdallaan:
http://photofile.ru/photo/hawk_s15/9606 ... 543707.jpg
Ja mitä oon venäläisten D-kuskien kaa jutellu, niin ovat vaan kehuneet tota jätkää. et laittaa sielä sarja nimenomaan parhaat kulmat.
http://www.youtube.com/watch?v=1oQgcTp7g1s
http://www.youtube.com/watch?v=KGQ_RFo_VNU

tos täytyy kans sanoa, et kulma on ihan kohdallaan:
http://photofile.ru/photo/hawk_s15/9606 ... 543707.jpg
Ja mitä oon venäläisten D-kuskien kaa jutellu, niin ovat vaan kehuneet tota jätkää. et laittaa sielä sarja nimenomaan parhaat kulmat.
http://www.youtube.com/watch?v=1oQgcTp7g1s
http://www.youtube.com/watch?v=KGQ_RFo_VNU